Akční rubačka Ryse se bude hrát sama, ovladač nepotřebujete

I když zní titulek sebevíc podivně, je to hořká pravda. Crytek podle všeho vyvíjí titul, který má všechny předpoklady k tomu, aby se stal nejvíce nepotřebnou hrou vůbec. Proč? Protože se hraje sám.

Alespoň takové dojmy mělo několik redaktorů z předváděčky na E3. Ryse rozhodně vypadá a působí jako nabušený historický blockbuster plný epických scenérií a zpomaleného sekání hlav, minimálně vizuálně nelze hře téměř nic vytknout. Jak ale přítomní velmi rychle zjistili, hraje se téměř sama.

1370910327-screenshot-dover-2.jpg 1370910334-dover-landscape.jpg 1370910352-screenshot-dover-1.jpg

Tedy, skoro. Postavu ovládáte zcela klasicky a titul vám dovolí dokonce provést pár prvních úderů mečem. Pak se ale jako na povel spustí zpomalený quick-time moment, ve kterém musíte zmáčknout potřebné tlačítko, abyste nepřítele dorazili. Nic neobvyklého, řekněte si. Až na to, že se tak děje neustále. U hry, která má využít Kinect by to možná ani tak nevadilo, kdyby hráč vůbec něco musel dělat.

Pokud totiž tlačítko stisknout nestihnete, vaše postava stejně dovrší úder. Pokud stisknete tlačítko špatně, úder je dovršen. Pokud ovladač položíte na stůl a budete jej vrtat pohledem, hra vše provede bez vaší pomoci. Jediný rozdíl je v tom, že v případě úspěšného stisku dostanete o něco více zkušenostních bodů.

Jaký smysl podobná hra má, ptáte se? Žádný. Přitom Crytek podobný přístup odůvodňuje následovně: „Nechceme, aby byl hráč frustrován. Když přijdete po celodenní práci domů, spustíte si hru a chcete si odpočinout. Nechceme, aby byli hráči frustrovaní tím, že se jim něco podesáté nedaří.

1370910366-palace-landscape.jpg

Jaký smysl pak ale má podobný titul hrát? Když se nemůžeme učit z našich chyb. Přizpůsobovat se situacím. Když jsou odměny, které za vítězství dostaneme, zcela prázdné a neopodstatněné, protože k jejich dostižení nebylo vynaloženo potřebné úsilí? Doufáme, že se jedná pouze o velmi ranou verzi hry a že ve finále budeme moci podobnou vychytávku vypnout úplně. Interaktivní film totiž opravdu nepotřebujeme.

Zdroj: Kotaku