Anthem: když áčková produkce klopýtá (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

Hawky  |  28. 02. 2019 06:38

No, souhlasím, že má hra nedostatky (které se časem vyladí), ale hru si zatraceně užívám. Což se může změnit v end-game, kdy není zatím moc co dělat. Plánovaná roadmap ale chystá pořád další změny v průběhu měsíců. Jen škoda, že některé měly být už v základní hře (jako text chat aspoň v Launch Bay, guildy...). Příběh předvídatelný (zatím co jsem se dostal), ale postavy sympatické a mají často dobré hlody. Osobně bych hru tedy ještě nezatracoval.

 |   |  Odpovědět
JirkaK  |  28. 02. 2019 07:26

Vyladí? některé věci jsou na přepsání celé hry. Autor třeba vyzdvihuje dialogy u postav, jiné tohle chtějí snadno přeskočit a nejde to, což zdržuje, loading screen simulator tomu pak dvakrát nepřidá a lidi musí víc loadovat, poslouchat než hrát.

Srdce hardcore looter hráčů pláče, protože vše snad krom samotného gameplaye není ok a zábavnost pohybu a způsobu hraní to nijak nenapraví, když ve hře není co a ani jak rozumně dělat, tak to prostě člověk přestane hrát.


A z toho "zatím co jsem se dostal", to znamená že hrajete příběh a nejste v endgame což? Jak pak můžete soudit anthem, když právě level 30 je začátek hry, těch 10-15 hodin příběhu je formalita, nutné zlo než se fanoušek looteru může rozjet, jenže právě tady hned dojede, teda on už je otrávený tím že 8-10 levelů hrál stejný kontent protože kampaň zdaleka nestačí na dosažení endgame. Takže hraje pořád dokola něco než naexpá a pak hurá, jenže ty endgame mise jsou recyklované příběhové mise a jsou trapně lehké i na nejvyšší obtížnost protože jediné co autoři svedli bylo navýšit health (který od bety navíc radikálně snížili, což je ok). Ono není problém když je vlooter rpg hře spongy nepřítel, ale musí to mát smysl, navýšení healthu smysl nedává, to nezvedá obtížnost, to zvedá herní čas monotonním řezáním do nepřítele. Tím si prošla třeba Division v době patche 1.3 kdy to v podstatě zůstali hrát nejotrlejší fanoušci než došlo ke kompletnímu rebalance hry

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  28. 02. 2019 11:14

Šmarjá, lidi, je to JEN hra .... jedna ze sta, z tisíce. Hrál jsem ji cca zatím 20 hodin a nic, co by mě úplně znechutilo. Pěkná grafika, fajn hudba. Prostě zapnu, hodinu dvě si zastřílím a vypnu, popř. pokud mám čas, zahraju si Apex nebo se z nostalgie vrátím ke stařičkému Everquestu II, kde si případně, pokud jsou online lidi z guildy, strihnu jeden nebo dva dungeony. Příběh u tohohle typu her dávno neočekávám, naposled jsem se dočkal u Bioshocku. Tohle je střílečka, stejně jako Far Cry, Metro a spousta dalších, bez ohledu na to, do jakého kabátku a jak moc lineární/sandbox hra je nebo bez ohledu na to, jak moc(málo) RPG prvků tam je. Prostě střílečka, kde sem tam dostanu lepší zbraň, to je celé. Nechápu, proč v tom někdo hledá něco víc.

 |   |  Odpovědět
JirkaK  |  28. 02. 2019 11:35

Není to střílečka, je to LOOTER hra, to je hra u které člověk stráví klidně tisíce hodin opakovaným grindem lepší výbavy aby byl silnější a mohl se poprat s náročnějším obsahem a snáze. 20 hodin v tomhle typu se dá označit slovy "právě jsem začal". Problém je že u toho sotva někdo zůstane déle než těch 20 hodin, otrlí jedinci možná 50.

Problém je že tady není v čem grindit - chybí ten obsah, ono ale není ani co grindit, lepší výbava = to samé jen o chlup lepší staty, které ani ve hře nevidím pohromadě. Zbraně nejsou unikátní, vypadají stejně, zní stejně, chovají se stejně, tady by se čekalo že každá zbraň má unikátní look a unikátní feel.

Navíc Anthem je primárně o dovednostech, střelba je druhořadá. Zbraně "nic" nedělají, kromě pěkných částicových efektů.

Nejvyšší obtížnost v té hře je fraška protože přidává jen health potvorám, což je přesně to co hráči nechtějí, vyšší obtížnost má pramenit z nějaké herní mechaniky - obtížnější koordinace, chytřejší nepřátelé, ne z toho že do něj musím vystřílet víc munice nebo použít více skillů.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  28. 02. 2019 12:05

Jakákoliv MMORPG je potom, dle Vaší definice, looter hra - protože v momentě kdy se dostanete na nejvyšší lvl tak jenom grindíte furt dokola a doufáte v co nejlepší loot ... než Vám za půl roku zase zvýší max lvl.
Čili znova opakuji, prostě normální střílečka, kde sem tam získáte lepší zbraň/výbavu - a tak je k tomu potřeba přistupovat, o nic jiného nejde. Dost dobře nechápu, co jihého kdo čekal .. prostě si zahraju, dostanu do se do endgame, kde si pár(desítek) hodin zagrindím a hru na půl roku vypnu. Po půl roce se znova přihlásím, znova dolevelím do endgame a grind o pár povedených věcí. A tak pořád dokola, klidně roky. Jen blázen od tohoto typu her čeká něco jiného.

 |   |  Odpovědět
uni  |  01. 03. 2019 09:11

Jako máš pravdu, jen hra. Ale musíš to vidět komlexněji, pojmy jako Bioware nebo CD Projekt RED prostě něco zaštiťuje, je důvodem něco očekávat.
Ano, Bioware nyní jasně ukázalo, že je již offtopic, mrtvý brand. Napřeme pozornost na CDP, snad neselžou.

Je to o důvěře ve značku a jeho naplňování. Std. součást západního světa (v Číně nebo Indii na to samozřejmě nahlížejí zcela jinak), kam patříme mentalitou i my.

 |   |  Odpovědět
Hawky  |  28. 02. 2019 11:16

"což se může změnit v endgame, kdy není zatím moc co dělat" - jsem psal, tak nedělejte jako bych se o endgame ani nezmínil. Hra má své nedostatky, Loading Anthem (simulátor loadingu jak říkáte, což jsem o víkendu taky v nějakém článku o Anthem napsal jako první dojem ze hry), endgame jak již zmíněno, ale potenciál má hra slušný.

Jestli vás to tak zajímá, kde přesně jsem, tak za Fortress of Dawn s lv19 s herní dobou 28 hodin. Tady musím zmínit ještě jednu věc, kterou jsem ráno zapomněl - většinu hry jsem zatím hrál na normal obtížnost a připadal si jak "bůh" (zvlášť pak s Interceptorem). Freeplay na normal je převážně solo, žádný týmový duch - nemastné neslané. Potřeboval jsem 3x někoho oživit, na normal obtížnost bylo tohle díky kombinaci nedostatků hry, jednoduchosti normal obtížnosti a svobody "bohů" hráčů velký problém. Jednak málokdy někdo lehne, jednak jsou po mapě daleko od sebe a čekající na oživení nemá přehled, jestli k němu vůbec někdo letí ho oživit (včera čekal půl hodiny, abych někomu dal bod k tomuto achievementu a čekal marně). Přešel jsem do hard obtížnosti a tam je hratelnost jiná - hráči hrají často jako tým, protože prostředí je k tomu nutí. Ten kontrast chování hráčů ve změně obtížnosti mi přišel... zajímavý. Úplně jiná liga a na těžší obtížnosti jsou některé nedostatky, které jsou na lehčích obtížnostech na očích, dány stranou.

Mám dojem, že Division taky prošel očistou a byl po roce k nepoznání. Na začátku všichni nadávali, teď téměř všichni chválí. Tudíž si stojím za svým - Anthem má potenciál, zatím vyšel snad jediný patch, tudíž nemohu lámat hůl hned. A věřím, že až se dohrabu do endgame, hru na pár měsíců pauznu. Ale cesta k endgame se mi líbí. Jsem RPG hráč, ne looter hráč, takže háček bude asi v tom.

 |   |  Odpovědět
JirkaK  |  28. 02. 2019 11:59

"za Fortress of Dawn s lv19"

U looter her je právě leveling takový "tutoriál" a obvykle se podaří dosáhnout max levelu i před dokončením story když člověk plní i nějaké vedlejší úkoly.

Osobně Anthem nehraju a ani nehodlám, nesedí mi gameplay té hry, nehledě na obsah a "featury". Možná si ho zahraju pokud bude ještě ke grafikám až si budu kupovat novou, ale to jen proto že "když už to mám, tak to zkusím"

Od lidí, které vnímám jako zkušené a schopné hráče looter her (jednomu dokonce pravidelně nabízejí pozici vývojáře herních mechanik pro Division) kteří v tom mají nahráno tisíce hodin stejně jako já, tak příběh dokončí třeba s levelem 20-22 a pak musí pořád dokola točit nějaký nezajímavý obsah dokola ne proto aby měli lepší loot ale aby vůbec dosáhli levelu 30 a odemkli endgame aktvivity, které jsou jednoduše nedostatečné.

To člověka otráví, chce end game, ale aby ho dosáhl musí hrát dokola story, musí tomu věnovat hodiny času... a když se nakonec zadaří...

Tří "mise" recyklované ze story line, které byly marketované jako obdoba raidů třeba z Destiny. Chaotický free play...

 |   |  Odpovědět
Ell  |  28. 02. 2019 14:50

První Destiny bylo v dobe svého vydání o dost horší nez je nyní Anthem, Destiny melo jen asi 15 príbehových misí, 3 "strajky" a jeden totálne zabugovaný Raid, kdyz tenhle start porovnám s Anthemem, tak uz ted jsem si jistý, ze Anthem je opravdu lepší nez Destiny ve své ranné forme. Treba postavy, v Anthemu mám nahráno 75h a za celou dobu hraní si kteroukoliv postavu mohu oblíbit daleko víc nez za celou historii obou Destiny 1 a Destiny 2 dohromady. I to málo co Anthem zatím predvedl je stále více nez kolik púvodne predvedlo Destiny.

 |   |  Odpovědět
jjfb  |  01. 03. 2019 13:19

Takhle, kdyby to byla F2P, tak by se dalo souhlasit. Ale dát 60 E za defakto jen rozšířené demo a chválit to?

 |   |  Odpovědět
Krabat  |  28. 02. 2019 16:53

Dávám palec nahoru za to, že udělali demoverzi. Od začátku mě to nebavilo, naprosto nudná a generická střílečka ve stereotypní grafice. Takže je fajn, že si to všichni mohli zkusit a hru si koupil jen ten, koho vyloženě podobný typ her baví. Pro mě je to naprostý paskvil.

 |   |  Odpovědět
Hawky  |  28. 02. 2019 21:15

Říkejte si co chcete, ale Anthem je prý 4. nejhranější hra na Xboxu, týden po vydání.

 |   |  Odpovědět
uni  |  01. 03. 2019 09:12

Tak ono co také hrát na Xboxu vyjma Forzy že...

 |   |  Odpovědět
Ell  |  01. 03. 2019 16:51

Treba já hraji poslední dobou Resident Evil 2, State of Decay 1-2, Crash Bandicoot, Jurassic Park Evolution, Halo Wars 1-2, Halo MCC, Doom. . Trapáku, mám snad ješte pokracovat? Pricemz i ty multiplatformní hry mám na Xbox One X i tak v lepší kvalite nez treba na PS4Pro, Ps. PC si múzeš strcit hádej kam,

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  01. 03. 2019 19:23

Smím se zeptat, kolik je Vám let? Crash Bandicoot hrají mé dcery na prvním stupni ZŠ. Tím nechci říct, že ta hra je špatná,ale něco vypovídá o věku a tím pádem vkusu a přehledu lidí kteří ji hrají.

 |   |  Odpovědět
Ell  |  02. 03. 2019 13:36

Nech me hádat, ty budeš asi ten typ omezené lamy co podle grafiky hry prímo soudí lidi kterí jí hrají, no bravo to zase leccos ríká o tobe, a mimochodem z jeskyne si vylezl kdy? Crash je jeden z nejlepších remasterú z dob her PSX a ze by byl prímo pro decka bych tedy rozhodne nerekl, pochybuji ze tvoje zakrslý dcerušky zvládnou casovky ve všech levelech, plus bonusový krystaly za všechny bedny a pod. Kazdopádne to jaká úcta ti vúci téhle klasice ale chybí, to jen krásne ukazuje na to, jak labilní jsi, a to nejen jako clovek, ale predevším jako hrác. Myslím, ze i kdybych hrál treba starého 2D, 8bit Prince of Persia tak tobe i komukoliv to múze být u zádele, moji chut neovlivnuje doba ani styl, a uz vúbec ne grafika nebo vek, nepodrizuji se módním trendúm, a ani oslúm kterí si z nich evidentne sedají na zadek. V komentári jsem navíc uvedl, ze hraji i Dooma, a presto, ze bych byl zrovna řezník se zálibou v krvi bych o sobe teda nerekl. Takze? Kde je pointa? Nechceš se i presvedcit o tom jaký mám treba úces? Co kdybych mel hlavu do hola, delalo by to ze me fašistu? Tohle tvoje škatulkování, to je zrejme jen nejaká kompenzace kterou si evidentne léčíš nejaké své trauma, ješte jsem za celých 30 let svých dosavadních herních zkušeností ani jednou nepotkal takovou elementární lamu, která by starého Old School Crashe povazovala za ryze detskou hru. Doufám, ze tvoje dcery nebudou po tobe, protoze jinak by po tobe pravdepodobne sdedily veškerou tvoji demenci. A ted, ted si mazej zahrát neco sakra dospelýho, neco kde lítá krev a střeva, aby sis alespon trochu vsugeroval tu dospelost, tatínku.

 |   |  Odpovědět
04. 03. 2019 11:54

No, já to teda taky považuju za dětskou hru. Tím netvrdím že špatnou.

 |   |  Odpovědět
Ell  |  06. 03. 2019 12:20

A ze tuhle Destskou hru hrají tisíce dospelých hrácú, ciste kvúli nostalgii z let predešlých. To je asi náhoda, ze? Predelávka Crashe se stala hitem né kvúli teenagerúm kterí doma premluví rodice ke koupení hry, ale práve díky starším hrácúm kterí u toho tehdy vyrústali a dnes s ciré nostalgie hru opet koupí jako absolutní "best seller" podobný prípad je téz i u predelávky Resident Evil 2, Crash je destká hra tak mozná akorát pro usoplený mamánky kterí nikdy Crashe nehráli, no co cekat od dnešní mládeze, samé moudro a skutek utek. Crash a destská hra, dejte si pár facek!

 |   |  Odpovědět
Brk  |  05. 03. 2019 18:48

V jednom postu pises, ze mas proti vsem lepsi grafiku a v druhem hystericky jinemu nadavas, ze pry soudi hry podle grafiky... Takze? Kde je pointa? Nikde, ty Tatrmane.

 |   |  Odpovědět
Ell  |  06. 03. 2019 12:08

Pointa je v tom, ze i s hezkou grafikou se nepodelám tak jako treba VY práve tady, o tom ze mám lepší grafiku nez všichni okolo jsem ale nikde nepsal, pochybuji ze na Xboxu prekonám Ultra detaily z PC verze, za to mám ale na svém Xbox One X 100% lepší grafické zpracování oproti PS4 Pro, tím jsem si jistý. Hystericky? Panácku, projdi si pár web. stránek a zjisti si, co je vlastne Crash zac, a proc je to taková klasika. V opacném prípade mi múzeš hádej co. .

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor