247 Missiles – herní legenda v českém podání (recenze)

Vzpomínáte na automatovou klasiku Missile Command z roku 1980? Český tým Cinemax vdechl tomuto klenotu ze zlaté éry videoher nový život v podobě jejich hry 247 Missiles. Původní jednoduché herní principy byly lehce obroušeny a obohaceny, nicméně hry stále staví na prostinké myšlence – sestřelte všechny nepřátelské rakety, než dopadnou na města, která bráníte.

Kouzlo je v tom, že jednoduchá hratelnost je intuitivní a okamžitě zábavná, takže vás dokáže až s magickou silou udržet u displejů. Základní předpoklad tedy je, že rádi hrajete na body.

247 Missiles se nijak nemaže s příběhem a vysvětlováním. Neznámý nepřítel na vás pálí ničivé rakety, které dokážou srovnat město se zemí jediným výbuchem. Vy máte k dispozici loď a ponorku s protiraketovými střelami a musíte nepřátelské projektily sestřelit, než zničí všechna vaše města (New York, Washington a Miami, plus radar a elektrárna). Pokud se vám to podaří, posouváte se do dalšího kola, kde je raket víc, jsou rychlejší a tak dále.

Neznámý nepřítel na vás pálí ničivé rakety, které dokážou srovnat město se zemí jediným výbuchem

Na rozdíl od originálu, který se hrál pomocí trackballu a tlačítek, vám v 247 Missiles stačí dotyk vašeho prstu. Kam ťuknete, tam vyletí vaše střela. V potaz však musíte brát rychlost letu jak nepřátelských, tak vašich raket. Celá hra je o odhadu, přesnosti a taktice – musíte se správně rozhodovat, na které střely mířit prvně a následně je musíte i zasáhnout.

Jak loď, tak ponorka mají omezený počet střel, dají se do nekonečna přebíjet, jen po daný časový úsek nemůžete střílet. To samé platí, pokud bojová plavidla zasáhne nepřátelský projektil – nepřijdete o ně natrvalo, ale pouze načas, než se opraví. Obojí však může znamenat, že nepřítel mezitím srovná vaše města se zemí.

Situace není tak bezmocná, protože máte ještě další pomocníky. Všechna města a elektrárna mají leteckou obranu, která dokáže po aktivaci bránit město před raketami. Počet použití je však omezený a musíte si i dobře načasovat aktivaci. Radar obranu nemá, ale pokud je funkční, ťuknutím na něj zapnete automatický laser satelitu, který čas od času proletí přes obrazovku. Během letu pak satelit precizně sestřeluje nepřátelské střely.

Toť jsou vlastně veškeré herní mechaniky. Jen jejich inteligentním využíváním a kombinováním se vám bude dařit dostávat do dalších a dalších úrovní.

Vlastně na jednu věc jsem zapomněl. Ze sestřelených raket padají mince a bonusy, za mince si lze vylepšit plavidla i města – víc raket, zvýšení rychlosti, větší odolnost měst a lepší letecká obrana. Pokud se vám nedaří, lze si dokoupit mince za reálné peníze.

247 Missiles staví na jednoduché, ale stylové retro grafice a podobné old-school hudbě, která však může být místy otravná. Tvůrci na hře stále pracují a přidávají nové bonusové minihry a co je nejlepší, hra je aktuálně zdarma (ovšem pouze dočasně). Pokud chceme hledat nějaké mínusy, je to už z podstaty dřívější či pozdější příchod monotónnosti – jde stále jen o sestřelování raket (a dalších věcí).

iPhone
Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Kopie Missile Command
Výrobce: Cinemax | Webové stránky hry
  • Chytlavá hratelnost
  • Výborné osvěžení klasiky
  • Bonusové minihry
  • Stylové, i když jednoduché zpracování
  • Časem stereotypní
  • Občas otravná hudba

V prvních verzích hra po uspání iZařízení občas spadla, aktuálně k tomu už nedochází. 247 Missiles představuje rozhodně důstojné oživení klasiky. Můžu ji doporučit všem, ať už si ji chcete připomenout, nebo naopak si ji zahrát poprvé.

Diskuze (5) Další článek: Žádné hranice, v Planetary Annihilation budete válčit na celých planetách

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,