Angry Birds Epic: ptačí RPG (mobilní recenze)

Naštvaní ptáci jsou fenoménem dnešní doby. Nejenže Angry Birds dominují na poli her pro mobilní platformy, ale jejich nadvláda se přenáší i do dalších oblastí kultury, jako jsou hračky pro děti nebo trika. Jak se hraje prozatím poslední mutace Angry Birds, která fušuje do řemesla RPG her? To se dozvíte v následující recenzi.

Série Angry Birds začínala jako jednoduchá tower-destroy plošinovka, později však ptáci v Angry Birds: Go usedli za volant a proháněli se na závodních okruzích. Angry Birds Epic je další podobou univerza, jedná se totiž o RPG, které disponuje tahovým principem boje i komplexním systémem nákupu a vylepšování zbraní. Zkrátka základ, který naleznete v každé RPG hře. Jak to funguje ve světě šílených ptáků?

IMG_2671.PNG IMG_2673.PNG IMG_2677.PNG

Zase ta prasata

Angry Birds Epic se odehrává na ostrově, na němž převzala moc prasata a poklidný život ptáků změnila v teror, protože ukradla všechna jejich vejce, poschovávala je po ostrově a naštvaní ptáci se tak musí vydat na dobrodružnou, ale mnohdy nevyzpytatelnou, výpravu za osvobozením všech svých kamarádů. Jak už jsme u série zvyklí, celá hra je doslova protkána nenásilným a příjemně odlehčeným humorem a nadhledem, který potěší i dospělé.

Samotný boj probíhá prostřednictvím tahů na střídačku - jednou ptáci, podruhé prasata

Po uvedení do příběhu už na hráče čeká samotné hraní. To se děje prostřednictvím pohybu na herním ostrově, přičemž cesta je jasně daná a nelze z ní uhnout. Na začátku vaše družina čítá jednoho jediného ptáka, postupem času se ale rozroste a konečně bude proti prasatům ve férovém rozložení. Na mapě ostrova jsou vyznačená bitevní pole, přičemž přemístění se na ně znamená vstup do boje. Tváří tvář se postaví vaše družina a skupina prasat. Samotný boj probíhá prostřednictvím tahů na střídačku - jednou ptáci, podruhé prasata. Taktika nutná.

IMG_2674.PNG

Klobouky, zbraně, banánové koktejly

Co dělá z Angry Birds Epic opravdové RPGčko je jednak zmíněný systém boje, druhak hezky propracované herní postavy a celkový systém zbraní. Nejdříve k postavám – vaše družina se postupně rozrůstá o různé opeřence, z nichž každý disponuje zcela odlišnými schopnostmi. Tak například červený pták útočí nablízko klasicky mečem, jeho obranou funkcí je vyvolání štítu buď na sebe anebo na ostatní ptáky v družině; žlutý pták má schopnost mága, takže na dálku útočí blesky a spolubojovníkům vyvolá štít, který způsobuje újmu útočícímu.

IMG_2678.PNG IMG_2679.PNG IMG_2681.PNG

To samé platí o znepřátelené straně prasat – ta totiž také disponuje zcela odlišnými a mnohdy bizarními stvůrami, jejichž likvidace docílíte jen promyšleným postupem. Úspěch tkví ve správné kombinaci schopností každého z vašich ptáků a zároveň neustálém pozorování chování oponentů. Ačkoliv systém není propracovaný tak jako ve velkých RPG hrách, se zcela klidným svědomím můžeme říct, že Angry Birds Epic je pro mobilní platformu více než vyhovující.

Postupem hraní budete arzenál zbraní obměňovat stejně tak jako vylepšovat jednotlivé ptačí útočníky

Vedle jednoduchého, ale opravdu velmi sympaticky a intuitivně fungujícího systému boje skrze jednotlivé tahy, hra disponuje širokou paletou možností v oblasti vylepšování postav, zbraní a klobouků. Postupem hraní totiž budete arzenál zbraní obměňovat stejně tak jako vylepšovat jednotlivé ptačí útočníky v oblasti maximálního zdraví, síly útoku a jejich schopností. Každý klobouk s sebou nese jiné možnosti a schopnosti, což platí i pro zbraně.

IMG_2682.PNG

Součástí RPG systému je i výroba speciálních předmětů. Za každou odehranou hru totiž na konci získáváte odměnu ve formě materiálů, které lze využít buď k výrobě předmětů, nebo k namíchání speciálního lektvaru v čarodějnickém kotlíku. Příkladem budiž čili paprička, která maximalizuje útok, nebo banánový koktejl, který doplní zdraví vašeho ptačího komanda.

IMG_2683.PNG

V této oblasti ale máme výhrady, protože získávání předmětů je neskutečně pomalé a zdlouhavé, což je trošku škoda, protože možnosti, jimiž předměty disponují, jsou opravdu originální a zábavné, ale důsledkem pomalosti jejich ziskávání hra ztrácí na dynamice. Vynahrazením pomalého hraní může být možnost nákupu předmětů za reálné peníze, ale to se nám nezdá jako ideální řešení. Mikrotransakcí ale není nutné využívat, Epic se dá hrát bez problémů i bez nich.

Jako droga

Jedním z výrazných rysů her ze série Angry Birds je jejich návykovost. Ač se může na první pohled zdát, že Angry Birds Epic návykové nebudou a hlavně, že představují možná komplexnější herní principy, než okamžitě přístupné předchozí tituly, opak je pravdou. Epic totiž osekává RPG prvky na základ, bere si z nich jen to nejlepší a intuitivní a neuvěřitelně zábavnou (a ano, opět i návykovou) formou to zprostředkovává hráči.

Samotné boje jsou sice návykové, ale v zásadě nevyžadují složitého přemýšlení a náročného taktizování

Co může na Angry Birds Epic vadit je lineární hraní, které hráči titul servíruje. V podstatě jen při výrobě předmětů a upgradování postav hra přesouvá zodpovědnost na hráče a dává mu absolutní možnost volby, jindy ale jen minimálně a uhnout z předem vytyčeného postupu nelze. Samotné boje jsou sice návykové, ale v zásadě nevyžadují složitého přemýšlení a náročného taktizování. Nedostatkem je určitě i nutnost neustálého internetového připojení.

Čím ale Angry Birds snad ještě nikdy nezklamali, je technické zpracování. To o Angry Birds Epic platí dvojnásob. Hru jsme testovali na iPhone 4 i HTC One X+ a žasli jsme nad ostrostí a krásným ztvárněním pestrého světa naštvaných ptáků. Potěší i originální a nádherné lokace (zahrady, hrady, pouště, atd.), ve kterých se samotné boje odehrávají stejně tak jako nádherně vymodelovaní ptáci a prasata, přičemž fantazijní rozmanitost je jedním ze společných rysů všech postaviček ve hře. Už tradičně kvalitní jsou i doprovodné zvuky a skřeky ptáků a stylová hudba.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: RPG | Tahové RPG
Výrobce: Rovio
Začátek prodeje: 12. června 2014
  • RPG prvky
  • Návýkovost
  • Grafické zpracování
  • Humor
  • Linearita
  • Jednoduchost

Pakliže patříte mezi zaryté fandy RPG žánru a vyžadujete i od mobilní hry komplexní systém vylepšování a náročné boje, Angry Birds Epic vás asi neuspokojí. V opačném případě ale na vás čeká více než milé herní překvapení, které potěší především plynulým, intuitivním a zcela bezproblémovým hraním. Z RPG hraní si totiž Angry Birds Epic berou jen to nejlepší a míchají to se skvělou hratelností. Výsledný mix opravdu stojí za to.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a HTC One X+. Můžete si ji stáhnout zcela zdarma z AppStore, Google Plus a Windows Phone Store.