Asphalt Overdrive: návrat do osmdesátek (mobilní recenze)

Závodní série Asphalt je jednou z nejzajetějších sérií na mobilních platformách. Nový díl s podtitulem Overdrive vyšel před pár dny a my vám z něj přinášíme recenzi.

Hru má na svědomí studio nejpovolanější mezi vývojáři mobilních her - Gameloft. Asphalt Overdrive je jakousi odbočkou od hlavní série. Není totiž klasickou závodní hrou, v níž můžete libovolně jezdit po trati, nýbrž titulem, v němž se budete pohybovat po třech vymezených uličkách na silnici, které musíte střídat a vyhýbat se tak provozu. Overdrive je zasazeno do Kalifornie osmdesátých let, a proto vás čekají palmy, hodně slunce, přímořská městečka a perfektní retro bouráky.

Odpadlíci a poldové

Asphalt Overdrive je stylizováno do souboje odpadlíka s policisty. Vy, jakožto odpadlík, se budete snažit uniknout vždy v jasně vymezené délce mužům zákona. Hra jako celek je rozdělena do tří základních částí. Časově omezené speciální eventy, za které můžete získat extra zkušenostní body a odměny, a multiplayer, v němž si budete s ostatními hráči poměřovat výsledky, sdružovat se do gangů a společně plnit výzvy, jsou doplňujícími módy. Tou nejdůležitější je kariéra pro jednoho hráče. Ta se skládá z pěti částí, z nichž každá je ukončena závodem s rivalem a půjde v ní o to uniknout mužům zákona.

IMG_3054.PNG IMG_3055.PNG IMG_3056.PNG

Vedle toho vás čekají i mise s rozličnější náplní. Například předváděcí závody, v nichž musíte ukázat co nejvíce triků, smash eventy jsou zase o tom, abyste srazili co nejvíce kolem jedoucích aut a objektů, a nechybí ani časovky a další. Díky tomu se hra nestává ani po delším hraní stereotypní, ba naopak, protože neustále obměňuje herní režimy, kterých je dohromady sedm, pořád baví.

Peníze uplatníte na nákup nových vozidel, kterých ve hře naleznete 30

Odměňováni budete  penězi a zlatem. Peníze uplatníte na nákup nových vozidel, kterých ve hře naleznete 30 (mezi nejkrásnější patří asi Lamborghini Countach nebo Ferrari Testarossa), zlato pak k nákupu upgradů a různých vylepšováků (nitro, silnější motor, vyšší skoky, a tak dále).

IMG_3057.PNG IMG_3058.PNG IMG_3060.PNG

Upgrady jsou samozřejmě časem potřeba, protože obtížnost se s hraním zvyšuje. Bohužel je to ale i prostor, kde se uplatní mikrotransakce. Později totiž už na protivníky nebudete stačit, a pokud nemáte dostatečně naježděno a nechcete jezdit to samé dokola, budete muset vytáhnout šrajtofli. Obzvlášť hloupé je pak zakomponování akčních poukazů, jichž máte osm, což znamená osm závodů, potom už budete muset čekat, než se vám energie doplní, anebo platit. To rozhodně nepotěší.

Zlatá osmdesátá

Pojďme se teď podívat na to, jak se vlastně nový přírůstek rodiny Asphalt hraje. Jak již bylo řečeno, hra je nejblíže konceptu endless-run titulům, v nichž ovládáte postavičku a v několika vymezených cestách se snažíte přeskakovat, uhýbat nebo jen přemísťovat tak, abyste doběhli co nejdál. Takto funguje i v Overdrive, jen s tím rozdílem, že závod není nekonečný, nýbrž vymezený. A to buď časem, počtem ujetých metrů nebo splněním dané výzvy.

IMG_3061.PNG IMG_3063.PNG IMG_3066.PNG

Ovládání probíhá skrze tažení po displeji, přičemž pohyb je možný jak vertikálně, tak horizontálně. To zní trochu, jako by auta mohou zničehonic skákat nebo létat, ale tak tomu není. Vzduchem se budete prohánět pouze tehdy, najedete-li na nějaký skokánek. Tam ale můžete dělat nejrůznější salta a skopičiny, které už s realitou moc co dočinění nemají. Overdrive hraní zpestřuje i užíváním nitra, policejními vozy, nevyzpytatelnými civilními vozy, které se budou snažit policistům pomoci vás zastavit, vybouraný kamion, padající mosty, QTE eventy a mnoho dalšího. Celé to pak působí neuvěřitelně dynamicky a dobře se to hraje.

IMG_3059.PNG IMG_3064.PNG IMG_3065.PNG

Kalifornské sluníčko se na Asphalt Overdrive podepsalo i graficky. Hra vypadá opravdu k světu a na iPhone 4 se hýbala bez větších problémů. Pakliže budete hrát na výkonnějších zařízeních, připravte se na opravdový grafický skvost, disponující speciálními efekty, které známe třeba z velkých herních konzolí. Plusem budiž i povedená hudba. Co ale funguje nejlépe, je dech beroucí slunečná a pohodová atmosféra výborného bezstarostného ježdění na pobřeží.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Závodní arkáda
Výrobce: Gameloft
Začátek prodeje: 28. září 2014
  • Různorodost závodů
  • Pohodlné ovládání
  • Pestrá grafika
  • Mikrotransakce

Asphalt Overdrive je víc než povedená závodní arkádovka, která se nesnaží o nic víc než hráče bavit. A jelikož jí to jde opravdu dobře, nemůžeme jinak, než vám ji doporučit. Jedinou pihou na kráse budiž nekompromisní systém mikrotransakcí a formát plať nebo čekej.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a HTC One a je ke stažení zcela zdarma na Google Play, AppStore a Windows Store.

Váš názor Další článek: Nové záběry z AC: Unity ukazují více z kooperace a soubojů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,