Aquarius

Byly to ale krásné časy, když byla ještě Země pouhou gigantickou koulí s většinou svého povrchu pokrytým vodou, s mizivými známkami života, téměř bez kyslíku. Malí mikrobi se vesele proháněli v gigantickém celoplanetárním oceánu a nedbaly nějakých budoucích pokolení, souše a člověka jakbysmet. Všechno jim bylo jedno, žádný stres, Země byla krásná a vlídná, prostě Ráj.
Tak přibližně takto vypadá i planeta zvaná Aquarius. Nalezli a pojmenovali ji kolonisté z vesmírné lodi XG5, kteří putovali celé generace, aby si získali planetu vhodnou pro život.

Jenže ouha, chvíli po zabydlení se najednou doslova odnikud vynoří jakási (pochopitelně) mimozemská rasa nemající pochopení pro nové sousedy a místo potřásání rukou raději rovnou sežehne několik zbrusu nových nablýskaných lidských základen. Noví osadníci dali téhle rase jméno Procyonové (protože nic lepšího zřejmě nikoho nenapadlo).

A tak začíná válka - protože lidé si s sebou na Aquariuse nepřivezli jenom znalost kolonizace, ale (naštěstí?) i znalost války. Dlouhými léty piplanou znalost, které se přeci jen konečně dostane smysluplného využití - vymazání emzáků z povrchu Aquarijského (ač to zní trochu divně...).

V této chvíli se dostáváte ke slovu vy. Nutno říci, že slovo je to opravdu rozhodné, protože na povel dostanete kupu jednotek, které budete moct ovládat jak z tepla a pohodlí velitelského "stanu", tak přímo z vnitřku jednotlivých strojů, a tím se vám dostane možnosti přímo ovlivňovat průběh bitev. Což nás samozřejmě přivádí k podobnosti s nedávno vyšlou Battlezone II. A opravdu, Aquarius se jí bude v lecčem podobat. Nejen, že to bude real-time strategie viděná z pohledu první či třetí osoby, to už zřejmě všichni pochopili, ale také možností ovládat přímo jednotlivé bojové stroje, prohánět se po mnoha různorodých končinách (narozdíl od BZII však pouze jedné planety), od mrazivých arktických plání po vyschlé pouště, dávat jednotkám příkazy, které je donutí chovat se podle svých vlastních "úvah", a v mnoha dalších ohledech.

Ale Aquarius bude mít i svá specifika - vývojáři se například ze zřejmého důvodu více zaměřili na vodní efekty. Už žádná pohyblivá textura, ale "opravdová" voda, na které se, když do ní střelíte, udělají jemné vlnky. No možná ne zas až tak jemné. Dokonce bude hned několik typů vody pro různá prostředí.

Další zajímavou vlastností bude reálný fyzikální model. Samozřejmě, něco takové jsme už slyšeli mnohokrát, a mnohokrát jsme se také dočkali velkého zklamání, ale dnes, kdy jsou již komplexní fyzikální děje počítačově simulovatelné, by to nemusel být takový problém. V bitvě tedy bude nutné starat se nejen o nepřátelskou palbu, ale také o fyzikální vlastnosti prostředí, ve kterém se bojuje. Jinak by mohla bitva velmi rychle skončit.

Hru ještě stíží propracovaná umělá inteligence, kterou autoři nazvali "The Strategist". Ta bude mít několik "stupňů" obtížnosti - agresivní postup, konzervativní apod. a hráč si tak bude volit obtížnost.

Těm, kteří mají v oblibě multiplayerové hraní, jistě přijde vhod podpora sériového kabelu, LAN i hry po internetu. Avšak zkusit si to budou moct teprve za několik měsíců, protože Aquarius má vyjít kolem Vánoc tohoto roku.

Nejnovější komentáře

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 28 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A