Assassin's Creed Chronicles: asasíni postaru

vytisknout velikost písma
Ubisoft se trošku utrhl ze řetězu a na letošek už chystá hned čtyři hry ze série Assassin's Creed. Má to ale háček!

Nikoli jeden a dokonce ani dva, ale nýbrž rovnou tři asasinské příběhy na nás momentálně Ubisoft chystá. A to pouze jako nadstavbu nad regulérní Victory, které by se mělo na pulty obchodů dostat vlastně už jako letošní čtvrtý díl série. Jeden jen nevěřícně kroutí hlavou, co všechno ti Frantíci nezvládnou a do jakých megalomanských plánů se pouštějí. Zdánlivě už jim totiž nestačí ani dvě velké hry v jednom roce. Opak je ale pravdou a tentokráte je to tak trošku habaďůra a všechno je úplně jinak.

Trojí překvapení

Trilogie Assassin's Creed Chronicles si totiž bere jméno a základní námět, ale jinak stojí herně i umělecky zcela mimo hlavní proud. Namísto nákladné akční adventury hráčům Ubi servíruje malinkaté plošinovky se spíše kreslenou grafikou a principy kopírujícími třeba Mark of the Ninja. A ano, máte pravdu a nejedná se o žádnou novinku. Takovouto hru zasazenou do Číny dynastie Ming a příběhově provázanou s Eziovou linkou už Ubisoft oznámil loni. Co ale bezesporu nevíte je fakt, že tento experiment nyní rozšiřuje o další samostatně stojící tituly kopírující stejný mustr.

ACC_Combat_ForbiddenCity-nologo.jpgACC_SCR_INDIA_Viewpoint_wm_1427796940.0.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-2.jpg

Takže se nepletu a umím počítat, to jen Chronicles vedle Číny navštíví i Indii a nakonec na podzim i matičku Rus. A to je prosím jen začátek. Jak totiž prozrazuje producent série Alexander Amancio, přemýšlelo se třeba i o možnosti Egypta a dalších, méně etablovaných či zcela nových příběhových linií. Ty ale jistě vzhledem k dojičskému trendu Ubisoftu a potenciálu podobných nápadů mohou nakonec poměrně brzy přijít.

 

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly

 

A my to rozhodně uvítáme, protože Assassin's Creed se minimálně jako námět ještě nepřežil a netradiční pohledy na historii stále ještě umí Ubisoft servírovat s umem sobě vlastním a všechny tři samostatně stojící epizody by přesně tohle měly využít. Už jen poměrně nové a neprozkoumané náměty zasazené do herně zcela nových lokací zní více než slibně a i když se pravděpodobně i vzhledem ke zvolenému stylu nebude jednat o žádné příběhové veledílo, menší dobře provedené klišé nemůže v tomto případě uškodit. Obzvláště když to prodáte skrze tak úchvatné vizuály.

ACC_CHINA_Traversal_wm_1427796923.jpg

Věrná reprodukce

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly. Zatímco první Čínské povyražení bude vypodobeno v pastelových barvách tradičního čínského umění, Indie 19. století nabídne tropickou vegetaci a světlou paletu barev. A Rusko? Nu, Rusko zmítané revolucí vypadá zatím asi nejzajímavěji. Využití rané černobílé fotografie na pozadí a akcentace monochromatických barev působí zdaleka nejdivočeji a možná i nejvíce vystihuje experimentálního ducha, kterého trojice her bezesporu má.

Autorství je ostatně připisováno dalšímu neznámému anglickému týmu, který svým způsobem kráčí ve stopách kluků co udělali Child of Light, či snad Valiant Hearths. Další malé velké hry od Ubisoftu. Jak se ale říká, co je malé, to je pěkné a jak to zatím vypadá, v případě Chronicles i zajímavě vyhlížející. Překvapivě se totiž všem třem titulům daří zabalit hratelnost klasického Assassin's Creedu do kompaktního obalu, aniž by přitom zabijácký étos a trocha toho plížení ztratily na atraktivitě.

ACC_CHINA_Leapoffaith_wm_1427796918.jpgacc-china-screen2-full_197357.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-3.jpg

Chronicles jsou nakonec ještě i daleko více o stealthu a tichém postupu, než hlavní série. Můžete se tedy ostatně různě schovávat ve stínech, pomocí lana šplhat po stropě, či lákat strážné pomocí pískání. Ano, nic z toho tady zkrátka nebude chybět a vzhledem ke značnému posunu v čase až do 20. století (Ruská epizoda) dojde i na střelné zbraně ve zcela regulérní míře.

 

Důraz na zcela původní kořeny značky je znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných

 

Podle Amanciových slibů se ale ani v případě Ruského dobrodružství nemáme bát ústupků. Důraz na zcela původní kořeny značky je ostatně znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných. Zkrátka takový malinkatý stylový návrat ke kořenům.

Na druhý pohled

Dost možná něco, co po fiasku jménem Unity Ubisoft a hlavně stále negativněji vnímaná značka potřebuje. Na PC, PS4 a Xboxu One se ostatně dá očekávat i příznivější cenová politika právě po vzoru Child of Light nebo Valiant Hearths. I ony ostatně představovaly spíše experimenty a přesně tím je i celá série třech samostatně stojících a také spustitelných Chronicles.

ACU245_ACC_LeapOfFaith.jpg

Bude zájem o Assassin's Creed v takovéto podobě? Dočkáme se tak snad i méně atraktivních lokací, které by to do klasických velkých her nedotáhly? To zřejmě ukáže až letošní úspěch či neúspěch pilotní trojky. Jedno je ale jasné už nyní. Ubisoft tady pokládá základy další série, nebo chcete-li odnože klasických Assassinů, která má všechny předpoklady k tomu, aby mohla navázat na úspěch svých velkých bratrů. Má s nimi ostatně společného více, než se na první pohled zdá.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Graficky vymazlený Skyrim s desítkami modifikací stále nemá konkurenci

Graficky vymazlený Skyrim s desítkami …

Prozatím poslední plnohodnotný díl ze série The Elder Scrolls už je venku mnoho let, a přitom stále dokáže uhranout.

12.  5.  2017 | | 2 N/A
9 českých adventur, které si musíte zahrát ještě dnes

9 českých adventur, které si musíte za…

I když by se zdálo, že na české herní scéně nevzniká moc her, rozhodně tomu tak není. A protože spousta nových čtenářů už nepamatuje tuto slávu, chtěl bych ji v tomto článku připomenout.

21.  5.  2017 | | 5 N/A
Fanoušci Minecraftu postavili fiktivní město, ve kterém budete chtít žít

Fanoušci Minecraftu postavili fiktivní…

Minecraft nabízí nekonečné možnosti. A týká se to i fiktivních měst, která často předčí ta reálná.

22.  5.  2017 | | 6 N/A
Hráči v Horizonu fotí umělecká díla: máme ta nejlepší (galerie)

Hráči v Horizonu fotí umělecká díla: m…

Horizon je jednou z nejhezčích her současnosti a nový foto mód je toho jasným důkazem.

15.  5.  2017 | | 3 N/A
Sci-fi epos Destiny 2 se odhaluje: obří galerie, trailery a první detaily

Sci-fi epos Destiny 2 se odhaluje: obř…

Bungie slibuje, že pokračování sci-fi MMO Destiny bude o řád lepší, než jednička. A z toho, co jsme měli možnost vidět bychom tomu i chtěli věřit.

19.  5.  2017 | | 3 N/A
The Surge: hra, kterou budete milovat i nenávidět (recenze)

The Surge: hra, kterou budete milovat …

Dlouho očekávané hardcore akční RPG The Surge je konečně na světě. Jak moc naplnila silná slova svých tvůrců a naděje hráčské komunity?

16.  5.  2017 |
9 nejlepších her, pro které nepotřebujete peněženku

9 nejlepších her, pro které nepotřebuj…

Máte rádi hraní a máte hluboko do kapsy? Nevadí, přinášíme vám výběr toho nejlepšího, co si lze napříč platformami zahrát zdarma.

24.  5.  2017 | | 12 N/A
Nadšenec předělal kompletní film Terminator 2 do enginu GTA 5

Nadšenec předělal kompletní film Termi…

Občas zkrátka nemáte co dělat a fandíte Skynetu.

12.  5.  2017 | | 4 N/A