Age of Empires: Definitive Edition – nostalgie není všechno (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

T  |  24. 02. 2018 11:21

Narozdiel od autora recenzie som práve za to, aby sa hra nijako nevylepšovala, pretože nových hier vo všetkých žánroch je dostatok. Čo im však chýba je stará dobrá hrateľnosť a príbeh. Ak čakám na remaster, tak práve kvôli všetkému tomu, čo si pamätám z dávnych čias. Kúzlo hry tvoria aj jej nedostatky.

 |   |  Odpovědět
romanz  |  24. 02. 2018 14:31

je to tak, taky u remasteru stary hry cekam lepsi vizualni stranku, ale sahnout do hratelnosti a menit nejaky herni mechanismy.. to uz pak neni ta stara hra s atmosferou kterou si pamatujeme.

 |   |  Odpovědět
pidalin  |  24. 02. 2018 23:32

Až to bude na GOGu, nebo přinejmenšim na Steamu, tak kupuju. Ale jak už tu někdo zmínil, byl bych radši kdyby do samotnejch herních mechanizmů nezasahovali a jenom tam dali pořádnou podporu dnešních OS a HW, ta hra jako taková je v podstatě dokonalá a kdyby to třeba převedli do 3D grafiky (Age of Mythology) tak už by to nebylo ono, protože by to už nemělo ten "AoE look" a přehlednost.

 |   |  Odpovědět
pidalin  |  24. 02. 2018 23:36

PS: Tupost armády je jenom tupost toho kdo to hraje, ve hře se daj dávat jednotky do klávesovejch zkratech a pak mezi nima rychle přepínat a pokročilejšímu hráči AoEII se nemůže stát že by ňáká jeho jednotka někde zmatkovala, musí to prostě všechno hlídat a vidět všechno. V AoE nic nefunguje uplně automaticky, musíte ty svoje vesničany i vojáky vodit za ručičku a dělat práci za ně, sami nic neudělaj a to se mi na tom právě líbí, že to dá fakt práci celou tu ekonomiku a armádu ukořírovat a zorganizovat, tak aby to fungovalo. Pokud by se spousta toho děla automaticky, tak by to ztratilo to kouzlo, vždycky to bylo o tom přeskakování po mapě sem tam a klikání na všechny flákače a zatoulaný vojáky a jejich neustálý organizování a přesouvání.

 |   |  Odpovědět
Krabat  |  25. 02. 2018 11:56

Ta navigace armády je opravdu mizerná, ale co mi vadí mnohem víc je nemožnost si více oddálit mapu. Ve 4K rozlišení a na 32" monitoru nevidím moc velký úsek mapy a proto je nutné neustále scrollovat. Je to docela otravné. Jinak mi hra připadá stále výborná a baví mě.

 |   |  Odpovědět
Tomáš Roll  |  25. 02. 2018 17:49

Štve mě, že vojáci jsou moc agresivní a bez povelu útočí na budovy, které budu právě ničit katapulty. A pathfinding vylepšit mohli, vojska počítačového soupeře se ztrácejí a pak je nacházím uvízlé někde na břehu moře.

 |   |  Odpovědět
NoName  |  25. 02. 2018 13:12

hehe, tak sa strašne smejem každý komentár k tomu videu na youtube je o steame alebo gogu :)

Bravo MS! :)

 |   |  Odpovědět
Neurotic  |  25. 02. 2018 13:35

Dělník po dokončení zadaného úkolu stojí na místě? No bránit by se při útoku mohl, ale aby šel sám dělat další úkol tak to už by z toho taky mohl být film a ne hra...

 |   |  Odpovědět
ondrej  |  25. 02. 2018 19:52

Hral jsem a naprosto nehratelne ani na normalni obtiznost. Neustale utocici jednova Vam nedovoli se dostat ani na druhou uroven. Otresne!!!

 |   |  Odpovědět
Tommy  |  26. 02. 2018 01:22

Povím Ti to takto ... Pokud nejsi schopen hrát na takovou obtížnost proti AI tedy proti PC tak nejsi na strategie.
RTS chtějí rychlost, přemýšlení a plánování.
Tato hra je především pro multiplayer kde se pozná um a skill v micrování jednotek, používání klávesových zkratek a v principech které se podobají šachům.
Hra je taky o tréninku. Trénovat například upy do dalšího věku s navržením ekonomiky na konkrétní 1-2x jednotky jako útok na nepritele.
Idylka hrát 4x hodiny až s 10x dělníky budu mít na vše a udělám si z jediný výrobny na jízdu 150x těžký kavalerie je utopie a toto si můžou hrát na začátku děti.

Tato hra je mnohem dál než většina dnešních her kde je vidět jednoduchost a nezatěžování mladý generace která ne vždy umí používat selský rozum.
Jinak bez urážky ale to je jen reakce na to že prý tato hra úplně nehratelná.

 |   |  Odpovědět
ondrej  |  26. 02. 2018 20:30

V pohode hraju AoE III na hard, a AoE II jsem taky hraval, ale tady je zrejmne uplne jiny mechanismus a zarazi me, ze hned v prvni misi na me utoci oba narody najednou, navic, kdyz jeden je uz ze zacatku 2,5x silnejsi. Podle komentu si to uz jedes trosku profi, ja jen chtel hru na relax. Uz i jinde jsem cetl reakce typu, ze AI ze zacatku utoci jak magori a kdyz to clovek s bidou prezije tak se pak zbytek hry nic nedeje.

 |   |  Odpovědět
Sheldon  |  26. 02. 2018 09:33

... tak to je smutné
... já jsem hrával původní hru + 2, 3 a vše je jen o rychlosti a taktice, prostě jednoduché a naprosto skvělé. Kam se hrabou dnešní hry, které vám 1/2 věcí udělají sami nebo pokud jste neschopný vám pomůžou.

 |   |  Odpovědět
abchonza  |  26. 02. 2018 07:37

V inteligenci jednotek naprosoto souhlasim s autorem. Kdyz jsem cetl o tom co ma byt ve hre noveho, tak se tvurci chlubili prave lepsi inteligenci jednotek. Asi 3 roky zpet jsem vytahnul stare aoe1 a kdyz jsem poslal pres les 100 vojaku a dosli 3, to se neda hrat. To je dost dobry duvod proc bych is hru nekoupil, radeji nostalgickou grafiku, ale ta "debilita" jednotek to uz v dnesni dobe nezvladnu

 |   |  Odpovědět
Tomas  |  26. 02. 2018 09:25

Mne hra nebezi :( Ma niekto podobny problem? Skusal som hru asi 4x preinstalovat a stale nic.

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  26. 02. 2018 16:47

Zdravím,

napsat třeba na jakém systému a co to přesně dělá, to už by bylo moc náročné že jo ;).

 |   |  Odpovědět
Tomas  |  26. 02. 2018 22:20

HW: i5 5200U, 8GB RAM, Win 10 Home. Nevypise ziadnu chybu, hra sa proste vypne. Na internete tento problem popisuje viac ludi a ziadne riesenie som nenasiel. Asi len pockat na nejaky path.

 |   |  Odpovědět
Koci  |  27. 02. 2018 00:19

Bohudík, že jsem měl tu možnost si hru prvně ozkoušet, než jsem ji defakto koupil. Takto jsem si krásně ušetřil těch 6 stovek. AoE1 pro mě byl vstupem a takovou tou první větší "pařbou" do herního světa a byl jsem touto hrou ve své době naprosto uchvácen jako i řada dalších lidí. Do dnešního dne tato hra nemá konkurenci ve svém žánru. S ohlášeným remakem jsem měl opravdu velikou radost a upřímně jsem si říkal, že to bude nejlepší strategií, jakou tento svět zatím mohl spatřit. Ovšem dostalo se mi akorát naprostého zklamání. Nejen to "oddálení" od původního vydání téměř o půl roku, ale naprosté nesplnění mých očekávání - w10, problémy s grafikou, herní debilita a další.. Někteří možná řeknou, že jim to takto vyhovuje, jenže to jsou většinou lidé, kteří jsou na tento typ strategie zvyklý z původního dílu. To se ale ovšem odráží na hratelnosti v dnešní době - tito pamětnící si tu hru zahrají, vychválí ji, že se jedná o návrat zpět do jejich herních začátků, ale po čase (pár hrách) se tomu přestanou nadále věnovat, protože už toho návratu budou mít dostatek. Kdežto ti mladší hráči to ihned zavrhnou, protože hlavně uvidí ty nedostatky. A v konkurenci s dnešními strategiemi je pak jasné, čemu dají přednost a AoE DE upadne naprosto do hlubin a zapomnění. Mladší hráči to hrát nebudou a pamětnící se na to po pár hodinách taky vykašlou. Hra má celkem pěkný ten grafický kabátek, ale stylem ovládání a inteligencí absolutně nezapadá do dnešní doby, kdy hráči požadují jiný standart. Za pár měsíců (né-li týdnů) o tomto novým vydání neštěkne ani pes.

Pro mě i nadále zůstává jako nejlepší strategická hra vůbec, kterou asi už nikdy nic nepřekoná, Age of Mythology. Hra, která svojí hratelností a zpracováním bude moci fungovat ještě i pár následujících let, což se o AoE DE řící rozhodně nedá.

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  28. 02. 2018 17:42

Zdravím,

kdo by chtěl zkusit zahrát Age of Mythology tak můžete napsat.
Snad můžu uvést kontakt Honzicek-cz(zavinac)seznam.cz

V zimně se toho stejně nedá moc dělat ;)

 |   |  Odpovědět
Ogden  |  15. 04. 2018 22:08

Ajajaj, fanoučci A of E, zase ,,spálená jíška,, proč né Remale,,dvojky,, s hradbami, a s věžemi a hradem základ a navíc, bez času na nějakou připravu a rozvoj, To je teda masakr a fujky klick fest, bič a pryč. Mohli lajghtnout ,,dvojku,, s tuctem nových map atd. A mali vyděláno a sukces za hubičku, ach jo, smutná Šaflička STarec Máco...

 |   |  Odpovědět
max  |  02. 01. 2019 01:36

Osobne na PC uz neco pamatuju a souhlasim s autorem, ze hrat v dnesni dobe stejnou hru, jako pred 10, nebo vice lety, proste nejde. Stacilo dotahnout jeste par detailu a celkovy dojem mohl byt urcite lepsi, coz nema s prekopavanim cele hry nic spolecneho. Osobne mi na teto stupidni hre (videno z dnesniho pohledu) nejvic vadilo, ze PC podvadi jak muze. Nenejom, ze presne vi, kde mate jake budovy, jednotky a kde jsou zdoje, prestoze vy musite nejdriv prozkoumat mapu, ale pokud znicite jeho zakladnu a nekde po mape zustane pobihat worker, pc proste generuje dalsi jednotky a posila a posila a posila. Dokonce i kdyz obsadite vsechny zdroje na mape, tudiz by teoreticky nemel mit z ceho vyrabet, vesele posila dal jako by se nechumelilo. Myslim, ze podobne "strategie" jsou davno prekonane a zadna grafika to proste nezachrani.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor