Assassin's Creed III Remastered: jak se nedělají porty (recenze Switch verze)

Remasteru třetího dílu série Assassin’s Creed jako takovému bychom se asi zvlášť nevěnovali, kdyby to nebylo vůbec poprvé, co se hra z hlavní série této značky dostala i na konzoli Nintendo Switch. Jak si tedy Connor s Aveline na Switchi vedou?

Co baví

  • Obsahuje i Liberation a DLC
  • Stále má svoje kvality

Co vadí

  • Problémy s frameratem
  • Grafické nedostatky
  • Absence češtiny
4/10
Hodnocení

Třetí díl byl pro sérii Assassin’s Creed docela velký krok dopředu. Je to vyvrcholení příběhu Desmonda Milese, který skrz animus poznal jedny z nejoblíbenějších postav série - Altaira a Ezia. Tentokrát se nám do rukou dostal Connor Kenway. Nebyl to ale posun jen co se příběhu týče. Hra běžela na tehdy zbrusu novém AnvilNext enginu, díky kterému přibyly nové možnosti jako šplhání po skalách a stromech nebo vylepšení grafiky. Z dnešního pohledu to nezní jako velká věc, ale tehdy se o tom psalo v každé novince, která se tohoto titulu týkala.  

2019052812375100-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019052912224900-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053111323600-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053111441600-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg

Původně hra vyšla v roce 2012 pro minulou generaci konzolí a PC. I když to není zase tak dávno, tak se moc nedivím, že Ubisoft udělal remaster. To samé přeci jen udělali i s Eziovou trilogií a v budoucnu to velmi pravděpodobně čeká i jedničku. Dá se ale v tomhle případě mluvit o remasteru?  

 

V úvodních sekvencích hra běží hezky plynule a vypadá docela podobně, jako verze pro minulou generaci

 

U verze pro PC, Xbox One a PlayStation 4 tam je vidět rozdíl na první pohled. I když by se na tom dalo ještě o něco více zapracovat, tak remaster v podstatě obsahuje vše, co vývojáři naslibovali – vyšší rozlišení, vylepšení grafických prvků a pár dalších změn. Switchová verze je na tom ale jinak. Jelikož se jeho výkon pohybuje někde mezi současnou a minulou generací konzolí, tak se očekávalo, že bude vypadat hůře.

Po zveřejnění prvního gameplaye se mezi fanoušky začaly šířit obavy, jestli port na Switch byl dobrý nápad. Záběry totiž běžely tak maximálně na 20 FPS, což je v dnešní době opravdu k smíchu. Musím říct, že i já jsem pochyboval. Při spuštění hry jsem byl ale mile překvapen. V úvodních sekvencích hra běží hezky plynule a vypadá docela podobně, jako verze pro minulou generaci. Postupem času se ale kvalita hry výrazně zhoršuje.  

Nemluvím teď o hratelnosti jako takové nebo o příběhu. Tyto faktory zůstávají stejné jako v původních verzích. Svoje kvality si zachoval i remaster, ale to nic nezmění na tom, že Assassin’s Creed III se zkrátka nemá šanci probojovat mezi mé nejoblíbenější díly série a switchová verze mu snad ještě o něco uškodila. Jakmile totiž máte možnost se volně pohybovat ve zdejších městech, tak poznáte, že na tohle Switch zkrátka nemá. V přírodě je to ještě jakž takž v pořádku a vše běží, jak má, ale když se přimotáte do nějaké větší akce, FPS letí strmě dolů.

Nejhorší jsou chvíle během misí, kdy běžíte nebo jedete na koni a kolem vás probíhají boje, a ještě k tomu něco vybuchuje. To jste pak rádi za 15 snímků za vteřinu. Jediné části hry, které jsem prošel bez problému, byly Desmondovi sekvence ze současnosti a námořní bitvy na tom také nejsou špatně. Vzhledem k tomu, že většinu času strávíte v kůži Connora pobíháním po zdejším světě, to ale zkrátka nestačí. 

2019053111455800-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019052913214300-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019052914362000-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053111163900-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg

Vývojáři dělali ústupky i co se textur a kvality grafiky celkově týče. To můžete poznat z toho, že switchová verze má 13,6 GB zatímco ostatní se pohybují kolem 45. Pokud budete hrát na televizi, tak hra kupodivu běží v nativním FullHD rozlišení, zatímco režim handheldu nabízí 720p. I přes dobré rozlišení na poměry této konzole to ale celkově nevypadá nejlépe. Do očí bijí hlavně roztřepené hrany a rozmazané stíny. Doskakování objektů pak budete vídat na každém kroku.  

Pak tu ještě máme Liberation, které původně vyšlo pro handheld PlayStation Vita a postupně se dostalo i na další platformy. Už z počátku je vidět, že to Aveline na Switchi šlape o něco lépe než Connorovi. Proč také ne? Když hra původně vyšla na Vitu, tak platforma s vyšším výkonem by s ní neměla mít žádný problém. Opak je ale pravdou. Sice to není tak drastické jako u AC 3, ale každou chvíli budete narážet na propady snímků. Také je mi záhadou, proč hra v doku běží jen v rozlišení 900p, když trojka zvládá FullHD. Handheld mód pak nabízí 720p. V obou případech chybí anti-aliasing, takže se v Liberation nezbavíte ani roztřepených hran a nekvalitních stínů.  

2019053013394900-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053013431900-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053014001200-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053110191100-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg
Stáří hry a její handheldový původ se bohužel nezapře ani zde.

Pro tuzemské hráče mám ještě jednu nemilou zprávu. I když původní verze byly přeložené do češtiny, v remasteru ji na žádné z platforem nenajdete. Na PC překlad připravuje komunita, ale hráči na konzolích se budou muset obejít bez něj.  

 

I když původní verze byly přeložené do češtiny, v remasteru ji na žádné z platforem nenajdete

 

Jako plus rozhodně beru fakt, že se tento remaster neprodává za plnou cenu jako některé jiné remasterované tituly a spolu s AC 3 dostanete i Liberation a všechna DLC. Při porovnání s verzemi pro ostatní platformy, tedy PC, Xbox One a PlayStation 4, verzi pro Switch doporučit nemohu. Ať už jste hráli původní verze a chcete si je připomenout, nebo si jen doplňujete vzdělání série Assassin’s Creed, tak určitě zvolte jinou platformu. Se switchovou verzí si jen zkazíte zážitek.  

2019053014181300-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053110304600-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg2019053111380800-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg

Je sice pěkné, že už i velkého asasína si můžete vzít s sebou na cesty, ale samotný port očekávání nenaplnil. Jiné porty nebo remastery, které starší hry přinesly na Switch, přitom dokázaly, že se to dá dělat dobře. V každém případě se musí počítat s grafickými kompromisy kvůli tomu, aby hra dobře běžela. U Assassin’s Creed: 3 Remastered to ale ve výsledku stejně nepomohlo.  

2019053111371700-7589FF7625E38498B948C61898499F87.jpg

Stačí si vzpomenout například na remastery Final Fantasy, Darksiders a dalších her, které ohledně FPS neměly problémy, a přitom využívaly velmi podobné technologie  jako Assassin’s Creed. V tomto případě se samozřejmě dá argumentovat tím, že tohle je přeci jen open-world záležitost, takže je možné, že kvůli tomu se kvalita tak zhoršila. Když si ale porovnáte Liberation na Vitě a Switchi, tak zůstává rozum stát nad tím, jak s ním výkonnější Nintendo může mít takové problémy. Tohle se Ubisoftu zkrátka nepovedlo.  

Verdikt

Pokus Ubisoftu přinést na Switch plnohodnotného asasína na první dobrou nevyšel. Jak trojka, tak Liberation mají značné problémy s kolísajícím počtem snímků za vteřinu. Sice se neprodává za plnou cenu a v jednom balíčku dostanete třetí díl se všemi DLC a Liberation k tomu, ale za zkažení zážitku ze hry to opravdu nestojí. Pokud si chcete tento remaster zahrát, zvolte raději jinou platformu. 

Váš názor Další článek: Na E3 nás zřejmě čekají noví Darksiders a Destroy All Humans

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,