9 nejdražších her historie, které si můžete zahrát

Přišlo Vám někdy, že za své oblíbené hry platíte nekřesťanské peníze? A napadlo Vás někdy, kolik vývoj hry vlastně stojí? V dnešním příspěvku se podíváme na devět nejdražších her v historii. Pochopitelně z hlediska investovaných financí do samotného vývoje.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain rozhodně představuje vrchol celé této úspěšné série. Jeho rozmanitost a monstróznost se však pochopitelně odráží též v celkových vynaložených nákladech na celý  projekt. Vývojáři investovali v roce 2015 slušných 70 milionů amerických dolarů. Vezmeme-li v úvahu přirozenou inflaci, v roce 2017 se jedná o částku okolo 78 milionů amerických dolarů.

age_bg_tpp.jpg

Druhou stranou mince takových investic je potom pochopitelně celkový zisk, o tom však Konami celkem statečně mlží, a asi tak nějak ví proč. Přestože celkový zisk není úplně známý, dostupné jsou statistiky, které o mnohém vypovídají. Například skutečnost, že během prvních pěti dní od vydání bylo prodáno celkem 3 milióny fyzických kopií hry napříč platformami. Díky těmto číslům je tak všem jasné, že MGS 5: The Phantom Pain rozhodně nebyl prodělečnou záležitostí.

here-are-100-high-res-images-of-metal-gear-solid-5_gud1.jpgMetal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-MGS-V-D-Dog.jpgtumblr_inline_nuxushBmbR1r1ndqk_1280.jpg

V tomto krátkém termínu hra vydělala něco okolo 180 milionů amerických dolarů, čímž v poklidu více než dvojnásobně pokryla celkové náklady vynaložené na vývoj. Začátkem listopadu 2015 již bylo prodáno více než 5 milionů kopií hry, koncem roku už milionů šest. Pro zajímavost jen uveďme, že větší úspěchy v tomto směru zaznamenala konzole Playstation 4, která pokryla celých 72% z celkových prodaných kusů hry.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A