Assassin's Creed Chronicles: asasíni postaru

vytisknout velikost písma
Ubisoft se trošku utrhl ze řetězu a na letošek už chystá hned čtyři hry ze série Assassin's Creed. Má to ale háček!

Nikoli jeden a dokonce ani dva, ale nýbrž rovnou tři asasinské příběhy na nás momentálně Ubisoft chystá. A to pouze jako nadstavbu nad regulérní Victory, které by se mělo na pulty obchodů dostat vlastně už jako letošní čtvrtý díl série. Jeden jen nevěřícně kroutí hlavou, co všechno ti Frantíci nezvládnou a do jakých megalomanských plánů se pouštějí. Zdánlivě už jim totiž nestačí ani dvě velké hry v jednom roce. Opak je ale pravdou a tentokráte je to tak trošku habaďůra a všechno je úplně jinak.

Trojí překvapení

Trilogie Assassin's Creed Chronicles si totiž bere jméno a základní námět, ale jinak stojí herně i umělecky zcela mimo hlavní proud. Namísto nákladné akční adventury hráčům Ubi servíruje malinkaté plošinovky se spíše kreslenou grafikou a principy kopírujícími třeba Mark of the Ninja. A ano, máte pravdu a nejedná se o žádnou novinku. Takovouto hru zasazenou do Číny dynastie Ming a příběhově provázanou s Eziovou linkou už Ubisoft oznámil loni. Co ale bezesporu nevíte je fakt, že tento experiment nyní rozšiřuje o další samostatně stojící tituly kopírující stejný mustr.

ACC_Combat_ForbiddenCity-nologo.jpgACC_SCR_INDIA_Viewpoint_wm_1427796940.0.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-2.jpg

Takže se nepletu a umím počítat, to jen Chronicles vedle Číny navštíví i Indii a nakonec na podzim i matičku Rus. A to je prosím jen začátek. Jak totiž prozrazuje producent série Alexander Amancio, přemýšlelo se třeba i o možnosti Egypta a dalších, méně etablovaných či zcela nových příběhových linií. Ty ale jistě vzhledem k dojičskému trendu Ubisoftu a potenciálu podobných nápadů mohou nakonec poměrně brzy přijít.

 

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly

 

A my to rozhodně uvítáme, protože Assassin's Creed se minimálně jako námět ještě nepřežil a netradiční pohledy na historii stále ještě umí Ubisoft servírovat s umem sobě vlastním a všechny tři samostatně stojící epizody by přesně tohle měly využít. Už jen poměrně nové a neprozkoumané náměty zasazené do herně zcela nových lokací zní více než slibně a i když se pravděpodobně i vzhledem ke zvolenému stylu nebude jednat o žádné příběhové veledílo, menší dobře provedené klišé nemůže v tomto případě uškodit. Obzvláště když to prodáte skrze tak úchvatné vizuály.

ACC_CHINA_Traversal_wm_1427796923.jpg

Věrná reprodukce

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly. Zatímco první Čínské povyražení bude vypodobeno v pastelových barvách tradičního čínského umění, Indie 19. století nabídne tropickou vegetaci a světlou paletu barev. A Rusko? Nu, Rusko zmítané revolucí vypadá zatím asi nejzajímavěji. Využití rané černobílé fotografie na pozadí a akcentace monochromatických barev působí zdaleka nejdivočeji a možná i nejvíce vystihuje experimentálního ducha, kterého trojice her bezesporu má.

Autorství je ostatně připisováno dalšímu neznámému anglickému týmu, který svým způsobem kráčí ve stopách kluků co udělali Child of Light, či snad Valiant Hearths. Další malé velké hry od Ubisoftu. Jak se ale říká, co je malé, to je pěkné a jak to zatím vypadá, v případě Chronicles i zajímavě vyhlížející. Překvapivě se totiž všem třem titulům daří zabalit hratelnost klasického Assassin's Creedu do kompaktního obalu, aniž by přitom zabijácký étos a trocha toho plížení ztratily na atraktivitě.

ACC_CHINA_Leapoffaith_wm_1427796918.jpgacc-china-screen2-full_197357.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-3.jpg

Chronicles jsou nakonec ještě i daleko více o stealthu a tichém postupu, než hlavní série. Můžete se tedy ostatně různě schovávat ve stínech, pomocí lana šplhat po stropě, či lákat strážné pomocí pískání. Ano, nic z toho tady zkrátka nebude chybět a vzhledem ke značnému posunu v čase až do 20. století (Ruská epizoda) dojde i na střelné zbraně ve zcela regulérní míře.

 

Důraz na zcela původní kořeny značky je znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných

 

Podle Amanciových slibů se ale ani v případě Ruského dobrodružství nemáme bát ústupků. Důraz na zcela původní kořeny značky je ostatně znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných. Zkrátka takový malinkatý stylový návrat ke kořenům.

Na druhý pohled

Dost možná něco, co po fiasku jménem Unity Ubisoft a hlavně stále negativněji vnímaná značka potřebuje. Na PC, PS4 a Xboxu One se ostatně dá očekávat i příznivější cenová politika právě po vzoru Child of Light nebo Valiant Hearths. I ony ostatně představovaly spíše experimenty a přesně tím je i celá série třech samostatně stojících a také spustitelných Chronicles.

ACU245_ACC_LeapOfFaith.jpg

Bude zájem o Assassin's Creed v takovéto podobě? Dočkáme se tak snad i méně atraktivních lokací, které by to do klasických velkých her nedotáhly? To zřejmě ukáže až letošní úspěch či neúspěch pilotní trojky. Jedno je ale jasné už nyní. Ubisoft tady pokládá základy další série, nebo chcete-li odnože klasických Assassinů, která má všechny předpoklady k tomu, aby mohla navázat na úspěch svých velkých bratrů. Má s nimi ostatně společného více, než se na první pohled zdá.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A