Arma 3 - napůl vykastrovaný pokrok (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 9

Diskuze k článku

Griffen  |  18. 04. 2014 15:50

Chybička se vždycky najde.. Navíc SP je jen malá část z toho, co tahle hra nabízí a pokud si jí zahrajete s větší partou lidí a ještě k tomu na vlastních misích, tak si hru můžete pořádně užít.. :) Pokud máte zájem tak steam 505.Griffen nebo 505skss.team-forum.net :)

 |   |  Odpovědět
Marten  |  22. 09. 2013 18:08

Prázdný svět je problémem už od Operace flashpoint na průměrné sestavě bude UI a checkopinty dělat problém pořád Je pravda že hra je vyživatelná hlavně pro fandy upřímně styl COD mi v mnoha hrách vadí a už od dob zmíněné OPF jem si zvykl na tvrdou realitu i co se týče chyb jako např. procházení zdí atd. hlavně jsem rád za port DAY Z pro Armu 3 a mám takový dojem že takových jako já je cca 90% hráčů Army jinak recenze docela dobrá ale chtělo to autora který simulacím rozumí aby vyzdvihnul hlavně kvality a ne na chyby které jsou známé už tak dlouho

 |   |  Odpovědět
23. 09. 2013 09:09

Zase nezapomeň, že recenze čtou i hráči neznalí předchozích dílů hry a proto nelze některé důležité vlastnosti ignorovat s tím, že jsou už známé

 |   |  Odpovědět
Terablick  |  27. 11. 2013 16:59

To sice ano, ale klady téhle série jasně převažují nad sebevětšími zápory :). Jen to prostě neni (nebývala) masová záležitost... Někomu prostě ArmA nesedne... Ale založit recenzi jen na hledání chyb, bez nějaké zásadnější informace o čem hra je, jaké má klady, zvláštnosti, odlišnosti od tuctových titulů (byť klidně AAA) atd je nefér... A i když to zní divně, komunita kolem téhle série moc nestojí o nové hráče kteří vůbec nic nevědí o sérii a jsou jen tuctovými hltači her co přijdou, zkusí a odejdou... ArmA je specifická - neni to hra "dohrát a zapomenout" (snad tenhle osud nepotká tenhle díl, kterej k tomu zatím má bohužel dost nakročeno). Ale musím souhlasit, že tenhle díl se zatím moc nepovedl :(

 |   |  Odpovědět
cabman  |  21. 09. 2013 21:42

Asi zálež co si člověk představí po průměrnou počítačovou sestavou, ALE hra která běží ve vyššim rozlišení na slabém stroji neni optimalizovaná. Taková hra je degradovaná. Za několik posledních let je grafka her stejná nebo horší.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 09. 2013 12:55

A pro veškerou tu degradaci už někteří nechápou, co znamená optimalizace...

 |   |  Odpovědět
Beld  |  21. 09. 2013 17:26

Tak ona i arma 2 byla realne hlavne mody a multiplayer . Muj pomer single her vs multi je v tehle serii tak 1 ku 1000 .

 |   |  Odpovědět
23. 09. 2013 09:15

Nesouhlasím. Já jsem tolik času OFP a Arma2 nedal abych vyzkoušel příliš mnoho modů a multiplayeru, ale vím že kampaně v OFP, datadisku Resistance a docela i v Arma2 byly pro mě nezapomenutelným zážitkem! Škoda, že už se do toho klukům tentokrát asi nechtělo.

 |   |  Odpovědět
Terablick  |  27. 11. 2013 16:50

Musím potrvdit. Já jsem vždycky byl spíš SP hráč, a OFP samo o sobě (s datadiskem a ČSLA kampaněmi) nabídlo mnoho desítek hodin SP hraní s nezapomenutelným zážitkem jak ze hry samotné, tak z příběhu. ArmA (1) trochu zakulhala pokud jde o kampaň (hlavně příběh), a moc to nevylepšil ani datadisk (QG), ale ArmA 2 se opět vytáhla, a dohrát celou hlavní kampaň obnášelo mnoho dní hraní :). Příběh už nebyl tak silný a nosný jako u OPF kampaní, ale rozhodně to byla plnohodnotná a kvalitní kampaň. Datadisky a DLC se opět trochu odklonily od příběhu (některé více, jiné méně), ale nabídly také solidní i když poměrně krátké kampaně. Pak je tu spousta (pro někoho možná méně známých) kampaní a "megamisí" od komunity. Počínaje kampaní obsaženou v legendárním modu FDF (pro OFP), přes velmi povedenou oficiální příběhovou kampaň Eagle Wings (součást jednoho patche), a konče kampaněmi a "megamisemi" třeba od EMSI-ho (kterému leta velmi rád dělám betatestera, a který - pokud to někdo neví - je jedním z hlavních členů ČSLA teamu, a autorem mnoha špičkových modů, misí a kampaní). Celkově jsem za těch cca 12 let hraní strávil pravděpodobně tisíce hodin SP hraním (některé kampaně a mise jsem hrál i víc než 5x, betatesty nepočítám - tam se hraje pořád dokola :)), a jako člen předního OFP/ArmA klanu i stovky hodin MP (ale ne tolik jako SP). A samozřejmě i v MP má série ArmA rozhodně co nabídnout, a je stejně dobrá pro oba typy hraní, ale v MP je to především díky jedinečné komunitě, která vydává zdarma spoustu modů, misí a kampaní na špičkové úrovni, plně srovnatelné nebo dokonce lepší než samotní autoři hry (kteří mimo hlavní kampaň a pár "demo" misí do hry moc SP ani MP hraní nepřidávají). Autoři vždy předloží komunitě spíš kvalitní a rozsáhlý sandbox s množstvím špičkových addonů a rozsáhlým volným herním prostředím, a komunita si pak sama vytvoří mise a kampaně, i množství kvalitních addonů a modifikací.
Bohužel musím (i přes to, že jsem skalní fanoušek série, člen klanu, betatester atd) říct, že ArmA 3 je pro mě v podstatě zklamáním. Ano, graficky je na špičkové úrovni, ale bohužel se nejen přizpůsobila méně zkušeným hráčům (především v ovládání a obtížnosti), ale mimo rozsáhlý, byť na koukání krásný, ostrov kde se ale nic moc neděje, a který je skoro nepoužitelný pro styl hraní typický pro sérii ArmA, nenabízí prakticky nic. Kampaň bude časem, navíc na 3x (a upřímně taky to není co to bývalo), mise nemá smysl ani komentovat - to je opravdu spíš demo, addonů je ve hře jen pár, a zatím s dost bídným chováním, a ani v MP hra bez komunitních misí a doplňků nenabídne skoro nic. To ale v MP série ArmA nenabízela moc nikdy, ale tak nějak to nevadilo, protože než vyšlo něco kvalitního pro MP od komunity, člověk měl co hrát v SP - a to teď nemá... Komunita už taky nemá chuť a sílu neustále si hru "dodělávat", legendy v oboru už moc netvoří a nových opravdu kvalitních tvůrců je málo (naopak díky Wokshopu obrovsky narostl počet nekvalitních rychlovýtvorů od nováčků, které ale ve finále spíš kazí dojem nových hráčů ze hry - fanoušci série je většinou nehrajou, nebo jen z nudy, protože ví co čekat nebo spíš nečekat od "tvůrců" co většinou ani předchozí díly nehráli, natož aby do nich něco tvořili, a teď "tvoří" jen proto, že je to zdánlivě snadné, a publikovat svůj "výtvor" můžou jedním kliknutím myši. A dost možná tihle rádoby tvůrci vznikají vlastně jen z nudy, protože prostě v ArmA 3 není zatím co hrát...). Pokud jde o můj dojem, autoři se podle mě, bohužel, zaměřili mnohem více na komerci, a trochu zapomněli na skalní fanoušky a věrnou komunitu, která kdysi zásadně přispěla k úspěchu série a k jejímu rozvoji. ArmA 3 je v mých očích jen pokus přiblížit se (bohužel) komerčním AAA titulům a jejich masovému prodeji, na úkor kvality a legendární odlišnosti téhle herní série. A může se stát, že tenhle pokus odsoudí minimálně tento díl (snad ne celou sérii) k osudu jiných nových herních titulů - dohrát a zapomenout... ArmA vždy byla pravým opakem - Armou člověk žil, trávil u ní dny, týdny a roky, neustále se k ní vracel, sledoval dění v komunitě a těšil se na další její výtvory, znovu a znovu hrál kvalitní mise a kampaně, a s nostalgií vzpomínal na své začátky... ArmA 3 tohle (zatím) nemá. Sám jsem toho příkladem. ArmA 3 jsem si koupil už skoro před rokem, v předprodeji (Alfa verzi - supporter deluxe edici), zapl jsem jí asi jen 3x než se přes betu vypracovala do verze 1.0, a asi 5x potom... A radši zatím hraju dál ArmA 2 a čekám až (snad) v ArmA 3 bude co hrát... I tak se ale obávám, že volba prostředí (ostrova) bude hodně limitní pro většinu misí a kampaní... Spíš se asi dočkáme rozvoje projektů alá DayZ nebo Sahrani (Chernarus) Life, kde nemá prostředí tak zásadní vliv na hratelnost... A možná někdo vydá i "adventuru" (pokusy tu už byly) v prostředí ArmA. Ale pro bitvy a války se tohle prostředí prostě moc nehodí... Snad se autoři poučí, stejně jako se poučili třeba autoři GTA V... I tam totiž hráči dali jasně najevo co chtějí a co ne... Na rozdíl od GTA se ale v ArmA 3 dá hodně ještě "zachránit" dodatečně, tak snad to tak i bude...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor