Aplaus prosím, přichází paní Smrt

Smrtí , tím co je před ní i za ní, se již od nepaměti zaobírají ti největší básníci, filozofové a myslitelé našeho světa - od Sokratese a Platóna (Řekové) až po Senecu, Ovidia či Horatia (Římané). Jenže to asi zajímá jen pramálo z vás, hráčů, nemám pravdu? Ale co takhle nemrtví, to už je lepší, co říkáte? hordy nemrtvích, to je potom skutečná lahůdka. Připravte se tedy na hru Necrocide: The Dead Must Die.
Aplaus prosím, přichází paní Smrt

Podtitul hry - "The Dead Must Die" znamená v překladu "Mrtví musí zemřít". Což je, uvážíme-li logiku věci, tak trochu podivné. Ale opravdu jen trochu, protože v herním světě, jak známo, není nic nemožné, takže tihle mrtví mohou umírat a přitom třeba ještě svým chraplavým, sípavým hlasem zpívat největší hity Britney Spears, co já vím. Faktem je to, že společnost NovaLogic přichází po dlouhé době s titulem, který nebude až tak založen na realitě - což je po hrách jako Comanche, F-22 Lightning II nebo Delta Force docela vítaná změna. Mimochodem, zajímavý název "Necrocide" pochází z řeckého "nekros" (mrtvola) a latinského "caedere" (zabít). Spojením těchto dvou slov se dostanete vlastně i k tomu místu, kde je zakopán pes.

"AEQUAT OMNES CINIS, IMPARES NASCIMUR, PARES MORIMUR" (Všechny srovnává smrt: nerovni se rodíme, rovni umíráme; Seneca Mladší, Listy Luciliovi)

Být mrtví asi není zrovna příjemné. A být oživlý mrtvý, to už vůbec nestojí za nic. V Necrocide jsou těchhle zombií stovky, ba možná i tisíce, a na vás je, abyste jim konečně dopřáli pořádné RIPnutí čili odpočinek v pokoji (čímžto se skutečně může myslet márnice, lépe však nějaký hluboký hrob v tuhé zemině, ze které už se za boha, ale ani za ďábla nevyhrabou). Necrocide jde cestou her jako Resident Evil nebo Serious Sam, a to znamená více akce a méně hádanek. Což, přeloženo z reklamní hantýrky, znamená více střílet, méně myslet. Jistě, není to hra pro všechny, ale skromně si dovolím domnívat se, že tenhle přístup se zamlouvá spíše většině nežli menšině hráčů.

CALCANDA SEMEL VIA LETI (Cestou smrti jít jednou je třeba; Horatius, Ódy)

Hra byla původně vybudována na enginu hry Delta Force: Land Warrior. Faktem je, že také měla podle původního předpokladu vyjít minulé léto. To se však nestalo a tak se muselo upustit i od již poněkud zastaralé technologie, kterou nahradila nová, lepší, výkonnější. Tímhle motorem poháněný Neocrocide se má objevit pro změnu toto léto. Zajímavá je umělecká stránka tohoto titulu - na architektonickém a výtvarném řešení Necrocide se totiž podílela dvě v Evropě docela zvučná jména: Oscar Chiconi (výtvarník, ilustrátor) a Isabel Molina (architekt, designér). Oba mají zkušenost s filmem a televizí, pravidelně publikují ve známých magazínech.

MORS ULTIMA LINEA RERUM (Smrt je konečná hranice všeho; Horatius, Listy)

Hlavní hrdinkou Necrocide je zatím ještě bezejmenná upířice. To je rozhodně zajímavý fakt, vždyť kolikrát jste měli možnost hrát v nějaké hře za upíra a kolik z nich bylo ženského pohlaví?! Popravdě, já ani žádnou takovou hru (vlastně vyjma Vampire The Masquerade: Redemption) neznám. O to je Necrocide přitažlivější - je na první pohled originální. Co se týká skladby misí, budou se hráči muset prodrat v každém ze čtyř různých oblastí čtyřmi či pěti levely, což dohromady dává nějakých 16 - 20 misí. Čtyři zmíněné oblasti jsou blázinec (ó jak poetické), klášter, pouštní oblast a džungle. Pravda, do džungle a do pouště mi nemrtví nějak moc nepasují, ale je fakt, že zombie jsou doménou zejména afrických a asijských kultur. Navíc to nebudou jenom nemrtví, proti kterým vytasíte své ostré zoubky, případně jiné smrtonosné zbraně - potkáme také vlkodlaky, sukuby, démony či pekelné psíky. Je zajímavé, že ač budeme potkávat takovéhle podivnosti, hra se má odehrávat v současnosti.

Takže si to zopakujme. Necrocide: The Dead Must Die je 3D střílečka, která se netváří jako nic jiného - nečekejte nějaké hádanky či skládanky. Místo nich na vás čeká několik bossů ve finálních levelech plus konečný super boss, který na vás bude plivat oheň, dštít síru, kálet plazmu a kdo ví co ještě. Hlavní hrdinkou je upírka, hra bude mít přibližně 20 misí a má se objevit již v létě.

Zazvonil zvonec a pohádky byl konec! Teď už můžete jít klidně spát, milé děti. A hezké sny :).

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A