AeternoBlade II: nepovedené hrátky s časem | Recenze

Akční plošinovky jsou na kapesní konzole jako dělané. Občas se ale i tak jednoduchý koncept dá pokazit do takové míry, že za hru nestojí utratit jedinou korunu.

Co baví

  • Manipulace s časem
  • Různorodé postavy

Co vadí

  • Technický stav
  • Dabing
  • Propady FPS
  • Grafické zpracování
3/10
Hodnocení

AeternoBlade se vrací s pokračováním na všechny aktuální platformy. První díl na tom byl trochu jinak. Roku 2014 totiž vyšel jen pro kapesní konzole Nintendo 3DS a PlayStation Vita. Později se sice dostal i na pár dalších platforem, ale nikoho nepřekvapilo, že po grafické stránce současným titulům na velkých konzolích nesahal  ani po kotníky. Od pokračování se ale čekalo trochu víc.

2019100816141700-C0FB0F2BDEA1DB6D35D6348E41346A00.jpg
I přes využití nejnovějšího Unreal enginu se grafická stránka moc nepovedla

Vývojáři z Corecell Technology sice jeho vydání plánovali už na rok 2015, ale rozhodli se to ještě o pár let odložit. Během té doby přešli z vlastního enginu na Unreal 4, který patří mezi ty nejlepší technologie současnosti. Myšlenka by tedy byla, engine také, ale se samotným provedením se jim to moc nepovedlo.  

Už po startu hry poznáte, že tady něco nehraje. Ještě vlastně ani nemusíte spustit kampaň a hned je vidět, že pro vývojáře modernizace nic neznamená. Zdejší menu jako by vypadlo ze starých JRPG. Dobře, to ještě takový problém není. Po prvním animovaném filmečku mi ale bylo naprosto jasné, že tohle rozhodně nebude příjemný zážitek.  

Zatímco ostatní studia nám předvádí, že na Switchi lze rozjet obrovské hry ve výborné kvalitě, Corecell Technology mě utvrdili v tom, že jsou i opačné případy. Zcela jistě se jedná o nejhůře vypadající hru, kterou jsem na této konzoli viděl. Není to ale jen o grafice a texturách jako takových.

Postavy, stejně jako okolní prostředí, působí jako by je někdo splácal za jedno odpoledne a řekl si, že to snad bude stačit. Opak je ale pravdou. Do toho si ještě připočítejte strašlivé animace a rádoby akční sekvence s quick-time eventy, které se sice snaží působit epicky, ale ve výsledném provedení to spíše vypadá jako nepovedená komedie.  

Když ne grafika, tak alespoň ozvučení by mohlo za něco stát, že? S tím je to v případě AeternoBlade II tak napůl. Zatímco podkres, který doprovází soubojové sekvence není vůbec špatný, zdejší dabing je něco, co by nemělo existovat. Opět působí, že byl splácán hodně narychlo a nikdo se ani nezabýval tím, jestli hlas k dané postavě vůbec sedí.  

 

"Bezkonkurenčně se jedná o nejhůře vypadající hru, kterou jsem na této konzoli viděl."

 

Vzhledem k tomu, jak AeternoBlade II vypadá, bych tedy čekal, že alespoň poběží bez problému. Vývojáři ale dokázali překvapit, takže ani v tomto směru jim nemohu přičíst plusové body. Pár dní zpět vyšel na Switchi třetí Zaklínač, který si po stránce stability vede výborně. V porovnání s ním je AeternoBlade totální katastrofa.

Propady počtu snímků za vteřinu jsou znatelné převážně v bossfightech, kdy bojujete proti větším monstrům. A tím ještě nekončíme. Párkrát se stalo, že se hra zkrátka odmítla načíst a zůstal jsem zaseknutý na černé obrazovce. Ostatní verze jsem sice sám nehrál, ale ze záběrů, které jsem viděl, musím říct, že na dalších platformách vypadá hra několikanásobně lépe. Nic to ale nemění na tom, že switchovou verzi bych se vám neodvážil doporučit. 

Je na AeternoBlade II vůbec něco dobrého? Ono by vlastně stačilo, kdyby zpracování bylo alespoň průměrné, protože jinak je myšlenka kolem hratelnosti zajímavá. Jak již padlo v odstavci výše, jedná se o akční plošinovku, ve které většinu času trávíte mlácením nepřátel. Během hraní vystřídáte několik postav, přičemž každá z nich má jinou zbraň, jiné vlastnosti, a hlavně jiné schopnosti. Ty se zaobírají manipulací s časem. Ostatně, celý příběh je o tom, kdo získá artefakt ovládající čas pro sebe.  

2019100816141300-C0FB0F2BDEA1DB6D35D6348E41346A00.jpg2019101113563600-C0FB0F2BDEA1DB6D35D6348E41346A00.jpg2019101715525600-C0FB0F2BDEA1DB6D35D6348E41346A00.jpg
Jako plošinovka hra funguje, vše ostatní ji ale sráží na kolena

Máte několik možností, jak manipulaci s časem využívat. Není to jen o jeho zastavení, ale můžete ho například vrátit o chvíli zpět a do repertoáru schopností později spadá i teleportace. Většina z nich pak najde využití během soubojů, kdy proti některým druhům nepřátel nemáte bez časové manipulace šanci.  

I když většinu hry strávíte v 2,5D plošinovkovém režimu, tak se občas objeví i plně 3D sekvence, ve které hra vypadá spíše jako akční mlátička z pohledu třetí osoby. Je to stále o tom samém, ale je to příjemné zpestření docela repetitivní hratelnosti.  

Na závěr snad jenom připomenutí toho, že na Switchi najdete mnohem lepší tituly z tohoto žánru a kolikrát vás i vyjdou levněji. Moje doporučení míří směrem k výbornému Hollow Knightovi a neméně oceňovaným Dead Cells. A pokud byste si AeternoBlade II chtěli opravdu zahrát, tak raději sáhněte po verzi pro jinou platformu. Na Switchi se zkrátka nezadařilo.  

Verdikt

AeternoBlade II na pohled vypadá jako kdyby zaspalo pár generací. Mimo to zážitek kazí i podprůměrný dabing spolu s technickými potížemi, které by u hry tohoto typu vůbec neměly být na místě. To všechno tak zabíjí zajímavou myšlenku s časovými hrátkami a přepínání mezi odlišnými režimy soubojů. 

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry ze začátku tisíciletí. Zahrajte si Call of Duty, Mafii a další legendy

Hry ze začátku tisíciletí. Zahrajte si Call of Dut…

Období po roce 2000 bylo výborné pro nadšence do her. Vznikla celá řada ikonických her, které definovaly, jak hry vypadají v dnešní době.

15.  1.  2022 | |23 N/A
Martin Nahodil
Téma
Největší videoherní obchod historie! Microsoft kupuje Activision Blizzard za 68,7 mld. dolarů

Největší videoherní obchod historie! Microsoft kup…

Tak tohle asi nikdo nečekal… Call of Duty, Diablo, Warcraft nebo Candy Crash Saga budou brzy patřit Microsoftu

18.  1.  2022 | |44 N/A
Lukáš Václavík
Activision BlizzardMicrosoft
Wordle vás naučí hrát si se slovy. Teď už i česky!

Wordle vás naučí hrát si se slovy. Teď už i česky!

Na sociálních sítích se v posledních měsících rozjel trend s menší hrou Wordle, která stále nabírá na popularitě. Přidáte se?

17.  1.  2022 | |6 N/A
Martin Nahodil
Logické
Hry zadarmo, nebo se slevou: zpětná kompatibilita na Xboxu a Relicta zdarma

Hry zadarmo, nebo se slevou: zpětná kompatibilita …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

21.  1.  2022 | |1 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Hry zadarmo, nebo se slevou: akce na exkluzivity pro PS5 a Galactic Civilizations III zdarma

Hry zadarmo, nebo se slevou: akce na exkluzivity p…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

14.  1.  2022 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit za to ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutra…

Za kvalitní hry nemusíte utratit ani korunu. Máme pro vás tipy na nejzajímavější hry zdarma, které přitom snesou srovnání s draze placenými tituly a v mnohém je i překonávají. Hry žijí z drobných nákupů přímo ve hře, ale ani za ně utrácet nemusíte.

16.  1.  2022 | |108 N/A
Michal MaliarovMartin NahodilVojtěch Matušinský
TémaFree-to-play
Vybrali jsme nejlepší mobilní hry, které si teď můžete zahrát. Většina je zdarma

Vybrali jsme nejlepší mobilní hry, které si teď mů…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

24.  1.  2022 | |8 N/A
Ladislav Novák
TémaMobily
PC verze God of War už je v rukou moderů. Co říkáte na Krata bez vousů?

PC verze God of War už je v rukou moderů. Co říkát…

Pokud něčím PC komunita vyniká, tak je to schopnost improvizovat.

20.  1.  2022 | |2 N/A
Michal Maliarov
God of WarModifikace