Actor – demo, které dokáže, že nic není nemožné

V podstatě celé odvětví 3D her si již od počátků klade za úkol jediné – poskytnout hráči dojem, že realita, kterou mu hra předkládá, je pokud možno maximálně detailní a podobná skutečnosti. Teprve Actor od Vivid Image vnesl do chladného světa 3D grafiky kus života – jejich definice přirozených pohybů trhá veškeré dosavadní pokusy na cáry zapomnění.
Actor – demo, které dokáže, že nic není nemožné
V podstatě celé odvětví 3D her si již od počátků klade za úkol jediné – poskytnout hráči dojem, že realita, kterou mu hra předkládá, je pokud možno maximálně detailní a podobná skutečnosti. Teprve Actor od Vivid Image vnesl do chladného světa 3D grafiky kus života – jejich definice přirozených pohybů trhá veškeré dosavadní pokusy na cáry zapomnění.

Vivid Images mají s hrami již jakousi zkušenost. Vytvořili již mnoho her pro ne-PC platformy (Amiga, Atari, …), ale i na železe poháněném Intelem zaznamenali mnohé úspěchu, konkrétně pod vedením UBI softu, pro které vytvořili závodní hru SCARS. Od té doby plynul čas jak voda v potoce a o Vividácích se dočasně slehla země. Po několika letech se však vrátili s něčím, co od základu mění způsob vnímání reality prostřednictvím 3D her. Za pomocí Dynamic Toolkitu od MathEngine propojeného s jejich vlastním 3D enginem vytvořili tzv. technology demo, které má ukázat možnosti engine. V případě Actora je význam nezanedbatelný.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Přestože je zatím demo pouze v alpha fázi, tedy nejsou vychytané ještě mnohé mouchy a k dokončení ještě uplyne nějaký čas, již nyní engine předvádí v praxi skvělé chování tzv. natural behaviour – tedy přirozené chování objektů. Samozřejmě bude třeba engine optimalizovat a přizpůsobit i pro méně náročné grafické karty, ale již nyní mám z Actora velkou radost, mohl by se stát milníkem ve tvorbě her, přestože se vlastně o hru jako takovou vůbec nejedná.

Pojďme k meritu věci (rozuměj jádru pudla)
V místnosti, ve které se Actor odehrává, je srovnáno úhledně mnoho předmětů nejrůznějšího tvaru, a tudíž i nejrůznějších fyzikálních vlastností. Vše to zatím stojí hezky na svých místech, nerušeně očekává vše, co může přijít. Veškeré další dění je pak již jen na vás. Popadněte míč a hoďte jím proti poličce s naskládanými nádobkami. Ty se rozsypou po podlaze, police se převrhne a vy začínáte mít pocit, že to je ono – že se předměty chovají reálně. Uchopte stoličku a začněte s ní mlátit do jiného stolku. Náraz a energie, kterou tento předmět a váš pohyb vytvoří, jsou dostatečné k tomu, aby vám zmíněný stůl o kus poposkočil.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Vypněte stiskem klávesy G gravitaci a zkuste provést totéž znovu, tentokráte však již s jinou zemskou přitažlivostí. Pro zajímavost vhoďte mezi narovnaný nábytek bombu pomocí klávesy B – věřte, že se předměty budou chovat opravdu reálně – přestože by ve skutečnosti byl zřejmě při podobném experimentu výsledek přeci jen jiný – hlavně pozorovatel by si nedal svou přítomnost u výbuchu v reálu za rámeček.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Vše v Actoru je založeno na fyzikálním modelu a jeho aplikaci v herním prostředí. Je třeba přiznat, že složitost systému je přímo závislá na výkonu počítače, ale to jsou zatím jen prvopočáteční drobnosti, přes které se akademický typ čtenáře dokáže lehce přenést.

Minimální hardwarové požadavky se smrskly zatím jen na Windows 98/2000, DirectX, Pentiun II 266+ a alespoň 8MB grafickou kartu s podporou D3D. Já jsem toto demo testoval na Pentium Celeron 400, Matrox G400 se 16 MB a ve Windows 2000 – jedinými problémy byly scénky, ve kterých se mnoho objektů nakupilo naráz – v tomto případě se vše začalo trhat. Jak jsem již napsal – snad bude spásou optimalizace engine.

Actor Technology Demo Actor Technology Demo

Více jak o MathEngine, tak o ViVid Image se dočtete na jejich domovských stránkách (ty flashované na Vividu jsou opravdu velmi podobné, nicméně ani technokraticky laděný MathEngine není špatný).

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

11.  4.  2018 | | 18 N/A
7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

včera | | 27 N/A
PUBG: na mobilu lepší, než byste čekali (mobilní recenze)

PUBG: na mobilu lepší, než byste čekal…

Žánr Battle Royale prožívá v této době rozkvět, a to tak velký, že mimo PC a konzolí zasáhl také mobilní telefony. Zatímco Fortnite je zatím jen pro vyvolené, PUBG jsme se začali blíže věnovat a opravdu se to povedlo.

8.  4.  2018 | | 3 N/A
Herní agenda: dubnová nálož pecek

Herní agenda: dubnová nálož pecek

Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

18.  4.  2018 | | 2 N/A
Podívejte se na skvělý dokument ze zákulisí Kingdom Come: Deliverance

Podívejte se na skvělý dokument ze zák…

Tohle se klukům neskutečně povedlo!

8.  4.  2018 |
Viděli jsme budoucnost: Na Playstation přijdou úžasné hry pro VR

Viděli jsme budoucnost: Na Playstation…

V Londýně se konala akce věnovaná budoucnosti platformy Playstation VR. Dostali jsme exkluzivní možnost nahlédnout, co Sony v oblasti virtuální reality chystá.

12.  4.  2018 | | 18 N/A
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A