Angry Birds Stella: naštvaná ptačice (mobilní recenze)

Jen málokdo dnes neví, co je Angry Birds. Je to fenomén, který proniknul do mnoha odvětví zábavního průmyslu. Nový díl s podtitulem Stella je orientován hlavně na dámské herní publikum. Jak to dopadlo?

Angry Birds Stella je první hrou nové série, a tak v budoucnu můžeme počítat s tím, že se objeví i další díly, které budou na tento spin-off navazovat. Určení Angry Birds Stella pro hráčky není náš výmysl, ale obecně přijímaný fakt, který vychází i z oficiální zpráv Rovia. Jak se to projevuje na hře samotné?

Stella si v klidu žila ve svém domě, když náhle přišla nenasytná prasata a zmocnila se Stelliných cenností

Tak především, hra má hlavní hrdinku, jejíž jméno Stella nikoho nepřekvapí. Stella si v klidu žila ve svém domě, když náhle přišla nenasytná prasata a zmocnila se Stelliných cenností. Ta neváhá a rozzuřená se spolu s ptáky kamarády vydává na krkolomnou, ale dobrodružnou cestu za získání věcí zpět. Hlavním záporákem je opět zástupce něžného pohlaví, a to sice zlá princezna Gale. Ostatně, i ptáci samotní jsou vesměs dámy. Určení pro dámy lze snad sledovat i v celkovém stylu hry, použitých barvách (hlavní hrdinka je růžová) a celkové náladě. Ale pánové se bát nemusí.

IMG_2984.PNG IMG_2985.PNG IMG_2986.PNG

Stále naštvaní

Herní princip série v Angry Birds Stella zůstal prakticky beze změn. Stále budete z praku vystřelovat naštvané ptáky, jejichž cílem je srazit pevnost prasat k zemi a získat co možná největší počet bodů. K dispozici je prozatím 120 klasických levelů a pět bonusových, přičemž jsou rozděleny do dvou epizod. Další epizoda s názvem Crystal Cave, obsahující desítky nových úrovní, by měla dorazit později. I tak se nám zdá více než stovka levelů úctyhodným číslem, hrát budete moci dlouho.

IMG_2988.PNG

Stejně tak jako předchozí hry ze série i Stella nabízí celou řadu ptáků na výběr. A v tom je vlastně hra úplně nová a odlišná například od podsérie Star Wars či Space. Vybírat můžete z šesti opeřenců: Stella, Poppy, Luca, Willow, Dahlia a také Gale. Každý pták má samozřejmě jiné schopnosti, jinou sílu, odlišný vzhled, ale také různé slabiny. Je pak jen na hráči, aby si dobře osvojil unikátní možnosti a naopak počítal s omezenými schopnostmi každého z nich, a docílil tak kýžených výsledků, jinými slovy: zbořil toho co nejvíce.

Umění vyváženosti

Stella je křehká, a proto není dostatečně silná na zbourání některých předmětů a povrchů. Naopak umí vyvolat speciální bubliny, do kterých může uvěznit nepřátelská prasata. Žlutý pták jménem Poppy zase po dotknutí se obrazovky pod sebou vyvolá tornádo a zničí vše, co je v cestě, a vyžaduje tedy přesnost co do směru použití schopnosti. Modrý Luca disponuje schopností vyvolat zvukovou tlakovou vlnu.

IMG_2987.PNG IMG_2989.PNG IMG_2999.PNG

Willow je opeřenec tmavě modré barvy s rasta čepicí, jehož hlavní předností je schopnost být ovládaný ještě během letu. Při dotknutí se obrazovky zkrátka hráč může zpřesnit směr letu. Dahlia, krémově hnědé barvy, má podobnou schopnost jako Luca – dorazí na zem a v momentě, kdy se hráč dotkne obrazovky, vybuchne. Hrát můžete i za Gale, tedy zlou princeznu, která je sokyní Stelly. Gale dokáže proletět přesnou dráhu, kterou na herním poli načrtnete.

Každý pták má svůj vlastní příběh, a pokud budete chtít, můžete se ponořit opravdu do hloubky

Předchozími dvěma odstavci jsme chtěli nejen popsat nové ptáky a jejich schopnosti, které jsou pro hru jako takovou klíčové, ale především poukázat na nekončící rozmanitost hratelnosti. Každý pták má navíc svůj vlastní příběh, a pokud budete chtít, můžete se ponořit opravdu do hloubky. Ke skvělé hratelnosti přispívá i velká rozmanitost co do jednotlivých staveb a designu levelů – jsou tu různé materiály, které jinak reagují, odrazové můstky, skla, jeskyně, prohlubně, nevyzpytatelná fyzika a tak dále. To sice nejsou novinky, ale herní prvky jako takové fungují pořád dobře.

IMG_2996.PNG

Stejná hra, jiné prostředí

Myslíme si, že jedním z hlavních důvodů úspěchu Angry Birds jako celosvětového fenoménu je výborná grafika a skvělý styl. I Stella vypadá moc pěkně, barvy jsou yvážené a komiksový nadhled zase dává najevo, že v téhle hře byste se měli především bavit. Na druhou stranu, Angry Birds je mezi námi už několik let a nějaký ten faclifting by potřebovalo. Hra vypadá pořád k světu, nicméně je to něco, co jsme vlastně viděli docela nedávno, a tak se to stává trošičku okoukaným.

IMG_2997.PNG

Něco podobného platí i o hratelnosti. Angry Birds koncept je skvělý. Rovio mají perfektně vychytaný fyzikální model, hry jsou zábavné a prakticky okamžitě hratelné, nicméně naprosto neměnné. Stella disponuje novými postavami a trochu jiným herním prostředím, pořád jde ale o ten stejný titul jako před lety. To lze chápat dvojím způsobem – buď jako absenci evoluce anebo pokračování dobrých zajetých kolejí, které fungují. Ve finále to ale bude jen a jen na hráči.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Arkádová plošinovka
Výrobce: Rovio
Začátek prodeje: 4. září 2014
  • Noví opeřenci
  • Design úrovní
  • Zábavná hratelnost
  • Minimální inovace

Angry Birds Stella je dobrá hra. Vzhledem k tomu, že ji navíc pořídíte zcela zdarma, není nad čím váhat. Čeká vás stále stejná porce zábavy jako v předchozích hrách, jen s minimálními kosmetickými a herními změnami. Pokud máte neradi nové věci, budete se v Angry Birds Stella cítit jako doma, hledáte-li něco nového, porozhlédněte se jinde.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a HTC One a je zcela zdarma ke stažení na Google Play, AppStore a Blackberry AppWorld. Verze pro Windows Phone dorazí v nejbližší době.