Anketa týdne: Jaký je váš názor na nový vzhled?

Měsíc hájení nového layoutu máme za sebou a nyní se začíná dostávat na řadu otázka, jaká tato změna nakonec byla. V anketě probíhající uplynulý týden jsme se vás ptali na vaši spokojenost s novým layoutem, byť nepřímo. Jak se tedy na nový layout díváte vy, naši čtenáři?
Anketa týdne: Jaký je váš názor na nový vzhled?
Měsíc hájení nového layoutu máme za sebou a nyní se začíná dostávat na řadu otázka, jaká tato změna nakonec byla. V anketě probíhající uplynulý týden jsme se vás ptali na vaši spokojenost s novým layoutem, byť nepřímo. Jak se tedy na nový layout díváte vy, naši čtenáři?

Naší ankety se zúčastnilo celkem 357 účastníků. Hlasovat jste mohli prostřednictvím anketního okénka na všech stránkách serveru Doupě. Hlavní směr, kterým jsme svou otázku orientovali, bylo zjistit, jaký je váš názor na nové barevné rozdělení Doupěte do jednotlivých sekcí.

Než přikročím k vyhodnocení vašich odpovědí, dovolte mi vysvětlit vám, proč jsme se pro rozdělení sekcí do různých barevných variant rozhodli. Hlavním problémem, který nám na starém layoutu a celosvětovém Internetu obecně chybí, je jasné rozdělení článků – bez toho, aby bylo nutné z kategorie článku zjišťovat, o jaký typ se jedná. Tomu jsme také přizpůsobili původní verzi layoutu, která pracovala se čtyřmi sloupci (čtyři sloupce jako čtyři sekce – Počítačové hry, Konzole, Techbox a Lidé a hry) bez levého navigačního pruhu – což se může v současnosti jevit jako netradiční řešení. Kvůli úzkému prostoru, který byl každému článku v takového sazbě věnován, jsme byli nuceni odstranit jednotlivé obrázky dokumentující obsah článku. To většina z vás přivítala s krajní nevolí, bylo tedy nutné vytvořit alternativní plán.

Dobře… každý sloupec sestával ze čtyř odkazů na články, proč tedy nepřizpůsobit sloupe na vodorovné monobloky? Tak se také stalo – nyní bylo i v nejnižším respektovaném rozlišení (800×600) možné vložit do layoutu obrázky bez toho, aby se celý návrh stránky rozpadl na překrývající se tabulky. Toto rozmístění článků bylo logické, neboť každá tabulka je vykreslena v barvách, které dané sekci přísluší. Hlavním záměrem při vytváření barevných diferencí mezi jednotlivými sekcemi byla snadná zapamatovatelnost dílčích sekcí Doupěte. Chtěli jsme, aby si hráči konzolových her zapamatovali, že „jejich Doupě“ je oranžové, aby si hráči počítačových her zafixovali, že šedá je jejich barva, atd. A to bylo přesně to, na co jsme se vás ptali – zda vám vyhovuje barevné rozlišení jednotlivých sekcí.

Takřka šedesát procent z vás se vyslovilo pro jednotný vzhled na celém Doupěti, tedy tak, jak v současnosti hlásají nepsané tradice tvorby zpravodajských webů. Tento výsledek spatřuji v tradičním myšlení většiny čtenářů, ačkoliv papírové časopisy mívají velice často různobarevné podklady stránek pro různé sekce. Na webu však tato konvence není příliš zakořeněná. Škoda.

Zbývající respondenti se vyslovili ve prospěch našeho malého webového novátorství, což nás velmi těší. Více než čtyřiceti procentům z vás se nápad s různobarevnými podklady jednotlivých sekcích líbí a neměnili by jej za uniformní vzhled.

Bez ohledu na výsledky této ankety jsme se rozhodli vložit zpátky na titulní stránky levý pruh s přehledným navigačním panelem a přehledem denních článků, pokud by se vám nechtělo hledat nové články ve spodních částech stránky.

Co to znamená do budoucna… myslím si, že zatím nic. Vzhledem k tomu, že v současnosti je rozdíl mezi oběma skupinami vcelku malý, není k radikálním změnám důvod… snad až… snad až na způsob řazení článků na titulní stránce, o kterém můžete rozhodnout sami prostřednictvím ankety, která poběží celý tento týden opět do příštího pondělí.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

17.  6.  2018 | | 2 N/A
V God of War je tajemství, které ještě nikdo neobjevil, tvrdí studio

V God of War je tajemství, které ještě…

Podle kreativního ředitele studia Santa Monica, Coryho Barloga, je v God of War stále ještě ukryté něco, co zatím nikdo z více než pěti milionů hráčů na světě neodhalil.

4.  6.  2018 | | 6 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
Skvělá akční parodie Totally Accurate Battlegrounds dočasně zdarma

Skvělá akční parodie Totally Accurate …

Je to free, tak proč to nezkusit.

7.  6.  2018 |
Agony: přehnaně odporné (recenze)

Agony: přehnaně odporné (recenze)

Kdo ví, třeba každý z nás jednou skončí v pekle. A pokud to tam vypadá jako v Agony, rozhodně se nemáme na co těšit.

7.  6.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

9.  6.  2018 | | 12 N/A