Apex Legends: nové battle royale bere herní svět útokem

Tvůrci Titanfallu si nelámali hlavu s marketingem a radši vsadili na práci na vlastní hře hezky v tichosti.

Nové battle royale Apex Legends se zjevilo na herní scéně bez sebemenšího náznaku, že bychom ho měli čekat  a mlčení se ukázalo jako skvělý tah. Hráči byli náhle nesmírně zvědaví a Apex Legends tak mělo obrovský úspěch a nejinak tomu bylo z hlediska sledovanosti na Twitch.tv. Pojďme se podívat novému trháku na zoubek.

Žánrová revoluce

Až do nynějška měli hráči dva hlavní proudy toho, co zvolit pokud si přáli zahrát si battle royale. Apex Legends ale chce být třetí možností na rozděleném trhu. Jak bude nová hra konkurovat největším hráčům žánru? PUBG se snaží nabízet novinky co se týče druhů map, Fortine volí zase neustálou dynamiku toho, jak současná mapa vypadá. Apex Legends chce ale co se týče map a zbraní přinést revoluci. 

"Momentálně se soustředíme na spuštění hry. Chystáme se ale konkurovat ostatním mapám v žánru battle royale. Budeme všechno dělat po svém, abychom posunuli celý žánr zase o něco dále. Chceme do žánru z hlediska map a zbraní přinést něco dosud nevídaného," říká ředitel designu Mackey McCandlish. "Cokoliv dělají ostatní dobře, my se tomu budeme snažit konkurovat a hledat lepší cesty. A pokud bude práce ostatních bez větších chyb, my budeme dělat to, co je dobré pro Apex Legends," pokračoval.

Nic pro samotáře

V současné době nabízí Apex Legends pouze možnost hry v týmu o třech hráčích. Žádný herní režim, který by byl navržený pro samostatného hráče nebo dvojice zatím v tomto battle royale není. "Hledali jsme možnosti propojení hráčů. To naše hra jasně ukazuje svým režimem pro tříčlenné týmy. Zároveň se odlišujeme respawny, které udržují hráče ve hře. Pracovali jsme s tím, že nic ze žánru battle royale a z Titanfallu není svaté a neměnné," řekl McCandlish k formátu, kterým se hra odlišuje od konkurence. 

Apex Legends Concept Art 1.jpgApex Legends Concept Art 2.jpgApex Legends Concept Art 3.jpg

Cross-play v diskusi

Servery pro jednotlivé konzole jsou momentálně separované, ale hned při vydání hry se nikdo netajil tím, že nové battle royale časem má v plánu i propojení různých platforem a hráči si snad brzy podobně jako třeba u Fortnite budou moci užít hru s kamarády, kteří nevlastní stejný herní stroj jako oni. 

Cílem tvůrců podle jejich slov je udržet hru dlouhodobě populární. Na rozdíl od klasických AAA her v případě hry jako služby musíte svůj výtvor neustále posouvat a snažit se ho držet na vrcholu dlouhé roky. Jinak se vývoj takové hry zřejmě moc nevyplatí a právě proto vlastně její vývoj nikdy nekončí. "Je to projekt snů. Chceme, aby to byla hra, která vydrží třeba deset let. Je trošku egoistické něco takového říkat. Říkalo se to třeba i o Destiny. U League of Legends se ptali, jak to udělat, aby lidé tuhle hru hráli pořád dál a nestala se z ní hra, po které za rok neštěkne pes. Já sám tuhle hru zbožňuji a hraji ji několik hodin denně. V tomto mladém žánru je obrovské množství příležitostí," odpovídal McCandlish na otázku, jak se cítí ohledně toho, že by mohl být na dlouhou dobu připoutaný k jednomu projektu. 

Apex Legends Concept Art 7.jpg

Mikrotransakce jako zdroj příjmů

Jako většina Free2Play her, i Apex Legends se drží nepsaného zákonu, že F2P neznamená, že vše bude zdarma. Ve hře se objevují lootboxy a kosmetické doplňky, které by hře měly posloužit jako zdroj financí. Ve hře najdeme celkem tři různé druhy měny, které slouží k různým účelům. "Naším cílem je férový přístup. Některé hry nám ukazují etické i méně etické způsoby toho, jak vydělat peníze. Náš přístup je takový, že hru můžete hrát na všech úrovních, aniž byste zaplatili jediný cent. Prvkům placení za výhody ve hře jsme se snažili vyhnout," upozorňuje na nenásilný přístup Apex Legends k mikrotransakcím McCandlish. 

Pokud navíc zatoužíte třeba po legendárním kosmetickém doplňku, nemusíte spoléhat na štěstí a prostě zaplatíte 18 dolarů (asi 400 korun) a koupíte si ho. Za herní měnou (ať už získanou hraním, nebo platbou) jsou potom také uzamčené dvě hratelné postavy, které mají rozdílné pasivní vlastnosti. Pokud tak chcete odemkout všechny možnosti, budete muset pořádně hrát, nebo zaplatit. 

Apex Legends Concept Art 4.jpgApex Legends Concept Art 5.jpgApex Legends Concept Art 6.jpg

Z nuly na milion za osm hodin

Velmi brzy po odhalení Apex Legends se mohli vývojáři pochlubit skvělými čísly co se týče počtu hráčů. Už po osmi hodinách dosáhla novinka jednoho milionu unikátních hráčů a také se dostala mezi nejsledovanější hry na streamovací platformě Twitch.tv. Nový projekt od Respawnu si bezpochyby vybudoval velmi solidní základy a pokud na nich dokáže dále stavět, může pořádně zatopit dvěma hlavním hráčům na současném battle royale písečku. Na naši recenzi se můžete těšit již brzy.

Váš názor Další článek: Druhá část z gameplay série sci-fi střílečky Anthem přibližuje herní obsah

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,