Assassin's Creed Chronicles: asasíni postaru

Ubisoft se trošku utrhl ze řetězu a na letošek už chystá hned čtyři hry ze série Assassin's Creed. Má to ale háček!

Nikoli jeden a dokonce ani dva, ale nýbrž rovnou tři asasinské příběhy na nás momentálně Ubisoft chystá. A to pouze jako nadstavbu nad regulérní Victory, které by se mělo na pulty obchodů dostat vlastně už jako letošní čtvrtý díl série. Jeden jen nevěřícně kroutí hlavou, co všechno ti Frantíci nezvládnou a do jakých megalomanských plánů se pouštějí. Zdánlivě už jim totiž nestačí ani dvě velké hry v jednom roce. Opak je ale pravdou a tentokráte je to tak trošku habaďůra a všechno je úplně jinak.

Trojí překvapení

Trilogie Assassin's Creed Chronicles si totiž bere jméno a základní námět, ale jinak stojí herně i umělecky zcela mimo hlavní proud. Namísto nákladné akční adventury hráčům Ubi servíruje malinkaté plošinovky se spíše kreslenou grafikou a principy kopírujícími třeba Mark of the Ninja. A ano, máte pravdu a nejedná se o žádnou novinku. Takovouto hru zasazenou do Číny dynastie Ming a příběhově provázanou s Eziovou linkou už Ubisoft oznámil loni. Co ale bezesporu nevíte je fakt, že tento experiment nyní rozšiřuje o další samostatně stojící tituly kopírující stejný mustr.

ACC_Combat_ForbiddenCity-nologo.jpgACC_SCR_INDIA_Viewpoint_wm_1427796940.0.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-2.jpg

Takže se nepletu a umím počítat, to jen Chronicles vedle Číny navštíví i Indii a nakonec na podzim i matičku Rus. A to je prosím jen začátek. Jak totiž prozrazuje producent série Alexander Amancio, přemýšlelo se třeba i o možnosti Egypta a dalších, méně etablovaných či zcela nových příběhových linií. Ty ale jistě vzhledem k dojičskému trendu Ubisoftu a potenciálu podobných nápadů mohou nakonec poměrně brzy přijít.

 

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly

 

A my to rozhodně uvítáme, protože Assassin's Creed se minimálně jako námět ještě nepřežil a netradiční pohledy na historii stále ještě umí Ubisoft servírovat s umem sobě vlastním a všechny tři samostatně stojící epizody by přesně tohle měly využít. Už jen poměrně nové a neprozkoumané náměty zasazené do herně zcela nových lokací zní více než slibně a i když se pravděpodobně i vzhledem ke zvolenému stylu nebude jednat o žádné příběhové veledílo, menší dobře provedené klišé nemůže v tomto případě uškodit. Obzvláště když to prodáte skrze tak úchvatné vizuály.

ACC_CHINA_Traversal_wm_1427796923.jpg

Věrná reprodukce

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly. Zatímco první Čínské povyražení bude vypodobeno v pastelových barvách tradičního čínského umění, Indie 19. století nabídne tropickou vegetaci a světlou paletu barev. A Rusko? Nu, Rusko zmítané revolucí vypadá zatím asi nejzajímavěji. Využití rané černobílé fotografie na pozadí a akcentace monochromatických barev působí zdaleka nejdivočeji a možná i nejvíce vystihuje experimentálního ducha, kterého trojice her bezesporu má.

Autorství je ostatně připisováno dalšímu neznámému anglickému týmu, který svým způsobem kráčí ve stopách kluků co udělali Child of Light, či snad Valiant Hearths. Další malé velké hry od Ubisoftu. Jak se ale říká, co je malé, to je pěkné a jak to zatím vypadá, v případě Chronicles i zajímavě vyhlížející. Překvapivě se totiž všem třem titulům daří zabalit hratelnost klasického Assassin's Creedu do kompaktního obalu, aniž by přitom zabijácký étos a trocha toho plížení ztratily na atraktivitě.

ACC_CHINA_Leapoffaith_wm_1427796918.jpgacc-china-screen2-full_197357.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-3.jpg

Chronicles jsou nakonec ještě i daleko více o stealthu a tichém postupu, než hlavní série. Můžete se tedy ostatně různě schovávat ve stínech, pomocí lana šplhat po stropě, či lákat strážné pomocí pískání. Ano, nic z toho tady zkrátka nebude chybět a vzhledem ke značnému posunu v čase až do 20. století (Ruská epizoda) dojde i na střelné zbraně ve zcela regulérní míře.

 

Důraz na zcela původní kořeny značky je znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných

 

Podle Amanciových slibů se ale ani v případě Ruského dobrodružství nemáme bát ústupků. Důraz na zcela původní kořeny značky je ostatně znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných. Zkrátka takový malinkatý stylový návrat ke kořenům.

Na druhý pohled

Dost možná něco, co po fiasku jménem Unity Ubisoft a hlavně stále negativněji vnímaná značka potřebuje. Na PC, PS4 a Xboxu One se ostatně dá očekávat i příznivější cenová politika právě po vzoru Child of Light nebo Valiant Hearths. I ony ostatně představovaly spíše experimenty a přesně tím je i celá série třech samostatně stojících a také spustitelných Chronicles.

ACU245_ACC_LeapOfFaith.jpg

Bude zájem o Assassin's Creed v takovéto podobě? Dočkáme se tak snad i méně atraktivních lokací, které by to do klasických velkých her nedotáhly? To zřejmě ukáže až letošní úspěch či neúspěch pilotní trojky. Jedno je ale jasné už nyní. Ubisoft tady pokládá základy další série, nebo chcete-li odnože klasických Assassinů, která má všechny předpoklady k tomu, aby mohla navázat na úspěch svých velkých bratrů. Má s nimi ostatně společného více, než se na první pohled zdá.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve slevové akci digitální distribuce

GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku her na PC? Green Man Gaming má pro vás parádní slevy!

13.  9.  2017 |