3dfx se konkurence nebojí

Co říkají zástupci 3dfx na čipset GeForce 256 od firmy NVIDIA? Neocitá se 3dfx na chvostu? Přečtěte si, na co sází firma, která rozpoutala herní 3D šílenství.

Časopis 3DWars uveřejnil obsáhlý rozhovor s čelnými představiteli firmy 3dfx Scottem Sellersem a Brianem Burkem. Ti se v něm vyjadřují k aktuálním událostem na poli grafických akcelerátorů. a to zejména k čipu GeForce 256, který nedávno s velkou pompou ohlásila firma NVIDIA. Vyjímáme zajímavé pasáže:

GPU od firmy NVIDIA. Co si o tom myslíte? Je to dobrá konkurence?

Samozřejmě vyjadřujeme firmě NVIDIA své uznání za to, že přináší produkt s novou technologií, který posune trh s 3D grafikou zase o kus dál. I když nesouhlasíme s některými jejich východisky ohledně toho, co je u této nové generace 3D produktů pro zákazníka podstatné, vnímáme je zajisté jako velmi kompetentní konkurenty.

Pokud se bude architektura vašeho nového produktu 3dfx lišit od Voodoo, o jaké změny se bude jednat? Jaká technologie bude jejich nejvýznamnějším základem?

Teď ještě opravdu nemůžeme odkrývat detaily našich budoucích produktů. Jediné, co můžeme říci, je, že firma 3dfx byla vždy na prvním místě, pokud šlo o přinášení nových technologií na herní trh, a my samozřejmě máme v úmyslu si naši dominanci zachovat.

Vidíte GeForce 256 jako potenciální nebezpečí pro vaše plány? Plánuje 3dfx zcela nový čipset nebo svůj nový grafický produkt založí na existující architektuře Voodoo?

Jistě považujeme GeForce za konkurenta našeho produktu další generace. Věříme však, že možnosti T-Bufferu s jeho prostorovým antialiasingem celé scény a jinými kinematickými efekty v kombinaci s dalšími novými vlastnostmi, které jsme ještě nezveřejnili, dají vzniknout produktu, který bude mnohem přitažlivější než to, co jsme si mohli přečíst o ohlášeném čipsetu GeForce.

Nevyhnutelně muselo dojít na velkou diskusi o fill rate. Co si o tom myslíte? Je to důležitá věc? Potřebuje ji koncový uživatel více nebo méně než něco jiného?

Máme jedno úsloví, které v 3dfx poměrně často používáme: “Fill rate je králem všeho.” Myslíme si, že teď a v dohledné budoucnosti bude stále platit, že všechno v 3D akceleraci se točí kolem fill rate. To, co nás na ohlášení GeForce skutečně zaujalo, byl fakt, že všechno jejich úsilí se zdálo být zaměřeno na technologii geometrie, přičemž u rasterizace toho bylo vylepšeno velmi málo. Domníváme se, že je to chyba, a dokonce jsme přesvědčeni, že trh potřebuje právě opačný přístup, tj. soustředit se na výrazné zvyšování fill rate a postupně do hardwaru zakomponovávat části geometrické roury.

S přihlédnutím k současnému růstu společností jako NVIDIA a jiných OEM firem, jak 3dfx vidí tento průmysl v příštích pěti letech?

V posledních letech se počet firem konkurujících si na poli 3D grafiky podstatně snížil. Očekáváme pokračování tohoto trendu, protože složitost 3D akcelerátorů prudce narůstá a stejně tak rostou náklady na výzkum a vývoj. Myslím, že za pět let uvidíte na 3D trhu pouze jednoho (nebo možná dva) velké hráče. My samozřejmě zamýšlíme být jedním z nich…

Co se týče konkurence, NVIDIA ohlásila své plány a S3 také poskytla informace o tom, co má v úmyslu dále dělat. Kdo zbývá? Kdo ohrožuje vedoucí pozici 3dfx na trhu grafických karet a proč?

Jak už jsem se zmínil, v posledních letech se počet konkurentů snížil. To je způsobeno faktem, že nyní konstruujeme produkty, které jsou prokazatelně komplexnější než moderní CPU. Takže se nacházíme na trhu, který má extrémně vysokou vstupní bariéru a velmi vysoké náklady na vývoj. Z trhu, kam kdysi mohly přijít malé firmy a být úspěšné, se tedy stal trh, kde mohou přežít jen velké společnosti. Myslím, že aktuální údaje ukazují, že jsme na trhu s grafickými produkty na druhé pozici za ATI a rychle se na ně dotahujeme. Chceme být poslední 3D společností, která zůstane stát na konci velmi tvrdé fáze konsolidace trhu. I když nikdy nebereme konkurenci na lehkou váhu, jsme přesvědčeni, že máme obchodní model, technologii a lidský potenciál, který nám umožní dominovat trhu výkonné 3D grafiky.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých nikdo nic nečekal

Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých ni…

Od následujících her si hráči příliš neslibovali, přesto všechny dokázaly překvapit.

12.  1.  2021 | |10 N/A
Ladislav Novák
Téma
Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit za to ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutra…

Za kvalitní hry nemusíte utratit ani korunu. Máme pro vás tipy na nejzajímavější hry zdarma, které přitom snesou srovnání s draze placenými tituly a v mnohém je i překonávají. Hry žijí z drobných nákupů přímo ve hře, ale ani za ně utrácet nemusíte.

10.  1.  2021 | |35 N/A
Michal MaliarovMartin NahodilVojtěch Matušinský
TémaFree-to-play