Assassin's Creed Origins: E3 dojmy z egyptského dobrodružství

Konečně bylo oficiálně odhaleno pokračování dlouholeté série Assassin’s Creed od Ubisoftu. Prospěla sérii roční pauza, nebo vývojáři jen planě slibovali, že nový díl přinese změny?

Za sluníčkem do Egypta

Nebudeme se s ničím zdržovat a rovnou půjdeme na první z odlišností od ostatních dílů. Je to vůbec poprvé, co se v dějové linii série neposouváme dopředu, ale dozadu po časové ose. Už z podtitulu hry můžete vyčíst to, že uvidíme úplný vznik bratrstva asasínů. V Assassin’s Creed Origins se tedy podíváme do Egypta několik desítek let před Kristem.

1.jpg
Senu je takový dron minulosti

Hlavní postavou hry je Bayek. Mezi zdejšími obyvateli je velmi váženou osobou, protože je to Medžaj, což je tehdejší ochránce lidu, který se řídí převážně svým smyslem pro čest. Není tedy divu, že se odváží postavit i přesile nepřátel, když pro to má své důvody. Na svých výpravách ale nebude sám. 

Společnost mu dělá sokol Senu. Jak můžete vidět v gameplay záběrech, prakticky zastává funkci dronu z Ghost Recon Wildlands. Po přepnutí kamery s ním můžete prozkoumávat přilehlé okolí, označovat nepřátele, a když se hodně soustředí, může odhalit i skryté poklady a nepovinné úkoly.

Obrana, úskok, výpad!

Teď už ale ke změnám v hratelnosti. Na první pohled vám musí být jasné, že soubojový systém prošel velkými úpravami. Už to nebude jen o mačkání jednoho tlačítka a nepřátelé nebudou čekat, až na ně přijde řada. Klidně se na vás sesype celá řada čepelí najednou.

V Origins bude daleko dynamičtější soubojový systém, než v minulých dílech. Do jisté míry by se dal přirovnat k Dark Souls, i když v tomto případě to nebude tak náročné, tedy alespoň u obyčejných nepřátel. Důležitou součástí soubojového systému je štít, který se v sérii objeví poprvé. Stiskem levého bumperu se Bayek začne krýt, ale to ho nedělá kompletně nezasažitelným. Útoky mohou přijít z různých směrů, takže musíte být stále v pohybu. Hlavně u náročnějších nepřátel budete hojně využívat úskoky. Proti větším zbraním jako je kladivo vás štít neochrání úplně. Navíc ani nemáte žádnou možnost jak provést odraz.

6.jpg
Zbraní ve hře bude požehnaně

Mimo obyčejné nepřátele narazíte ve hře také na bossy, kteří budou mnohem náročnější. Podle dojmů novinářů, kteří si mohli bossfight v aréně vyzkoušet, to byl opravdu tvrdý oříšek.

Máte dva druhy útoků. Na pravém bumperu slabý, na triggeru silnější. Spolu se správným načasováním tak budete muset zvolit správný útok. Navíc ještě bude záležet na tom, jakou zbraň budete používat. Logicky bude obouruční sekera pomalejší, než zahnutý meč – chopeš., stejně tak nemůžete používat štít, když máte ruce zaměstnané něčím jiným. Zbraní a ostatně i dalšího vybavení by ve hře měly být spousty. V případě lootu se Ubisoft vydal daleko více RPG stylem. Předměty jsou nyní rozdělené podle jejich vzácnosti a bude záležet na statistikách daleko více, než kdy před tím.

Jistotou je tichý postup

Souboje jeden na jednoho budou zvladatelné ještě lehce, ale proti přesile už nebudete mít takový úspěch. Proto je lepší vzít nohy na ramena anebo se už od začátku držet tiššího postupu. Tady se bohužel ukazuje neduh série, který, jak se zdá, bude nadále přetrvávat. Stačí se totiž skrýt v trávě, ze které vám čouhá polovina těla a umělá inteligence vás neodhalí. Ani kdejaká mrtvola je nevyvede z míry a randál už vůbec ne. V tomhle směru je to tedy velká škoda, protože tohle je právě jednou z těch důležitých věcí, které měly od minulých dílů vylepšit.

V tichém postupu vám bude pomáhat hlavně luk, který, jak můžete vidět v gameplay videu, bude disponovat dost zvláštními schopnostmi. Nejen, že z určitého druhu luků můžete vypálit 5 šípů najednou, ale jsou i takové, díky kterým můžete šíp navádět až k cíli. Z mého pohledu se v tomto směru měli raději držet více při zemi.

7.jpg
Náboženství bude hrát v novém AC důležitou roli

V čem se ale rozhodně při zemi držet nemusí, je využití zdejších pověstí a mýtů. Co si budeme povídat, ten obrovský had, kterého můžete vidět na konci jednoho z trailerů, asi nebyl vytvořen podle skutečného plaza. S Egyptskou mytologií má Ubisoft nepřeberné množství možností, jaké všemožné kreatury do hry naházet. Jak jsme se již dozvěděli, důležitou roli budou hrát v příběhu božstva a jejich následovníci. Vůbec bych se tak nedivil, kdyby tam vedle obřího hada vpochodovat ještě větší šakal.

Důraz na RPG prvky

Nový Assassin’s Creed se celkově více posunul k RPG žánru. Krom již zmíněného přepracování lootu bude mít Bayek strom schopností, ve kterém bude více skillů, než měli Jacob a Evie z AC Syndicate dohromady. Každá větev je zaměřená na něco jiného. Najdete tam skilly jak na souboje, tak na lovení zvěře nebo crafting. 

2.jpg

Když už jsme u toho, v Origins se využívá crafting systém jako ve Far Cry. Abyste si mohli vyrobit větší vak na kouřové bomby, budete se muset vydat do přírody na lov. Je to sice příjemné zpestření, ale již z minulosti víme, že shánění potřebných věcí na výrobu nového vybavení je zdlouhavé. Nejsem si tedy moc jistý, jestli je zrovna tohle krok správným směrem. Navíc mi ani moc nedává smysl, proč k výrobě toulce budu potřebovat kus hrocha. Tohle jsem si samozřejmě vymyslel, ale podobné nesmysly byly už v AC Black Flag, takže Origins nejspíš nebude výjimkou.

Důležitou roli v novém asasínovi bude hrát samotný svět. Jak si můžete ze záběrů všimnout, zmizela nám minimapa. Tu nahradila lišta v horní části obrazovky, která je až nápadně podobná té ze série The Elder Scrolls. O nepřátelích tedy už nebudeme vědět díky tomu, že uvidíme červenou tečku na mapě. To samé se dá říct o vedlejších úkolech. Lišta vás jen navede na správný směr. Po cestě navíc můžete narazit na další tajemství, která ani na mapě nemáte.

4.jpg

V tomhle vám pomůže Senu, který tato tajemství dokáže odhalit. Vývojáři tvrdí, že takto budou ve hře skryty i celé vedlejší příběhové linky. Samozřejmě ale především půjde o hlavní děj, ze kterého toho zatím moc nevíme.

Pastva pro oči

Co se ale nedá novému asasínovi upřít je to, že vypadá opravdu parádně. Nové prostředí mu neuvěřitelně prospělo. Nemusíte se bát, že všude kolem uvidíte jen samou poušť a nic víc. Možná se budete divit, jak je okolí řek a oáz barevné. Navíc jsou tyto barvičky v záplavě písku daleko výraznější, což vypadá naprosto skvěle. 

assassin-s-creed-origins-1.jpg

Velmi dobře vypadají i animace postav, ať už mluvíme o obličejích nebo samotném parkouru. V tomto směru je také znatelná změna a musím říct, že už byla potřeba. Systém parkouru se totiž pěkných pár dílů vůbec nezměnil. Jediná věc, kterou bych hře vytknul ohledně animací, jsou zvířata. Takový lev vypadá, jak kdyby měl zpřelámanou většinu kostí v těle, stejně tak zbytek zdejší fauny. Navíc se v ukázkách často zvířata zasekávala o věci v prostředí. Tohle je jeden z prvků, na kterých je rozhodně třeba ještě zapracovat. Vývojáři ale mají ještě několik měsíců, aby alespoň nějaké neduhy vychytali.

Shrnutí:

Roční přestávka sérii Assassin’s Creed očividně prospěla, ale stále si říkám, že ještě rok bychom to bez dalšího asasína zvládli. Očividně je tady totiž ještě několik věcí, na kterých je třeba zapracovat, ať už to jsou animace zvířat nebo umělá inteligence. Novinky jako předělaný soubojový systém a RPG prvky ale na druhou stranu vypadají velmi lákavě. Ať už Origins dopadne jakkoliv, já si ho bezpochyby zahraji. Jak jste na tom vy?

Diskuze (2) Další článek: Na sci-fi Anthem pracuje scénárista prvních dvou Mass Effectů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,