Amatérští a poloprofesionální tvůrci her, část druhá

V druhé části našeho seriálu o začínajících tvůrcích her jsem vyzpovídali dva mladé Kanaďany, kteří jsou odpovědní za výbornou, byť brutální (nebo právě proto?:)), arkádu Hateful Chris, jejíž recenze dnes rovněž vyšla. Jsou to fajn lidi a v názorech mají taky dost jasno. Inu… hlavně že je pohoda, nemám pravdu?
Amatérští a poloprofesionální tvůrci her, část druhá
V druhé části našeho seriálu o začínajících tvůrcích her jsem vyzpovídali dva mladé Kanaďany, kteří jsou odpovědní za výbornou, byť brutální (nebo právě proto?:)), arkádu Hateful Chris, jejíž recenze dnes rovněž vyšla. Jsou to fajn lidi a v názorech mají taky dost jasno. Inu… hlavně že je pohoda, nemám pravdu?

Hateful ChrisHateful Chris

Nejprve nám prosím řekněte něco o sobě.

Chris: Jsme s Danou stejně staří - 23 let, žijeme v Burnaby v Kanadě. Rád hraji na kytaru (ska, reggae), mám rád melodickou hudbu, turistiku, četbu, kreslení a 3D animaci (což bych měl, jelikož ji studuji).

Dana: Moje zájmy jsou hudba, comicsy, videohry, četba a 3D animace.

Vzpomínáte si ještě na svůj první počítač a první počítačovou hru? Jaké hry hrajete nejraději dnes?

Chris: První hra kterou jsem hrál byl "Tank Pong" nebo tak nějak. Prostě jste jezdili a odráželi kulky od zdí - to byly krásné časy. V poslední době jsem hodně hrál Starcraft a hru zvanou Wacky Races na Dreamcastu. Je to asi nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál - fakt, nekecám. Mám rád hry, které zkouší přijít s něčím novým. Zjišťuji, že plno her jsou prostě jenom pořád ty samé příběhy ... "V temné budoucnosti je vybrán jeden; jeden který ... " bla bla bla - Myslím, že videohry jako žánr dostupné zábavy se nestanou mainstreamem, dokud se někdo neodváží více zariskovat a zkoušet nové věci. Mluvím o "kreativním riskování", nikoliv pouze o zvyšování realismu smrti a destrukce - jako třeba "Soldier of Fortune" (nic proti, ale já myslím že SoF je dost dobrá pařba :-) - pozn. autora). Z téhle hry mám hrůzu.

Dana: Můj první počítač byl Apple IIC, první hra kterou jsem hrála ... uh, na to si už teda nevzpomenu. Právě teď jsem závislá na Wacky Races, ale taky občas hraju Myth a samozřejmě jsem napařila dlouhý hodiny Quaka. Baví mě všechny žánry, ale hlavně mám ráda hry od Petera Molyneuxe (bývalý Bullfrogák, nyní v Lionhead Studios připravuje Black & White - pozn. autora), ten chlap ví, co dělá.

Hateful ChrisHateful Chris

Kolik lidí je celkově zodpovědných za vaši hru Hateful Chris? Nějaké speciality (Klingoni, šílenci, vrazi, zvířata...)?

Chris: Dva. Dana a já.

Dana: Er.

Hateful ChrisHateful Chris

Které vývojové nástroje jste použili?

Chris: Na grafiku jsem použil vektorový program jménem Micrografx Designer. Miluju tuhle aplikaci. Je naprosto jednoduchá na ovládání a taky není ani moc drahá. Když jsem měl postavičky v Designeru nakreslené, vyexportoval jsem je jako bitmapy a než jsem je mohl použít ve hře, musel jsem ještě změnit jejich velikost.

Dana: Já jsem udělala veškeré skriptování v programu jménem Multimedia Fusion, docela schopný, ovšem někdy trochu omezený prográmek na výrobu her.

Nechali jste se něčím inspirovat, když jste vytvářeli Hateful Chris? Nebo to prostě byl náhlý nápad?

Chris: Bylo nám špatně z her, které nabízely stále to samé, takže by se myslím dalo říct, že jsme se inspirovali všemi hrami. Tím chci říct, meče nebo roboti jsou pěkný, ale kolikrát už jste něco takového viděli?

Dana: Řekla bych, že hlavními zdroji inspirace pro mě byly comicsy Scud a film South Park. Dneska nenajdete moc her, které by byly podobné jako Hateful Chris.

Hateful ChrisHateful Chris

Jak moc máte rádi Star Trek? :)

Chris: Mám rád ty staré, přestaré epizody, ty jsou fakt super. Fakt, že kapitán Kirk žádné námitky proti skákání v pytli s nějakou zelenou mimozemšťankou neměl, je zábavný sám o sobě! Ty nové věci jsou podle mého naprostý propadák, stále ale sleduji filmy.

Dana: Souhlasím s Chrisem ohledně těch starých epizod, herectví je tak zatraceně zábavné. Hodně jsem sledovala série Next Generation a Hněv Khanův je výbornej film ...

Kdo dělal tu překrásnou grafiku, co vypadá téměř profesionálně? Je on (nebo ona, ovšem předpokládám, že jsi to ty Chrisi) profesionální kreslíř?

Chris: Já jsem udělal grafiku, ale profesionál nejsem.

Jaká je odezva na hru Hateful Chris (po pravdě!:)?

Chris: Docela sladká ... Za měsíc a půl jsme měli kolem 10 000 downloadů, a všechny maily, které dostáváme, vyznívají ohromně pozitivně. Vyjma tedy jednoho maníka, který nás nazval "spodinou společnosti" ... to byl ale jediný případ. Vypadá to, že hra se líbí i velkému množství recenzentů, kteří nám opravdu pomohli, aby si nás lidé všimli - obzvláště Tucows a Freegames.org.

Dana: Já si jenom přeji, abychom konečně dostali nějaké ty výhružné dopisy a psaníčka od rozkošných dívenek (v tomto případě jsem zcela nepochopil, co tím Dana myslela - pozn. autora).

Hateful ChrisHateful Chris

Co další epizody? Kdy je můžeme očekávat, co bude nového (prosím nějaké konkrétní příklady, ne jenom "plno tohohle a tuny tamtoho")?

Chris: "Druhá Epizoda" bude fakt překvapení, bude mnohem větší, s větším výběrem zbraní a lepší hratelností. A dle dnešního průmyslového standardu "víc, víc, víc!" bude jedním z mnoha vylepšení propracovaný inventář, takže nebudete muset odkládat zbraně jen proto, že chcete přibrat nějaké nové. Nově plánovaný systém vám taktéž umožní definovat si tři klávesy pro tři různé zbraně, takže si vždycky budete moct rychle vybrat ty nejoblíbenější. Také začínáme pracovat na online hře podobné Carmageddonu, ovšem v prostředí a provedení Hateful Chris. Budete prostě krosit městem a působit tu božskou zkázu ...

Dana: Jo, sama se těším, až si další epizodu zahraju. Protivníci (tzn. nevinní chodci - pozn. autora) budou na vaše útoky reagovat odlišnými způsoby. Taky chystáme nějaké ty bossy, se kterými se budete muset vypořádat, pár puzzlů, které budete muset rozřešit a dokonce snad hráči budou moci shlédnout nějaké ty filmečky. Bude to mnohem zábavnější a příběh bude tak absurdní, jak jen bude moct být.

Vy opravdu nemáte rádi reklamu, že?

Chris: Je to v tom, že je mi blbě z toho, jak mi všichni říkají, co bych si měl koupit, abych byl šťastný, a že bych měl udělat všechno, co je v mých silách, abych vypadal jako ten frajer na nejnovější reklamě od Calvina Kleina. Příliš mnoho kulturního ruchu se mi hnusí, takže myslím že odpověď je následující: "Ne, nemám příliš rád reklamu."

Dana: Klidně bych si pokryla reklamou celý tělo, kdyby za to byly správný prachy. To je ale dosti nereálné, takže ji nenávidím.

Díky a hodně štěstí!

Dana: Není zač.

Chris: Jo, taky děkujem.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Skyrim: Very Special Edition si už zahrajete i na záchodě

Skyrim: Very Special Edition si už zah…

Mysleli jste si, že jde o vtip? Tak to jste na omylu!

6.  7.  2018 |