Anketa: Jak hrajete akční hry?

Máte rádi čistou myš a přehlednou klávesnici nebo dáváte přednost joysticku? Hrajete akční hry na konzolích a jediným vaším prostředkem k ovládání her je gamepad? Patříte do skupiny telepatů, kteří fyzické aspekty tohoto světa překračují s elegancí povýšeného páva a hry ovládají myšlenkami? Jak hrajete akční hry VY?
Anketa: Jak hrajete akční hry?
Máte rádi čistou myš a přehlednou klávesnici nebo dáváte přednost joysticku? Hrajete akční hry na konzolích a jediným vaším prostředkem k ovládání her je gamepad? Patříte do skupiny telepatů, kteří fyzické aspekty tohoto světa překračují s elegancí povýšeného páva a hry ovládají myšlenkami? Jak hrajete akční hry VY?

Anketa na toto téma byla na Doupěti celkem déle než čtrnáct dní a za tu dobu se nastřádalo velice mnoho odpovědí, které vyhodnocené poskytují vcelku zajímavý pohled na problematiku ovládání her, tedy samotného hraní. Jednoznačným vítězem naší ankety se stal joystick. Vyrůstali jsme na něm skoro všichni, byť před lety nebyly technologie zpětné hmatové odezvy a další stabilizační prvky natolik známé, jako je tomu nyní. Vlastně rád vzpomínám na dobu, kdy jsme dřívky od ledňáčka spravovali rozbitý joystick, tehdy ještě k videohrám na televizi.

Dnešní joysticky jsou nicméně mnohem dále a to, co se nám zdálo dříve neskutečné (pouhý autofire, například) je nyní povinnou součástí, bez které by si výrobci neodvážili produkt uvést na trh. Masivní základna hráčů používajících joystick je tedy potvrzením toho, že to lidé s hrami myslí vážně (rozdíl mezi skalním a příležitostným hráčem spočívá právě v investicích do zařízením, která jsou ke hraní potřeba).

Na druhém místě se umístilo dle očekáváním kombo myš+klávesnice. Vzhledem k tomu, že pojem "akční hry" nejlépe vystihují tituly jako Unreal Tournament, Quake, Half Life, ..., není se čemu divit, že má tento způsob ovládání her tak širokou "uživatelskou" základnu. Tato metoda je jednak efektivní (všechny ovládací prvky jsou při ruce), jednak nevyžaduje vyšších finančních investic do těchto zařízení. Osobně jsme se domníval, že právě toto bude nejvíce používaný způsob ovládání akčních her.

Akční hry, které ovládáte pomocí klávesnice, nebudou tvořit příliš dlouhý seznam. Jsou to především arkády, které nevyžadují složité ovládání a u kterých stačí k ovládání čtyři kurzorové šipky a dvě klávesy pro střílení a podobné funkce. Dovolím si však odhadnout, že tento způsob ovládání počítačových her nepatří mezi natolik oblíbené, zvláště pak v případě složitějších akčních her.

Síla vůle - co dodat - zdá se, že je v naší malé zemi nejvyšší hustota telepatů a telekinetiků na kilometr čtvereční, neboť pět procent našich čtenářů, konkrétně necelá stovka respondentů, zvolila jako ovládací rozhraní sílu vůle. Možná je všechno jinak a to, co vidí na obrazovkách, jsou jen filmy... nerad bych však někomu křivdil.

Procento z vás se vyslovilo i ve prospěch gamepadů, tedy ryze účelových zařízení, které mají své opodstatnění především u konzolí, se kterými jsou standardně dodávány. Fakt je, že na osobních počítačích neuvidíme gamepady tak často. Jsou to ale právě konzole, které posouvají žánr akčních her kupředu - na to je dobré pamatovat za všech okolností.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A