Anachronox aneb Jeden svět nestačí

Ion Storm už delší dobu usilovně pracují na své nové akční sci-fi hře Anachronox, ve které vás čeká hned několik různých světů plných záhad, podivných národů a nepřátel určených k nekompromisní likvidaci. Což ovšem není zdaleka všechno…
Anachronox aneb Jeden svět nestačí
Anachronox - ponuré město daleké budoucnosti, které leží kdesi uprostřed vesmíru na ruinách vymřelé civilizace. Schované v jedné z velkých červích děr, slouží jako startovní pozice pro skoky hyperprostorem do nejrůznějších světů, na nejrůznější planety… A právě sem naplánovali vývojáři z Ion Stormu i začátek své hry postavené na silně modifikovaném enginu z Quake 2. Konečná podoba Anachronoxu by přitom měla být plně funkčním a dobře šlapajícím mixem akce a RPG, přičemž vše byste si měli společně s propracovanou atmosférou vychutnávat v trochu nečekaném third-person pohledu.

Co se týče příběhu, ten těží především z možnosti skoků hyperprostorem. Coby Sylvester „Sly“ Boots se vydáte z Anachronoxu na dlouhou cestu, jejíž náplní bude pátrání po nových (či dávno zapomenutých) technologiích, řešení zapeklitých situací a také nezanedbatelná dávka adrenalinem nadupané akce. Abyste měli krytá záda, budete si moci vybrat z celkově sedmi plánovaných postav ještě další dvě, které vás budou na vaší pouti doprovázet. Zajímavostí navíc bude i Slyova bývalá asistentka Fatima, kterou tento odvážný a bystrý chlapík po její smrti (a proti její vůli) zdigitalizoval tak originálně, že ve hře bude vytvářet interface schopný s vámi komunikovat, zaznamenávat důležité pasáže z rozhovorů a pořizovat momentky z klíčových událostí.

To, co by vás mělo v kůži Sylvestra Bootse a ostatních členů jeho party udržet pokud možno tak dlouho, abyste hru dohráli celou, to by měla být především pestrost a originalita. Očekávat proto můžete 12 planet, 168 konkrétních lokací, 189 monster zralých na odstřel a úctyhodných 449 NPC. Ve světě Anachronoxu se navíc přece jen objeví i nějaký ten systém magie, v tomto případě označovaný jako MysTech, a díky němu by tu měla být možnost nejen svoje zbraně upravovat, ale vytvářet i na základě prefabrikovaných součástek nové. Samozřejmostí by pak měly být speciální schopnosti postav, jejich vylepšovaní a získávání dalších. A to vše za hlasitého doprovodu palných zbraní, protože přinejmenším stejně, jako bude Anachronox RPG, bude i akční. Soubojový systém bude kolový, přičemž vaše schopnosti rozhodnou o tom, kolik času na svoji akci dostanete. Okolní prostředí by přitom mělo být pokud možno interaktivní a tak bude záležet nejen na síle, ale i na taktickém myšlení. Situace, v nichž bude účinnější střelit spíš než do nepřítele do beden, na nichž stojí, by neměly být výjimkou.

Co se týče technologické stránky věci, po té by měl být Anachronox přinejmenším stejně zajímavý jako po stránce herní. Tak především, citelná a nezastíraná je tu inspirace filmem. Nejen jeho tempem a snahou dát postavám větší motivaci než je zisk bodů, ale především dynamickou prací s kamerou. Když se dáte například s nějakou NPC do řeči, kamera najede zpoza vašich zad na detaily tváří a bude sledovat hovor, aby se ve správný okamžik zase vzdálila.

Ve hře bude navíc jako třešnička na dortu přítomen i editor, s nímž si budete moci vytvořit své vlastní levely a také –což je skutečná novinka – budete schopni navrhovat a realizovat krátké filmy odehrávající se ve světě Anachronoxu. Zkrátka – maximální komfort.

Zatímco se tedy většina tvůrců RPG v poslední době drží zuby nehty fantasy světů, Ion Storm si již po několikáté (připravují i akční sci-fi RPG Deus Ex) zvolili za svůj žánr sci-fi. Nechali se přitom inspirovat poetikou takových filmů, jako je Blade Runner nebo Matrix, a jak se jim jejich dílo nakonec vydařilo, to bychom se měli dovědět ještě letos na jaře. Už teď je tu ale možnost Anachronox předběžně ochutnávat prostřednictvím tohoto 17 Mb traileru.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |