Allegiance - další masivní multiplayer

Microsoft začal poslední dobou hodně dělat do her. Zřejmě opět objevil již jednou objevené - a to že v počítačových hrách (či jejich příbuzných klonech) je budoucnost zábavního průmyslu. A tak vytvořil skvělé Age of Empires II, nedávno rozjel svou první masivně multiplayerovou RPG hru Asheron's Call a hned k tomu plánuje ještě jednu další. Tentokrát však již nikoliv žánru RPG, nýbrž vesmírně-strategicko-akčního.
Microsoft začal poslední dobou hodně dělat do her. Zřejmě opět objevil již jednou objevené - a to že v počítačových hrách (či jejich příbuzných klonech) je budoucnost zábavního průmyslu. A tak vytvořil skvělé Age of Empires II, nedávno rozjel svou první masivně multiplayerovou RPG hru Asheron's Call a hned k tomu plánuje ještě jednu další. Tentokrát však již nikoliv žánru RPG, nýbrž vesmírně-strategicko-akčního.

Proč strategicko? To proto, že zde již nepůjde ani tak o hru jednotlivce, jako spíše o hru v týmu. Ale nejprve raději krátce něco k velmi "originálnímu" příběhu. ... Anebo raději snad ani ne. V tomto případě je totiž už natolik ohraný a bezduchý, že vám snad bude stačit, že "ti zlí" ani "ti dobří" nejsou tentokráte natolik přesně definovaní, a že jak Iron Coalition tak GigaCorp mají své klady a své zápory, ani jedna ze stran však nemá nějakou nevyrovnatelnou výhodu nad stranou druhou. Samozřejmě jsou zde ještě třetí, čtvrté a další strany, spíše takoví odpadlíci-piráti, např. Pásáci (nikoliv Pasáci:) - hrubě přeloženo z anglického The Belters.

Hra bude založena na týmech, jak jsem už napsal. Každý tým bude mít svého velitele a ten bude mít možnost verbovat další členy, stavět a rozšiřovat základnu, zkoumat nové bojové prostředky (výzkum se bude ubírat daným směrem podle toho, ke které se přidá straně). Právě velitelé zde zastoupí onu strategickou složku. Pak na scénu nastoupí jeho "sloužící", tedy piloti lodí které on vyrobí. Velitel bude téměř všemocný, bude moct vyzbrojovat lodě, určovat do nich piloty, a další a další věci. Jednomu ale zabránit moci nebude - totiž odchodu pilotů. Pokud například nebude pilotům pravidelně platit, oni se rozhodnou odejít a zvolí si za velitele někoho jiného. Do hry se samozřejmě nebudete moct ihned zapojit jako samozvaní velitelé, ale hráči si vás za velitele budou muset zvolit. Chytrý a zkušený velitel potom nepustí nějakého nováčka do nádherné, nově vyrobené nablýskané fregaty, ale dosadí na její můstek raději nějakého veterána a nováčka spíše vsadí do jedné z dělových věží (ačkoliv ani to není zcela bezpečné).

Hlavním serverem, na kterém bude probíhat tato intergalaktická válka epických rozměrů bude samozřejmě Microsoft Gaming Server. Hráči, kteří by si chtěli založit vlastní soukromé hry ("hříčky"), se ovšem nemusejí obávat - bude možné hrát i po LAN a internetu, ovšem v maximálním počtu 32 hráčů. Hra bude striktně vyžadovat 3D akcelerátor. Bez něj si ani laserem neškrtnete.

Právě teď probíhá zcela volné betatestování této velice nadějně vypadající multiplayerové gamesky, takže neváhejte. Takhle nějak zřejmě vypadá zábava budoucnosti.

Váš názor Další článek: AIWars – jak skutečný je náš svět?

Témata článku: ,