3DS Unholy Heights: monstra chtějí také spát (recenze)

vytisknout velikost písma
Snili jste o tom, že jednou budete vlastnit ubytovnu pro roztomilá monstra? Pokud máte Nintendo 3DS, tak vám možná hra Unholy Heights splní sen. Jedná se ale jen o malinkatou hříčku.

Handheldové konzole bohužel upadávají. Ať jste sebevětší pamětník, pohleďte pravdě do očí. Na Nintendu 3DS vycházejí už pouze Nintendo hry. jakými je například Mario. za pomoci mnoha nezávislých titulů. No a firmy jako Ubisoft a EA? - ty už po této platformě ani neštěknou!

O to víc si pak ceníme i totálních blbůstek. Neříkám, že na 3DS nevychází dobré hry, ale vychází jich tam tak málo, že jsme kvůli případným žánrovým preferencím otevřeni i hrám, které bychom normálně obloukem vynechali a nakonec skončíme u něčeho... no jako je Unholy Heights a spokojíme se se stavením ubytovny pro všelijaká monstra.

249330_screenshots_2013-10-04_00001.jpg

Podnikání vhodné do autobusových zastávek

Na rovinu, svou velikostí bych byl schopen Unholy Heights šoupnout do jedná hromádky k webovým flashovkám. O to více jsem byl překvapen, když jsem zjistil, že hra vyšla i na PC, čehož bych si opravdu nevšiml, nepsat o hře tuto recenzi. Na PC je samozřejmě o něco lepší, o čemž v první řadě svědčí samozřejmě vzhled. V celkovém důsledku se však Unholy Heights grafikou nevyrovná ani průměrné 3DS hře.

Co tedy způsobilo, že jsem za první den hraní u hry strávil celých pět hodin? No převážně hra vychází z toho, co dokázalo proslavit takovou blbůstku jakou je Cookie Clicker – postupný rozvoj. Hra čerpá z toho, že jste jakýsi démon a toužíte po bohatství a ochraně. Chcete tedy svou ubytovnu zvětšit a zvelebit natolik, aby k vám monstra chodila ráda a byla ochotna hodně utratit.

 

Hra vychází z toho, co dokázalo proslavit takovou blbůstku jakou je Cookie Clicker – postupný rozvoj

 

Celkově vzato má hra až překvapivý počet promyšlených prvků, z nichž mnoho ani nebudete při hraní vnímat. Pro větší představu rozdělíme hraní na dvě poloviny – stavění a boj. Při stavění jde v principu převážně o zvelebování pokojů. Každý host neustále něco chce a když mu to dáte, je jednak šťastnější, což se projeví na bojové efektivitě, také je ale schopen sáhnout při placení nájmu hlouběji do své kapsy. Nájem sice nastavujete vy, ale nechcete svého hosta přemrštěnými částkami vyhnat.

249330_screenshots_2014-07-05_00003.jpgscreenshot.unholy-heights.1280x720.2013-10-05.1.jpgstažený soubor.jpg

Monstra nikdy nemají pokoj

Veškerý kus nábytku ale stojí skutečně těžké prachy. Hra vám ku pomoci naštěstí poskytne i systém úkolů. Ty mají jednoduchý příběh, například skupinka mágů testuje nová kouzla a vybrala si váš hotel. Pokud je splníte, dostanete pár zlaťáků, které pravděpodobně okamžitě utratíte za zvelebení vašeho sídla.

Pokud se vám do boje moc nechce, no jednoduše řečeno – máte to blbé, do bojů budete muset. Lidé jednak nemají ani tu nejroztomilejší příšerku rádi a každou chvíli na vás po vzoru Shreka podnikají nájezdy, které v případě jejich úspěchu znamenají pokles počtu vašich zlaťáků.

stažený soubor (1).jpg

Splnění některých bojových úkolů je ale také nutné pro možnost zvětšit velikost vaší ubytovny. Tyto úkoly obvykle nejsou snadné a je pro vás důležité, aby monstra byla šťastná. Necháváte tedy rozumné nájmy, kupujete na co si vzpomenou a v lepším případě se dokonce nějaké z monster ožení, narodí se mu dítě a máte rovnou tři bojovníky v jednom pokoji. Ostatně to se mi stalo mnohokrát v případě sympatických obřích kuřat.

Vaše pravomoc v boji je ale pouze povolávání či stažení vašich nájemníků z boje a samozřejmě i vybírání, jakým příšerkám vlastně pokoj pronajmete. Nečekejte tedy strategické zaměstnávání vašeho mozku, i když bystrost samozřejmě nikdy nepřijde na škodu. Nejtěžší moment pak je, když musíte jednoho z vašich nejlepších bojovníků vyhodit kvůli neplacení nájmů... prachy přece potřebujete, když už po vás neustále chce tolik věcí.

Málo někdy stačí

A to je v podstatě všechno. Snažíte se vydělávat peníze a učinit své příšerky šťastné pouze za pomocí pár jednoduchých pokynů. Je sice pravda, že hra obsahuje ještě pár maličkostí, jako například rozdílnou povahu a životní nutnosti jednotlivých monster, ale jsou to skutečně takové maličkosti, že je nebylo v recenzi nutné zmínit.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Strategie | Puzzle strategie
Výrobce: Mebius
Začátek prodeje: 23. června 2016
  • Skvělý zabíječ času
  • Chytře promyšlené prvky
  • Brzy omrzí
  • Moc jednoduché

Koupi ale doporučuji pouze, pokud se hra trefuje do vašich žánrových preferencí. Stojí sice šest dolarů, což není nijak hodně, ale hra toho také nenabídne bůhvíkolik. Na zabití nějakého toho času v metru je ale perfektní.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
TES Online: Morrowind – návrat do známého světa (recenze)

TES Online: Morrowind – návrat do znám…

MMORPG The Elder Scrolls Online se dočkalo svého nového rozšíření Morrowind, díky kterému se hra obohatila o nový pestrý svět a o novou třídu. Stojí za to vrátit se do Tamrielu?

10.  7.  2017 | | 2 N/A
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Need for Speed Payback: E3 dojmy z Rychle a Zběsile

Need for Speed Payback: E3 dojmy z Ryc…

Série Need for Speed se opět vrací po roční pauze s dílem Payback, který by měl sérii opět přinést její zašlou slávu. Bylo nám toho naslibováno hodně, ale je to vůbec to, co hráčská komunita od této kultovní série požaduje?

9.  7.  2017 | | 2 N/A
Podívejte se na 20 minut z Xbox One X verze nového Assassin

Podívejte se na 20 minut z Xbox One X …

Nový asasín vypadá opravdu výborně a GAME nyní nabízí další 4K záběry z Xbox One X verze hry, která má být jednou z graficky nejkvalitnějších.

8.  7.  2017 | | 6 N/A
Nový rekord! Valve po letní slevové akci zabanovalo přes 40 tisíc uživatelů

Nový rekord! Valve po letní slevové ak…

Anti-Cheat systém společnosti Valve se překonal, zabanováno bylo rekordních 40 tisíc uživatelů.

11.  7.  2017 | | 5 N/A