Actor – demo, které dokáže, že nic není nemožné

V podstatě celé odvětví 3D her si již od počátků klade za úkol jediné – poskytnout hráči dojem, že realita, kterou mu hra předkládá, je pokud možno maximálně detailní a podobná skutečnosti. Teprve Actor od Vivid Image vnesl do chladného světa 3D grafiky kus života – jejich definice přirozených pohybů trhá veškeré dosavadní pokusy na cáry zapomnění.
Actor – demo, které dokáže, že nic není nemožné
V podstatě celé odvětví 3D her si již od počátků klade za úkol jediné – poskytnout hráči dojem, že realita, kterou mu hra předkládá, je pokud možno maximálně detailní a podobná skutečnosti. Teprve Actor od Vivid Image vnesl do chladného světa 3D grafiky kus života – jejich definice přirozených pohybů trhá veškeré dosavadní pokusy na cáry zapomnění.

Vivid Images mají s hrami již jakousi zkušenost. Vytvořili již mnoho her pro ne-PC platformy (Amiga, Atari, …), ale i na železe poháněném Intelem zaznamenali mnohé úspěchu, konkrétně pod vedením UBI softu, pro které vytvořili závodní hru SCARS. Od té doby plynul čas jak voda v potoce a o Vividácích se dočasně slehla země. Po několika letech se však vrátili s něčím, co od základu mění způsob vnímání reality prostřednictvím 3D her. Za pomocí Dynamic Toolkitu od MathEngine propojeného s jejich vlastním 3D enginem vytvořili tzv. technology demo, které má ukázat možnosti engine. V případě Actora je význam nezanedbatelný.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Přestože je zatím demo pouze v alpha fázi, tedy nejsou vychytané ještě mnohé mouchy a k dokončení ještě uplyne nějaký čas, již nyní engine předvádí v praxi skvělé chování tzv. natural behaviour – tedy přirozené chování objektů. Samozřejmě bude třeba engine optimalizovat a přizpůsobit i pro méně náročné grafické karty, ale již nyní mám z Actora velkou radost, mohl by se stát milníkem ve tvorbě her, přestože se vlastně o hru jako takovou vůbec nejedná.

Pojďme k meritu věci (rozuměj jádru pudla)
V místnosti, ve které se Actor odehrává, je srovnáno úhledně mnoho předmětů nejrůznějšího tvaru, a tudíž i nejrůznějších fyzikálních vlastností. Vše to zatím stojí hezky na svých místech, nerušeně očekává vše, co může přijít. Veškeré další dění je pak již jen na vás. Popadněte míč a hoďte jím proti poličce s naskládanými nádobkami. Ty se rozsypou po podlaze, police se převrhne a vy začínáte mít pocit, že to je ono – že se předměty chovají reálně. Uchopte stoličku a začněte s ní mlátit do jiného stolku. Náraz a energie, kterou tento předmět a váš pohyb vytvoří, jsou dostatečné k tomu, aby vám zmíněný stůl o kus poposkočil.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Vypněte stiskem klávesy G gravitaci a zkuste provést totéž znovu, tentokráte však již s jinou zemskou přitažlivostí. Pro zajímavost vhoďte mezi narovnaný nábytek bombu pomocí klávesy B – věřte, že se předměty budou chovat opravdu reálně – přestože by ve skutečnosti byl zřejmě při podobném experimentu výsledek přeci jen jiný – hlavně pozorovatel by si nedal svou přítomnost u výbuchu v reálu za rámeček.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Vše v Actoru je založeno na fyzikálním modelu a jeho aplikaci v herním prostředí. Je třeba přiznat, že složitost systému je přímo závislá na výkonu počítače, ale to jsou zatím jen prvopočáteční drobnosti, přes které se akademický typ čtenáře dokáže lehce přenést.

Minimální hardwarové požadavky se smrskly zatím jen na Windows 98/2000, DirectX, Pentiun II 266+ a alespoň 8MB grafickou kartu s podporou D3D. Já jsem toto demo testoval na Pentium Celeron 400, Matrox G400 se 16 MB a ve Windows 2000 – jedinými problémy byly scénky, ve kterých se mnoho objektů nakupilo naráz – v tomto případě se vše začalo trhat. Jak jsem již napsal – snad bude spásou optimalizace engine.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Více jak o MathEngine, tak o ViVid Image se dočtete na jejich domovských stránkách (ty flashované na Vividu jsou opravdu velmi podobné, nicméně ani technokraticky laděný MathEngine není špatný).

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A