4K kabátek Fox Enginu: když Metal Gear Solid uhrane

vytisknout velikost písma
Fox Engine je pravděpodobně nejkvalitnější grafický engine současnosti. Stačí jen nahlédnout pod pokličku.

Fox Engine je mezi grafickými giganty relativně nový, neběží na něm takový počet her, jako řekněme na Unrealu či CryEngine, to ale neznamená, že jde o zelenáče. Právě naopak, v některých aspektech dokáže nakopat zadek i mnohem zkušenějším matadorům a žádný jiný projekt toho není takovým důkazem, jako právě Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Existují dvě kategorie enginů. Ty, které sází především na vizuální orgie a snaží se jimi zakrýt své další nedokonalosti. A pak je tu druhá skupina, která možná na první pohled nijak neoslní, pokud ale dáte zážitkům čas a zavrtáte se hlouběji, odmění se vám mnohonásobně. Osobně jsem zastáncem právě druhé skupiny a Fox Engine zdárně nese vlajku. 

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-013.png

Není navíc ani třeba vyšponovat grafické nastavení do nebeských výšin, aby byly poznat kvality enginu. Fox exceluje především v animacích a snímání obličejů, které patří mezi nejvěrohodnější na trhu. Kojima se velmi rád hraje s efektem hloubkové ostrosti DOF, který engine taktéž zvládá na jedničku. Teprve při vyždímání těch nejvyšších detailů a nastavení rozlišení na bájné 4K ale začíná Fox ukazovat své silné stránky.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | X360 | PS3 | Akce

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Rozdíly jsou a je jich hodně. Vyšší rozlišení se velmi pozitivně podepisuje i na větší vykreslovací vzdálenosti, pokud ta je k dispozici. Níže si můžete všimnout rozdílů v detailech a světelných efektech ve dvou rozdílných rozlišeních. Vyšší 4K rozlišení vykresluje mnohem více objektů a detailů na obrazovce, viditelných především na velké vzdálenosti. Také stíny a materiály jsou mnohem věrohodnější.

                            4K                                                  1080pmetal-gear-solid-ground-zeroes-cliffs-pc.jpgmetal-gear-solid-ground-zeroes-cliffs-playstation-4.jpgmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-lighting-quality-004-extra-high.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-lighting-quality-004-low.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-001-pc.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-001-ps4.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-002-pc.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-002-ps4.png

 

Tím ale silné stránky enginu nekončí. Nechybí bezprecedentní smysl pro detail, extrémně ostré textury, vymakané modely, filtrace textur, post-procesing a volumetrické osvětlení a mraky. Jedná se vskutku o očirvoucí kombinaci, která tu není jen na efekt, nýbrž nádherně funguje. Svět, vykreslený ve Fox enginu tak opravdu žije a reaguje, což je mnohem důležitější. 

Ostatně právě moře možností a cest, kterými se hráč může ve Phantom Pain vydat, nádherně ukazuje všestrannost enginu. Jsou tu minimální limitace a mantinely toho, co můžete dělat a toho, co dokáže engine poskládat dohromady. Fungující grafika, to je to, oč tu běží a o čem by si Crysis a společnost mohly nechat jen zdát.

Popravdě jsme zvědavi, v čem všem se Fox Engine v budoucnu objeví a jak jej využijí další vývojáři. Potenciál technologie je totiž obrovský a jak již dříve ukazovali některé prezentační obrázky, dokáže vykouzlit takřka fotoreslistické scény. Teď už toho jen využít. Prozatím se můžete nyní pokochat na parádní 4K galerii ze hry Metal Gear Solid V. No není to nádhera?

Galerie

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-001.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-002.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-003.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-005.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-006.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-007.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-008.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-009.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-010.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-011.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-012.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-015.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-016.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-017.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-018.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-020.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-022.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-025.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-027.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-030.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-031.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-032.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-035.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-036.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-040.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-043.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-045.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-046.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-047.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-006.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-013.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-015.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-016.png

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 18 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A