Zdála se vám Bayonetta brutální? Její tvůrci se dali na klasičtější bojovku, kde však krev poteče i po koberci pod televizí.
Pokud mi budete tvrdit, že Platinum Games, tvůrci Bayonetty, jsou úchylní, asi vám to nebudu moc vymlouvat. Překvapí vás, že příčinou není brutální kouzelnice svlékající se při krvavých kombinacích, ale chystaná hra Anarchy Reigns. Ono samotné označení masivně multiplayerová online bojovka hovoří za své. Základem každé bojovky je správný výběr postav, což tvůrci Anarchy Reigns zatím zvládají výtečně. Hrdinové nadupaní nejmodernějšími nanotechnologiemi soupeří s jasnými superhrdiny v brutálních řežbách.
Z MadWorld si třeba přitáhli Jacka Caymana, tentokrát však v barvě, i když stále s motorovkami na rukou. Pokud protivníka porazí, s radostí jej roztočené zoubky pily přeříznou vedví.
Zmatek v ulicích
Tvůrci zatím mlčí o hře pro jednoho hráče, předvádějí však dvojici režimů v multiplayeru, který by měl být hlavní náplní hry. Battle Royale vás nechá deset minut ničit protivníky a pak posčítat knockouty, to vše pro větší potěšení v menší aréně. Survival vezme jen vás a jednoho kolegu, aby se na vás valily stále drsnější vlny nepřátel.
Naprosto klíčová se v tu chvíli stává spolupráce, protože někteří protivníci se soustředí na slabší hrdiny, zatímco silnější se musí snažit je ochránit, nebo naopak musejí rychlejší zlikvidovat včas hrozbu pro své silnější kolegy. Do toho všeho se pak ještě plete postupná destrukce okolí. A to nejen blízkého, ale často zahlédnete projet ulicí obří cirkulárku, nebo útokem podlomíte most. To vám přinese buď znatelnou výhodu, nebo se může ukázat i fatální, pokud se rychle nedostanete do vhodné pozice.
Jak na multiplayer
Když jsem to už načal, musím dodat, že tvůrci bohužel prý nedosáhnou drtivých kombinací jako u Bayonetty (žádné svlékání nebude), namísto toho se budou snažit o vyrovnané boje jak mezi lidmi, tak i proti počítačem ovládaným protivníkům. Ostatně, koho by bavilo být chycen do komba končícího až jeho smrtí?
Na vlastní hru si stejně budeme muset počkat až na podzim, ani novináři zatím neměli možnost si na vlastní ruce vyzkoušet hraní. Je tedy nejasné, jak se tvůrcům podaří vyřešit hraní po síti, aby mlátička neztratila nic ze své svižnosti, ale vzhledem k předchozím zkušenostem s hektickými akcemi se snad není čeho obávat. Až na zmíněnou krev vytékající z obrazovky po hektolitrech.