Alenka – mix Tomb Raidera a Quake?

Všechno je možné. Poté, co se slavného literárního díla Alenka v říši divů zmocnil po svém způsobu Jan Švankmajer na filmovém plátně, začal si na ni s odstupem mnoha let brousit zuby i American McGee, muž nejen zvláštního jména, ale i kuriózního osudu…
Všechno je možné. Poté, co se slavného literárního díla Alenka v říši divů zmocnil po svém způsobu Jan Švankmajer na filmovém plátně, začal si na ni s odstupem mnoha let brousit zuby i American McGee, muž nejen zvláštního jména, ale i kuriózního osudu…

Začněme trochu hlouběji v minulosti. American McGee není člověk, jehož jméno by bylo tak známé, jako třeba jméno Johna Carmacka, přesto mají tito dva hodně společného. American McGee totiž pro Carmacka pracoval v id Software jako level designer a nepodílel se tam na ničem menším, než na vzniku Dooma a prvních dvou dílů Quakea. Což, jak jistě uznáte, je vizitka víc než slušná a důvěryhodná. O něco horší je to potom s faktem, že z Carmackem blíže nespecifikovaných důvodů dostal McGee po dokončení Quakea II padáka a ocitl se na level designerské dlažbě, odsouzen ke dvěma možnostem. Založit si vlastní firmu a nebo dát svoje schopnosti do služeb někomu, kdo mu dá nejen volné pole působnosti, ale ještě mu oblízne na rozdíl od Carmacka všech deset. Tak se stalo, že McGee v současnosti pro giganta EA vyrábí ve firmičce Roque Entertaiment PC verzi známé knihy Lewise Carolla Alenka v říši divů a ironií osudu k tomu využívá engine Quake III.

Oficiální název tohoto zpracování je uváděn jako Alice, resp. American McGee´s „Alice“. Mělo by jít o akční third person 3D adventuru, jejímiž hlavními zbraněmi nebudou davy mutantů útočících bezhlavě na drobnou Alenku ozbrojenou BFG, ale spíš originální výtvarná podoba, horrová atmosféra a řada klasických adventurních prvků jimž vévodí nejrůznější hádanky a situace určené k rozlousknutí. A to vše řádně zamícháno a dochuceno sem a tam nějakou tou akcí.

Příběh by měl být následující: V Říši divů získává moc stará zlá rašple jménem Srdcová královna a společně s bandou svých přisluhovačů (mimo jiné Card Guard, Boojum, Fire Imp, Fish Footmen, Snark – všichni viz. screenshoty) začíná páchat nepředstavitelné škody. Alence tedy nezbývá, než se ozbrojit žabikuchem, znovu se vydat do Říše divů a nenapravitelnou královnu definitivně zpacifikovat. Jako hráče vás pak bude čekat cesta nejrůznějšími oblastmi s takovými názvy jako Houbový les nebo Zahrada housenek, ve kterých na vás budou číhat příšery, jejichž jediným důvodem k životu je ochutnat maso z vašich kostí. K ruce budete mít naštěstí i parťáka - poťouchlou kočku Cheschire, se kterou byste se měli ruku v ruce probojovat až na konec celé hry, do temných chodeb Stonožčího doupěte (Centipede Lair – že by obdoba Gonarch´s Lair z HL?).

Že to celé bude jedna velká bizarní záležitost zcela nevhodná pro malé děti (aneb Tomb Raider v horrorovém hávu), to je nasnadě. Zda ale půjde o skutečně vydařenou logickou adventuru, na to si budeme muset počkat přinejmenším do zimy 2000, kdy by tento zajímavý projekt měl být hotov. Navíc se v jeho případě pracuje trochu nečekaně i na multiplayeru, který chystá specializovaný druhý McGeeho tým, a tak si možná užijeme i toho, jak do sebe mydlí sekáčkem na maso spěchající růžoví králíci a královniny stráže. Jisté je v tuto chvíli jen jedno. Jakmile bude o Alenčině dobrodružství známo něco víc, na Doupěti se o tom určitě dozvíte.

Váš názor Další článek: Earth 2150 a bratři Lumiérové

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,