Abomination – The Nemesis Project

Moderní část historie Spojených států amerických je snad pouze o tom, jak zachraňují svět a usilují o celosvětový mír – počínaje první světovou válkou a konče bombardováním Jugoslávie. Pokud máte pocit, že by tomu mohlo být jednou naopak, pak si rozhodně nenechte ujít Abomination – The Nemesis Project. Na způsob Ufa budete mít pod svým osobním velením skupinku dokonalých vojáků a s nimi musíte Americe pomoci ze štychu.
Abomination – The Nemesis Project

Žánr: Akční realtime strategie
Minimum: P-166, 32 MB RAM
3D: Ne
Multiplayer: Ano
Výrobce: Hothouse Creation
Distributor:
Eidos

… „Vpravo, Marku!“ Varování přišlo pozdě. Granát, který dopadl takřka až k Markovým nohám, vzápětí vybuchl …

Tori se probudila celá zpocená a chvíli jí trvalo, než si uvědomila, kde je. Při vzpomínce na jejího bratra se jí do očí vedraly slzy. Připadalo ji to tak dávno a přitom se to stalo teprve před deseti dny.

… Už několik týdnů testovali se svým bratrem nově získané psychické schopnosti v podzemních laboratořích FBI ve Washingtonu. Najednou se rozezněl poplašný signál nejvyšší priority. Tori s Markem vyšli z laboratoře, aby zjistili, co se stalo. Nikdo se jim však nevěnoval. Každý jen chaoticky pobíhal, alespoň to tak vypadalo. Proto se rozhodli vydat do hlavní laboratoře, doufajíce, že jim tam někdo konečně poví, proč byl poplach spuštěn. Jenže silný výbuch jim zatarasil cestu jak vpředu, tak i vzadu. Když se za deset hodin vyhrabali ven, nikoho neviděli. Všude byl hrozný nepořádek. Řekli si, že všichni ostatní jsou už nejspíš v hlavní laboratoři. Když tam o pár minut dorazili, byla prázdná. Soudě podle ticha, nikdo poblíž nebyl. Pustili si rádio, ale nefungovalo. Zapnuli počítač – ten naštěstí fungoval, jen na Internet se dostat nemohli. Vypadalo to, jako kdyby spojení s okolním světem bylo v celém komplexu přerušeno. Podívali se do emailové schránky, zda tam nenajdou nějaké informace. To, co objevili, jim vyrazilo dech. Podle nových informací byla celá Amerika pod nadvládou nějaké sekty, jejichž členové si říkají Věrní. Podle neoficiálních zpráv takřka všechny odpůrce buď zmutovali nebo zabili. Ti šťastnější byli zabiti ...

Američané mají jednu hezkou vlastnost – staví ze zadních stran na své domy ta báječná požární schodištěZlí chlapci se pohybují na proklatě úzkých předmětech...

Když se Tori konečně osvobodila od svých vzpomínek, byla schopna uvažovat o novém dni a o tom, co jí přinese. Možná tolik vytouženou smrt všech těch kultistů, co mají na svědomí smrt jejího bratra.

… Poté, co si přečetli emailové zprávy, rozhodli se, že najdou obránce a přidají se k nim. Jakmile se dostali na povrch, nemohli se zděšením ani pohnout. Všude visel pach smrti a hnusného smradu, který – jak se zdálo – vycházel z těch odporných mutantů. Teprve později se dozvěděli, že následkem choroby byl takřka každý druhý Američan zmutován v hybrid sebe sama s neživou věcí (člověk srostlý s autem, pouliční lampou atd.). Z transu je dostalo hvízdání kulek kolem jejich uší. Dali se na útěk. Rychlým pohledem dozadu zjistili, že je pronásledují odporné bytosti, které vzdáleně připomínaly člověka. Jejich těla byla pokryta odporným slizem a co bylo nejdůležitější, byly ozbrojeny automatickými zbraněmi. Po chvilce pronásledování se dostali do slepé uličky. Když to útočníci zjistili, začali se jim posmívat a střílet jim pod nohy. Tori byla celá vztekem bez sebe a tak – ani nevěděla jak – zapálila nejbližší auto. To po chvilce vybuchlo a smetlo některé z útočníků do zapomnění. Jeden z přeživších odjistil granát a hodil jej…

Tori se oblékla do uniformy a cestou do hlavního štábu posnídala. Když procházela jednotlivými sekcemi, uvědomila si, jak je hrdá na to, že je součástí projektu na záchranu své rodné země.

Tabulky shrnující zkušenosti získané v průběhu bojeZ balkónu se bojuje lépe jak zpod něho

Vláda ještě před katastrofou nechala zřídit projekt Nemesis, jehož cílem bylo vytvořit dokonalého vojáka. To se jí do určité míry povedlo. Všichni účastníci projektu (bylo jich osm) prošli náročnými tělesnými i psychickými úpravami, takže každý z nich získal jednu speciální vlastnost. Právě těchto osm vojáků se stalo základním kamenem týmu, doplněného o dalších osm přeživších vojáků a příslušníků speciálních jednotek, operujících po celém světě. Nemesis tým navázal přes satelit komunikaci se všemi odbojovými skupinkami, které až doposud zázračně přežívaly. Společně se pak snaží bojovat proti Věrným (kultisté) a Broodu (pravděpodobně nějaké zvrácené božstvo).

Přestože máte k dispozici šestnáct členů, do každé akce smíte nasadit maximálně čtyři z nich. Samotná hra se skládá ze dvou částí – strategické a akční. Ve strategické části máte k dispozici mapu, na níž vidíte všechny své základny, výzkumná centra a v poslední řadě i komunikační satelit. Vedle mapy je počítač zobrazující aktuální zprávy, které dávají dohromady celý příběh. Pak zde je také encyklopedie, v níž jsou popsány všechny věci, se kterými jste přišli do kontaktu. Obsahují i podrobný popis vašich vojáků a jejich speciálních vlastností. V poslední sekci vybavujete vojáky bojovým arzenálem, který se ze začátku skládá jen z konvečních zbraní – pistole, poloautomatů, automatů, granátů a adrenalinu. Později si z bojiště odnesete raketomety, plamenomety, megalomanské výbušniny a v poslední řadě i mimozemské rychlosmrtiče, jejichž pomocí zřídíte nejeden hřbitov pro Věrné. Ke své smůle nebudete mít vždycky dostatek munice a zbraně bez munice jsou jen dražší klacky na prorážení lebek, takže municí je potřeba šetřit všude, kde se dá.

Na mapě se čas od času objeví nebezpečí a později i základny kultistů. V prvním případě může mít mise různé cíle – osvobození a eskortování osoby s důležitými znalostmi na základnu, zničení všech aut jako potencionálních dopravních prostředků pro Věrné, pozabíjení všech kultistů (mise často připomínající Quaka), obranu místa či osoby atd. Ve druhém případě je nutné zlikvidovat jejich základnu, kde mají své „líhniště“, a samozřejmě i všechny Věrné Brooda. Ničení základen kultistů je ze začátku poměrně jednoduchou záležitostí – ve stylu Quaka můžete chodit ve skupině a střílet všechno živé v dohledu. Jenže později už musíte postupovat podle plánu, mít vojáky důkladně rozmístěné, chodit na průzkumy atd. Kultisté totiž házejí granáty, snaží se vás usmažit obouručním „zapalovačem“ a hlavně rádi střílejí do čehokoliv výbušného vedle vás, například auta. V takových chvílích bývá výcvik z Quaka, případně Unreala naprosto zbytečný. Z toho plyne i ponaučení: Vždy se pečlivě starejte o své vojáky a zbytečně je nevystavujte divokým přestřelkám. Protože zraněný voják se musí léčit a to většinou trvá dvě až čtyři mise, v závislosti na zranění, jeho celkovém počtu životů a speciální schopnosti. Jednotlivé mise jsou doplněny hrůzostrašnou hudbou a děsivými zvuky. Každou chvíli slyšíte vzdálenou střelbu, výkřiky umírajících, dýchání biomas lidí přirostlých k tanku atd., při kterých i těm nejotrlejším budou hrůzou vstávat vlasy a ježit se chlupy. Po každé úspěšné misi máte k dispozici spoustu zkušeností, které rozdělujete svému týmu. Máte tak možnost vycvičit každého v něčem tak, aby se všichni vzájemně dobře doplňovali.

V tom lepším případě vyměním svou smrt za jejich smrt; nevypadá to tak ale...Výbava postav probíhá jednoduše.

Postupem času se přesunete z měst, přes ledové pláně Sibiře a tropické džungle až do Nového světa, odkud Brood a Věrní vzešli, aby rozsévali zkázu, smrt a nákazu do celého světa. Vůbec celý Nový svět připomíná to nejbizardnější, co se může honit hlavou snad jen opravdu nejvíce úchylným bláznům na světě. Je to směsice odpornosti a hnusu takového kalibru, že slabším povahám případnou konzumaci této hry ani moc nedoporučuji.

Grafika: 3/5
Zvuky: 5/5
Hudba: 3/5
Hratelnost: 5/5
Kombinace Ufa se Syndicate a Quakem, dokonale smícháno a podáváno pěkně horké.
Celkové hodnocení: 4/5

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A