7 her, které chceme a které (nejspíš) nikdy nevyjdou (téma)

Podívejte se s námi na sedmero sequelů, ve které bezmezně doufáme, přestože je pravděpodobnost jejich vzniku mizivá.

Komerční propad předchůdce, uzavření studia nebo třeba také nedostatek nápadů… To jsou některé důvody, proč hra nemusí vyjít, přestože má kvalitní základy. Trh s hrami je svět plný nekompromisní konkurence, náladových zákazníků a finančních problémů, takže je těžké se v něm prosadit. I když se ale s neúspěchem musí počítat, dojde občas ke zrušení titulu, u kterého to obzvlášť zamrzí. A právě na tyto hry se zaměřuje náš seznam.

U každé jmenované hry přidáváme procentuální vyjádření pravděpodobnosti jejího vzniku. Předem můžeme prozradit, že na nulu v žádném případě nenarazíte. Proč? Vysvětlení je jednoduché – vesmír je prostě příliš komplikované místo na to, aby bylo něco absolutní a předem rozhodnuté. Jak se říká, nikdy neříkej nikdy.

Také nezapomeňte, že jde o náš subjektivní pohled na věc, nemusíte zde najít hru, kterou ze všeho nejvíce postrádáte právě vy. Rozhodně nám však nebude vadit, pokud se o svůj názor podělíte v komentářích.

Co bychom si tedy přáli?

1.    Albion 2

Pravděpodobnost vzniku: 1 %

Jestli Doupě pročítáte pravidelně, jistě víte, že jsme na Albion německého Blue Bytu vzpomínali již několikrát. Ve své době šlo o neuvěřitelně propracované RPG, které okouzlilo především netradičním fantasy stylem a intuitivním bojovým systémem. Dá se jen spekulovat nad tím, co by přineslo pokračování a jak by herní univerzum rozšířilo. Téměř s určitostí se ale dá říct, že se jej nikdy nedočkáme. Albion byl i přes své nesporné kvality komerčním propadákem a vytvořil za Amber sérií nedobrovolnou tečku.

albion_01.jpg albion_02.jpg

2.    Little Big Adventure 3

Pravděpodobnost vzniku: 5 %

 O sérii Little Big Adventure dost možná většina moderních pařanů vůbec neslyšela. Jak by taky mohla – první díl vyšel v tichosti někdy v roce 1994, druhý pak v roce 1997. Oba tituly se prodávaly relativně dobře, přesto se tvůrci k trojce nikdy nedostali. Studio Adeline Software prošlo po vydání LBA2 několika komplikovanými proměnami, až nakonec ke zklamání všech fanoušků v roce 2004 definitivně zaniklo. Na druhou stranu, naděje umírá poslední. Tvůrci se neustále snaží získat práva zpět a třetí díl vytvořit stůj co stůj. Držíme palce.

lba2_01.png lba2_02.png

3.    Duke Nukem Forever z roku 2001

Pravděpodobnost vzniku: 1 %

Ach, Duke Nukem Forever. To je téma, na které se dá hovořit dlouhé hodiny. Jak by taky ne, vždyť byla hra ve vývoji celých čtrnáct let, jen aby nakonec všechny své příznivce nebývale naštvala. Jenže v jednu dobu vypadala tak dobře, až se zdálo, že všechnu svou konkurenci smete ze stolu jako snůšku drobků. Řeč je u Dukovi z roku 2001, postaveném na původním Unreal Engine (podívejte se na dechberoucí trailer). Kdyby se jen Gearbox rozhodl prošmejdit staré harddisky 3D Realms a vydat tuto verzi alespoň ve formě dema… To by byla krása.

4.    Japonský Silent Hill

Pravděpodobnost vzniku: 10 %

Silent Hill byl přímou odpovědí Konami na prudce se zvyšující oblibu survival hororů, kterou na PS1 odstartoval Resident Evil. První čtyři díly hraničily s geniální zvráceností, ty další už tak působivé nebyly. Z jakého důvodu? Podle nás za to může fakt, že na nich nedělali Japonci. Právě občané země vycházejícího slunce jsou známí svou neotřelou fantazií a schopností vytvořit něco, z čeho se vám postaví vlasy na hlavě. Ostatní díly dalo Konami kvůli úsporám na starost lidem ze západu, jenže ti se jakoby ne a ne trefit do samotné podstaty série. Uvidíme, jak dopadne Downpour vytvářený v brněnském studiu Vatra.

silent_hill_01.jpg silent_hill_02.jpg

5.    Advent Rising 2 (a 3)

Pravděpodobnost vzniku: 15 %

Advent Rising není dokonalou hrou. Není ani skvělou hrou. Je dobrou hrou. Špatná kamera, spousta technických problémů, hloupá AI…celá řádka chyb ničila herní požitek a odsoudila hru „pouze“ k nadprůměrnému hodnocení 7/10. Přesto lačníme po pokračování. Proč? V první řádce totiž Advent Rising byl koncipován jako trilogie a obligátní To be continued na konci nás nutilo zuřivě bušit do klávesnic v touze vědět, co bude dál. Hlavní kouzlo hry totiž představoval silný a napínavý příběh, který pomohl stvořit známý spisovatel Orson Scott Card. I samotná atmosféra, hustá jako sirup a spojující Halo se Star Wars nás dokázala pevně usadit v křeslech a nechat odpouštět herní nedostatky. A ta monumentální hudba! Nicméně mizerné prodeje nás ochudily o zjištění dalších osudů hlavního hrdiny Gideona a nekonala se ani PSP hra Advent Shadow. I když hlavní autor příběhu prý se snaží koupit práva a pokračování by se nebránil.

advent_rising_01.jpg advent_rising_02.jpg

6.    Banjo-Threeie

Pravděpodobnost vzniku: 10 %

První hrou, která dokázala konkurovat Super Mariovi 64 a v určitých ohledech jej i překonat, byl Banjo-Kazooie od Rare. Nehledě na to, že Banjo Maria de facto pouze okopíroval a nasadil do hlavní role místo jeho hrdiny rovnou dva, šlo o ryzí mistrovství, doplněné skvělým humorem a roztomilou cartoonovskou grafikou. Dvojka byla také dobrá, vydala se ale cestou „čím víc, tím líp“ a ztratila kompaktnost, díky níž jednička excelovala. Jak jen jsme byli natěšení, když Rare ohlásilo Banja pro Xbox 360… Škoda jen, že z toho vzešlo nemastné a neslané Nuts & Bolts. Chceme regulérní trojku! To by se však muselo Rare vykašlat na Kinect, což je dost nepravděpodobné.

banjo_kazooie_01.jpg banjo_kazooie_02.jpg

7.    Resident Evil 3.5

Pravděpodobnost vzniku: 1 %

Byli jste zklamáni z akčního pojetí Resident Evil 4? Tím víc vás možná zamrzí, že měla hra být původně čistokrevným hororem, spoléhajícím na napjatou atmosféru, lekačky a nevyzpytatelné halucinace. Leon S. Kennedy měl být infikován jakýmsi prastarým virem, který mu dělal v hlavě bordel a stavěl ho před protivníky, jež jej hnali na pokraj šílenství. Máme na mysli především druhou verzi hry, zvanou Hooked Man version, v níž oživovaly dětské hračky a z obrazů vylézali ultrasilní zombíci s hákem. Slast.

 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |