Agent Mlíčňák

Návod na jednu z prvních adventur v češtině (původ má v Polsku), jejíž překlad je dílem Andreje Anastasova.
Autor: Ing. Miroslav Moucha

Až si prohlídneš intro, zjistíš, že začínáš u brány výcvikového prostoru. Strážnému v budce ukaž propustku a on tě pustí dál. Před budovou prohledej popelnici a vyndej z ní provaz. Můžeš zajít do kantýny (levé dveře) a pokecat s barmanem. Ze stolu vpravo vpředu shrábni drobky, jdi ven a do pravých dveří. Tam najdeš kapitána, který ti zadá tři úkoly.

1. úkol - dostat se z vězení
Prohlídni si nápisy na zdi a vyndej péro - ne, to nepůjde - jenom z postele. Zhoupni se na žárovce, čímž ji urveš a drát ze zdi taky . Zavolej (celkem asi 4x) skrz mříž. Až ti přinesou jídlo, připoj drát k misce a otoč vypínačem. Pak mříží zavolej na kapitána. Přijde, chytne misku a elektrický proud mu nedovolí se od ní odtrhnout. Přes mříž mu seber klíč a odemkni si - hotovo.

2. úkol - dostat heslo z kapitána
Vyjdi ven z kapitánovy kanceláře a dej se doleva. Dojdeš k cihlové zdi. Do pevné země před zdí zapíchni péro z postele a přeskoč na druhou stranu. Tam najdeš rýč a zpátky zeď v pohodě obejdeš.Nevím, proč ho to, vola, nenapadlo dřív. Z keříku u zdi ulom větvičku a vrať se do kanceláře ke kapitánovi. Lechtej ho větvičkou tak dlouho , až z něho vypadne nůž. Ten seber a jdi od kanceláře doprava k vojenskému stanu . Plot vpravo za stanem přeřežeš nožem a z písku za plotem vyhrabeš rýčem kaleidoskop . Vrať se k bráně a vyměň se strážným kaleidoskop za vojenské noviny. Až se bude dívat kaleidoskopem,tak mu ještě od pasu šlohni granát. Jdi ke kapitánovi a nabídni mu vojenské noviny za heslo. Takovou nabídku nemůže žádnej zelenej mozek odmítnout, takže máš vyhráno. Kapitán tě pošle za barmanem , který ti řekne o třetím úkolu.

3. úkol - najít kapitána
Granát přivaž na provaz a použij na šuple v kapitánově kanceláři.Až se vzpamatuješ, vyndej ze šuplete léky.Vyjdi ven a běž k bahništi (mezi stanem a cihlovou zdí). Smíchej drobky s lékama a výslednou směs nabídni ptákovi. Musíš ji použít ne na ptáka , ale na sloup. Pták se tak zfetuje, že ti spadne k nohám.

Seber ho a zkus vyšplhat po sloupu a přeručkovat lano. Při tvé fyzické kondici spadneš přímo doprostřed bahniště. Když už tam jsi, tak naber do hrnku od barmana bahno a vrať se k barmanovi. Ptáka dej na rádio a až ho bude chtít barman sundat, tam mu v nestřežené chvíli vyměň hrnek na pultu za hrnek s bahnem. Zavolej ho,ať se napije a cesta do skladiště (dveře vlevo vedle pultu) je volná.

Ve skladišti prozkoumej mrkající díru v krajním sudu - kapitán vyletí jako píchnutý - a třetí úkol je hotov. Teď můžeš jít přímo do akce.

Druhá část hry: Začínáme u jezera.
Z loďky na břehu vyndej zlomené pádlo a dej se doleva k hájovně. U stromu se pokus zavést konverzaci s veverkou. Opakuj asi 4x tento jednostranný rozhovor, až veverce dojde trpělivost a mrskne po tobě oříšek . Ten ovšem dopadne do vysoké trávy a protože s tím zatím nic neuděláš, podívej se do hájovny. V koutě vedle skříní seber tam opřenou motorovou pilu a z poličky s porcelánem vyhnilý sýr. Víc se tady dělat nedá, takže se vrať k jezeru a jdi cestou do vesnice.

U prvního domu potkáš kluka s míčem. Vypadá jako "momentálně zaostalej". Promluv s ním pak otevři dveře auta. Na sedadle najdeš hřeben a u sedadla malou páčku, kterou otevřeš kufr. Z kufru vyndáš bedničku. Po pečlivém prozkoumání(2x) z ní vyndáš francouzák a hever. Promluv ještě jednou s debilem, abys odlákal jeho pozornost a francouzákem povol koš a dej ho níž . Kluk se pak snadno strefí a děda ho za odměnu odveze do města. Jdi do domku, ze zdi seber brokovnici a ze šuplete kapesník a na polici větrák. Jdi ven a dej se okolo domu cestou na pole, kde tě čeká spousta práce.

Nejdřív nakopni slepici a seber pírko, co jí vypadne. Potom vystřel na vrány na strašákovi, až odletí seber potápěčské brýle a ploutve. Myší díru v kupce sena u strašáka vpravo ucpi kapesníkem a myšce nabídni vyhnilý sýr. Myška uteče, ale zamotá se do kapesníku, takže ji i sním pohodlně sebereš. Cestou zpět ještě u první kupky sena seber srp a hrábě. V téže kupce sena najdeš také jehlu. Vrať se k jezeru a o studnu nabruš srp. Potom pokračuj do vesnice k druhému domu. Uvnitř najdeš dvě ženy. Popovídej si s nimi a jdi ven. Větrákem vysuš prádlo a jdi říct starší ženě, že už je suché. Půjde ho sebrat, až se vrátí , jdi ven a vezmi šňůru, na které se prádlo sušilo. Jdi po cestě k jeskyni, na kámen v cestě použij hever a pod ním najdeš kost. Křoví před jeskyní osekej srpem. V jeskyni si přečti zprávu nad dírou. Víc dělat zatím nemůžeš, tak jdi ven. Vrať se k domu se dvěma ženskými a (jak už ti asi došlo) dej psovi kost. Ten tě za to pustí k poklopu, který je za ním. Poklop otevři,slez dolů a zjistíš, že nemůžeš nic dělat, protože si nevidíš ani na špičku nosu. Vylez zase

nahoru,poklop zabouchni a zase otevři a znovu slez dolů. Na stěně vedle žebříku objevíš vypínač, který se zviditelnil díky tomu, že opadala omítka jako následek zabouchnutí poklopu. Seber rýč a jdi ven. Jdi k jezeru a kolem studny cestou k vile. Ze země před strážným seber obal a dej se s ním do řeči. Mluv s ním tak dlouho, až ti dá bonbon "z lásky", pak odejdi vpravo a hned se vrať. Strážný bude pít. Vybafni na něj, on se lekne a láhev mu vypadne z ruky. Seber ji a pokračuj vpravo kolem vily. Na další obrazovce seber kámen a použij rýč u zdi. Pokračuj dál vpravo, vytáhni ze země u zdi keřík a vezmi bramboru. Nalej do motorové pily šnaps z láhve od strážného. Pila pak bude k neudržení. Odřízni větev stromu a pomocí superlepidla s ní oprav pádlo. Vrať se opět k jezeru a pomocí opraveného pádla a loďky dopluj na ostrůvek pro dva krásné červené květy. Až se vrátíš na břeh ke studni,dej dohromady ploutve a potápěčské brýle a použij je. Ve vodě musíš sebrat kotvu, která je vlevo dole vedle převrácené loďky. Musíš na ní kliknout hned, jak se potopíš, jinak ti nezbude dost vzduchu a musíš to zopakovat.Potom jdi do hájovny a na díru ve tvaru srdíčka použij bonbon "z lásky" od strážného. Vzniklé srdíčko zabal do papíru a jdi do vesnice do domku, obývaném dvěma ženami. Dej bonbon z lásky (P)Anně, dostaneš od ní stuhu. Pak jí dej ještě květinu z ostrůvku a druhou babce. Dovolí ti za to, aby sis vzal prachovku ze stolku vedle ní. Jdi před hájovnu a použij stuhu na vyspravení hrábí. Z trávy vyhrab veverčin ořech. Potom jdi ještě jednou do hájovny a načerni prachovku sazemi z krbu a prachovkou barvi bramboru. Znova jdi do domku ke dvěma ženám a vyměň ořech za umělé jablko z mísy na stole. Pokračuj do jeskyně, do díry strč myšku, ucpi kamenem a všechno zalep superlepidlem. Po chvíli myška vyleze vpravo dole a před sebou vytlačí kousek zlata. Zlato seber a jdi k vile. Obejdi ji zprava a ježkovi nabídni umělé jablko výměnou za jeho šišku. Ježek bude souhlasit a až pozná že se nechal napálit a naštvaně odejde, dej dohromady šišku, jehlu a pírko od slepice a vyrobíš házecí šipku. Přejdi doprava ke stromu s dutinou. Přivaž provaz ke kotvě

a hoď přes zeď. I tento pokus o průnik do vily bude neúspěšný. Hoď obarvenou bramboru do díry ve stromě. Až odtud vypadne pro změnu opravdový granát a pták se ti vychechtá a odletí, zkus se přes zeď dostat po stromě. Zase nic. Dojdi ke strážnému a potom pěšinkou na palouk. Házecí šipku použij na včelí hnízdo. Začne z něj vytékat med a přiláká medvěda, který včely zažene. Pak můžeš otevřít poklop a prolézt tunelem.......zase jenom ke strážnému před vilou. Zase nic. Zkus to jinak.

Zkus uplatit strážného kouskem zlata z jeskyně. Strážný zlato vezme, ale protože je to parchant, tak tě dál nepustí. Zato vyjde z vily sám Pankrác Oblouk a dá ti bankovku jako úplatek, abys ho nechal na pokoji. Napřed děláš frajera, ale potom - no peníze jsou peníze a nesmrděj, ne? Tak je sebereš a prozkoumáš. Najdeš na nich jméno, které ti bude nápadně povědomé. Jdi do domku, kde bydlí (P)Anna a ukaž jí bankovku. Ona ti řekne zbytek. To tě tak vytočí, že se rozběhneš rovnou do vily, a začne poslední část hry.

Ve vile
Ze všech věcí ti zbylo zase jenom superlepidlo, ale to vůbec nevadí. Hlavními dveřmi vstup do haly. Nejprve jdi doleva do kuchyně. S kuchařem se moc mluvit nedá, tak jenom za jeho zády seber na lince láhev chilli a váleček na nudle. Vyjdi po schodech do knihovny a podívej se do šuplat v psacím stole. V červeném najdeš foťák a v růžovém diktafon. Pak otevři levé spodní šuple (šedé) a zkus vytáhnout knihu z prostřední police, druhý foch odspodu. Odklopí se tajná skrýš, ve které najdeš videokazetu. Jdi opět do přízemí a do prvních dveří vpravo. Z nádoby na šampaňské vytáhni flašku a kleště na led, pod gaučem najdeš korkový špunt a když vytáhneš noviny z poličky vedle televize, vypadne z nich dálkové ovládání na televizi. Jdi nahoru do knihovny, prozkoumej koš na papíry a vezmi si jeden papír.Obal s ním špunt a potom si vezmi z koše ještě jeden papír a jdi dolů. Jdi do druhé části koridoru, do dveří vedle černé sochy. Promluv si s Ludvíkem - automatickým pohyblivým sejfem. Jdi ve a do dveří vlevo (koupelna). Do umyvadla dej zátku a napusť horkou vodu. Pak použij láhev chilli a až se nálepka odlepí, nalep ji na láhev koňaku. Jdi do kuchyně a dej ji na místo, kde stála láhev chilli. Promluv s kuchařem a až odejde, rozbij válečkem rádio a vyndej z něj baterie, které použiješ do diktafonu. Otevři lednici (musíš 2x), a vyndej z ní maso. Aby rozmrzlo, zapal list papíru na rozpálené plotýnce sporáku a dej do ledničky. Maso potom hoď do polévky a jdi do koupelny a kleštěmi na led seber Obloukovu ponožku z koše. Opatrně! Pak jdi opět do místnosti s televizí, zapni ji, vlož do videa kazetu a dálkovým ovládáním ji spusť. Až se trochu vzpamatuješ, vyfoť si Oblouka polaroidem, a nahraj na diktafon. Jdi k Ludvíkovi a použij na něj postupně fotku, diktafon a ponožku. Ludvík otevře sejf, ty seber lahvičku pilulek a přečti si tajný deník Pankráce Oblouka. Až dočteš, uslyšíš někoho přicházet. Schovej se v "levém dolním růžku obrazovky", a až Pankrác odejde, seber kliku, kterou zapomněl na stolku pod obrazem. Jdi ven a kliku použij na "ďuznu" na dveřích do koupelny - asi uprostřed vpravo. Otevři dveře a dostaneš se do tajné místnosti s větrákem. Použij pilulky, projdi k vypínači a větrák vypni. Vstup do dveří a podívej se na animovanou sekvenci. Až Pankrác Oblouk uteče, jdi za ním do místnosti s televizí a vlez do otevřené převlékárny. Najdeš tam Pankráce Oblouka, jak sysluje peníze do kufru a chystá se zdrhnout. Dej s ním řeč a potom na něj použij láhev chilli (vem ho s ní po hlavě). No, a to je úplný, definitivní, konečný KONÉÉÉC!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konzolí nové generace

Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konz…

Hráči už si začínají dělat sranda i z profesionálního simulátoru Microsoftu.

19.  10.  2020 | | 2 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: hororový balíček a Layers of Fear 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: hororový balíček a Lay…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

23.  10.  2020 | | 1 N/A