Age of Empires IV: co všechno víme o nejočekávanější strategií letošního roku

Na podzim se po více než 15 letech vrátí legenda strategického žánru. Microsoft nás na Age of Empires IV lákal už pěkných pár let, ale o více se vývojáři z Relic Entertainment podělili teprve nedávno.

Tuto legendární sérii snad netřeba dopodrobna představovat. I když její poslední díl vyšel už v roce 2005, tak Age of Empires velmi dobře znají i noví hráči. Dnes už všechny tři díly totiž mají svoji definitivní edici. A co víc, do druhého dílu stále přitéká nový obsah v podobě celých civilizací, mezi kterými se v poslední várce objeví i Češi. Nebudeme se ale dlouze zabývat staršími díly, tady je řeč o úplném nováčkovi série.

Age of Empires IV bylo oznámeno už 3 roky zpátky. Pořádné ukázky jsme ale mohli vidět až začátkem letošního roku a dojmy komunity jsou docela rozporuplné. Na hře přímo nepracuje žádné ze studií Microsoftu. Pro tento projekt si zvolili Relic Entertainment, které patří pod Segu. Můžete ho znát jako tvůrce strategií Company of Heroes, Homeworld nebo několika her ze světa Warhammeru. Mají před sebou nelehký úkol, protože početná komunita, která je stále aktivní hlavně ve druhém díle, očekává velké věci.

Začneme s kampaněmi. Vypadá to, že právě kampaně jsou pro Relic velmi důležitou součástí hry. V době vydání budou součástí hry čtyři příběhy, přičemž každý z nich pokryje jinou civilizaci. Vývojáři ale chtějí kampaně změnit oproti tomu, co můžete znát z předchozích dílů. Tím hlavním rozdílem má být to, že každá z nich bude zahrnovat znatelně delší časové období.

d1c83e08-2e90-4dca-bcb2-995bd41dc72cd379dddd-714e-487f-b2bd-6da3182b99c6d68a9e94-fda1-450a-8b6f-bb114992c8a8

Zatím víme více informací pouze o kampani vyprávějící příběh o normanském vévodovi Vilému I. Dobyvateli. “Dostanete kompletní příběh normanského dobývání od chvíle, kdy ambiciózní vévoda překročil kanál a řekl ‘tohle je moje’, až do momentu, kdy podepisujete Magnu Chartu a dáváte základy dnešní Anglii,” řekl Philippe Boulle v rozhovoru pro PC Gamer. “Mezery mezi misemi vyplňujeme nádhernými historickými filmečky. Pracovali jsme s dokumentaristy ze všech možných míst, kde se tyto události děly. A to je pouze jedna ze čtyř kampaní, se kterými hru vydáme.

To, že bude součástí hry čtveřice kampaní, neznamená, že nebude k dispozici vícero civilizací. Celkově jich Age of Empires IV při vydání bude obsahovat 8. Konkrétně to jsou Čína, Anglie, Mongolsko, Francie, Svatá říše římská, Rusko, Dillíský sultanát a Abbásovci. Relic si prý zakládá na tom, aby se od sebe každá civilizace lišila herním stylem. Mongolové kupříkladu budou mít více mobilní jednotky. Anglie se pak bude zase více soustředit na obranné technologie. Samozřejmě se ale mezi civilizacemi najdou podobnosti mezi základními jednotkami a budovami.

12b14337-80b1-4928-a451-8e41c2575d11

To, že StarCraft měl pouze tři rasy, mělo svůj důvod, protože asymetricky všechny balancovat je opravdu komplikované. Dali jsme hodně práce do počátečních osmi civilizací a následně budeme pokračovat v rozšiřování,” uvedl Relic pro PC Gamer. Je tedy docela jasné, že postupem času můžeme očekávat přírůstky nových civilizací a možná i kampaní. Zatím ale není potvrzeno, jestli budou dostupné zdarma nebo si za ně hráči budou muset zaplatit. Už je ale jisté, že v Age of Empires IV nenajdete mikrotransakce.

 

"Relic se nijak netají tím, že chce Age of Empires IV udělat přístupné pro všechny hráče."

 

Už jsme zmiňovali, že reakce komunity jsou docela rozporuplné. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je viditelné zjednodušování mechanik. Relic se nijak netají tím, že chce Age of Empires IV udělat přístupné pro všechny hráče. Stále se těžko odhaduje, do jaké míry to bude mít vliv na hratelnost, ale pro hardcore komunitu strategií to nevěstí nic moc dobrého. Kreativní ředitel studia k tomu řekl, že jejich cílem je zbytečně hru nekomplikovat a zároveň ji modernizovat. Dle jeho slov dělají spoustu věcí jinak než konkurenční strategie.

AoE IV (4).pngAoE IV (3).pngAoE IV (1).png

Na druhou stranu ale přibyde pár nových mechanik. Mezi nimi budou například přepady. Svoje jednotky můžete skrýt v prostředí, počkat na nepřátelské vojko a provést překvapivý útok. Proti této taktice se budou hodit průzkumnické jednotky, takže bude mít smysl mít některou z nich i v pozdějších fázích hry. Jednotky nově také budou moci útočit přímo z hradeb a používat těžké obranné zbraně. Útočící armáda zase využije rozmanitých dobývacích prostředků.

Druhým důvodem, proč nejsou fanoušci z Age of Empires IV tak nadšení, je grafické stylizace. Častokrát padají názory, že od pohledu vypadá jako mobilní hra a v tomhle ohledu nám nezbývá nic jiného než souhlasit. Na kritiku ohledně grafiky reagoval výtvarný ředitel Zach Schläppi v rozhovoru pro PCGamesN: “Když jsme začali s tvorbou vizuálu, chtěli jsme si být jistí, že budování měst a základen bude tak zábavné a jednoduché jako hraní samotné. Chceme hráčům pomoci, aby jednotky rozlišovali rychleji. Například zvětšením zbraní, používáním více kontrastních barev oproti prostředí... a také musíme být konzistentní mezi jednotlivými civilizacemi a funkcemi budov.

AoE IV (9).png

S Age of Empires IV to tedy stále může dopadnout všelijak. Můžeme si alespoň být jistí tím, že hudební doprovod bude stát za to. Má ho na svědomí Mikolai Stroinski, který v minulosti pracoval například na soundtracku třetího Zaklínače.

Age of Empires IV vychází 28. října na PC a ode dne vydání bude součástí Game Passu.

Váš názor Další článek: Do středověké rubačky For Honor míří mytický samuraj Kyoshin

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Hubbleův dalekohled pozoroval hojení veleobra Betelgeuse po gigantické explozi

Hubbleův dalekohled pozoroval hojení veleobra Betelgeuse po gigantické explozi

** Hubbleův vesmírný dalekohled svoji výkonnou optiku zaměřuje i na hvězdu Betelgeuse ** Ta před časem předvedla velmi neobvyklé chování, které u mnohých vzbudilo očekávání exploze supernovy ** Na ultimátní výbuch sice nedošlo, i tak se ale na Betelgeuse dějí pozoruhodné věci

Stanislav Mihulka
DalekohledyAstronomie
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

** Izraelský zbrojní gigant Elbit Systems nedávno představil střední obrněné vozidlo ROBUST ** To je určeno pro pokročilý autonomní boj proti pěchotě i obrněným vozidlům ** Nový obrněnec by měl operovat s vysokou mírou autonomie, za každého počasí a prakticky v každém terénu

Stanislav Mihulka
IzraelVojenstvíRoboti
Bojový vrtulník Raider X bude rychlý, obratný i odolný. Pro Pentagon ho vyvíjí Sikorsky a už ukázal prototyp

Bojový vrtulník Raider X bude rychlý, obratný i odolný. Pro Pentagon ho vyvíjí Sikorsky a už ukázal prototyp

** Pentagon hodlá nahradit své lehké víceúčelové vrtulníky Bell OH-58 Kiowa ** Za tímto účelem vznikl modernizační program Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) ** V rámci něj vyvíjí společnost Sikorsky Aircraft Corporation vrtulník Raider X

Stanislav Mihulka
HelikoptéryVojenstvíPrototyp