Přestože na trh dorazilo o sedm let později, oplývá 3DS stejným odporovým displejem jako jeho starší bratříček. Proč, ptáte se? Jak se nechal slyšet Hideki Konno, hardware producer Nintenda, padlo toto rozhodnutí kvůli zachování zpětné kompatibility.
"Je to opravdu jen kvůli zachování zpětné kompatibility," řekl Konno Joystiqu. "Musíme zajistit přehrání DS her, chceme si být jistí, že budou fungovat."

Podle Konna v současnosti neexistuje technologie, který by dokázala nabídnout funkce nových kapacitních displejů a zároveň zaručit bezchybnou emulaci DSkového rozhraní. Nevylučuje však, že v blízké budoucnosti taková technologie vznikne.
To každopádně nevysvětluje rozhodnutí použít odporové displeje i v případě Wii U. Tabletové rozložení ovladače přímo vyzývá k multitouch ovládání, jeho obrazovka je navíc znatelně větší než obrazovka 3DS. Snad si to Nintendo do příštího roku ještě rozmyslí.