Assassin's Creed: Unity - liberté, égalité, fraternité

Next-gen Assassin's Creed vládne proklatě ostrými kordy, inovativním vypravěčstvím a také zcela neopakovatelnou atmosférou. E3 nás přesvědčilo.

Assassin's Creed: Unity je bezesporu jedním z hlavních taháků letošní E3 a překvapivě to není jen kvůli absenci ženských postav. Nový Assassin's Creed naopak tak trošku uzemnil i ty největší pochybovače nespornými kvalitami a faktem, že jako jeden z mála skutečně vykročil vstříc zážitkům nové generace. Ještě aby ne, když za hrou opět stojí více než 2000 lidí a konglomerát 10 vývojářských studií roztroušených po celém světě, především ale kluci, zodpovědní za druhý díl. A co že nás tedy na novém assassinském dobrodružství tak uchvacuje?

88a28f34-97572.jpg 8bd64c84-97568.jpg 98db8abf-97575.jpg

Za zvuku Marseillaise

Unity boduje hned na první dobrou. Vypadá skvěle a hlavně vládne atmosférou a námětem, jež mu musejí závidět hned všechny předchozí díly dohromady. Za zvuku Marseillaisy na rtech pařížské chudiny a mlaskavém koncertu jakobinských gilotin nás totiž tenhle sjednocující díl vezme do víru Velké francouzské revoluce. Do období, kdy svět opustila poslední skutečně krystalicky čistá absolutní monarchie a kdy dějiny kráčely pohnutou stezkou dlážděnou idejemi svobody a euforie stejně tak jako potoky krve a zmaru.

 

Paříž v podání Unity doslova dýchá a kontrasty pomalu upadajícího lesku královského majestátu skvěle sousedí se syrovostí revoluce

 

Hlavním dějištěm bude stejně jako v případě skutečných událostí závěru 18.století Paříž a její zcela dechberoucí panoramata. Stejně tak ale podle prvních videí vývojáři hlavně z montrealského studia zvládli vystihnout i ty nejšpinavější pařížské uličky a skutečnou bídu francouzského lidu utlačovaného trojstavovským systémem. Paříž v podání Unity doslova dýchá a kontrasty pomalu upadajícího lesku královského majestátu skvěle sousedí se syrovostí revoluce a lidu 18. století jako takového. Město bude navíc ve hře přítomné v poměru 1:1.

fccc35f4-97574.jpg

Ba co více, nový Assassin's Creed k tomu také volí odpovídající prostředky, které doslova křičí next-gen na každém rohu. První informace ostatně potvrzují, že slibované davové scény stovek lidí, nebo ohromné živoucí město, kde bude mít každé NPC svůj vlastní život nebyly vůbec scestné. Naopak k tomu vývojáři ještě přihazují neskutečný důraz na detail. E3 konference Ubisoftu například ukázala realistické chování vody i v těch nejmenších kalužích a hlavně plynulé přechody mezi exteriéry a interiéry, které navíc byly až překvapivě detailně vymodelovány. Jak se tedy zdá, nové zabijácké dobrodružství zvládá skvěle načrtnout námět, a pak ho přivést k životu za pomoci parádních technologií.

4b673648-97571.jpg 5441248b-97570.jpg 87a0e82a-97569.jpg

Zcela zvláště by si pak zasloužil vypíchnout třeba systém lezení a vůbec navigace pohybu jako taková. Tvůrci totiž nejen zcela přepracovali většinu animací, ale hlavně technologii jejich použití. K pohybu už vám tak nyní stačí opravdu pouze jediné tlačítko. Ve hře nebude žádný z atmosféry vytrhující přechod mezi horizontálním a vertikálním pohybem a pozor, Arno dokonce bude poprvé v sérii umět šplhat i dolů. Podobně revolučním, ale vlastně hrozně marginálním detailem pak je i zrušení ikonických skoků důvěry do balíků sena. Hrdina tentokráte bude všemožně seskakovat podél zdí budov s příchutí moderního parkouru.

V jednom i ve čtyřech, zato vždy sjednocení

Takovým menším vítězstvím technologie, ale vlastně i obsahu je ostatně také největší bomba letošní E3 – kooperační mód nového Asasina. Ano, čtete správně a Assassin's Creed: Unity skutečně nabídne hru až pro 4 hráče. A že to vypadá na opravdu efektní zážitek, který svým způsobem posouvá ideu z Brotherhoodu s technologií drop in/drop out na zcela novou úroveň. Jak jsme mohli vidět, zatímco jeden likviduje strážné, další se sápe po cíli a zbylí dva mohou například zajišťovat únikovou cestu. Hratelnost Assassin's Creedu tady nabízí takřka nekonečno možností.

1385f967-97573.jpg

V duchu názvu hry a vlastně i celé nálady titulu to ostatně dává smysl. Motivy soudržnosti a vzájemné pomoci se hrou vinou s takovou silou, že letos bude chybět dokonce už tolik tradiční kompetitivní multiplayer. Podle tvůrců si všechnu jejich energii žádá právě kooperace a hlavně již tradiční kampaň, která opět nabídne rozumnou kombinaci historických reálií, či napěchovanou encyklopedii a bohapusté fabulace o templářských spiknutích. A na to si nemůžeme stěžovat.

 

Smutnou pravdou je, že o příběhu víme jen pramálo a ještě horší je to s tolik ambivalenci vzbuzující současnou vypravěčskou linkou

 

Hlavní hrdina se tak jmenuje Arno a jako švarný zabiják z povolání se samozřejmě zaplete do intrik proti dobru republiky, jež prostě musejí mít na svědomí zlotřilí templáři. Smutnou pravdou ale je, že o příběhu víme jen pramálo a ještě horší je to s tolik ambivalenci vzbuzující současnou vypravěčskou linkou, která se přinejmenším ocitla ve slepé uličce.

2498121-assassins_creed_unity-1.jpg Assassin_s_Creed_Unity_13957686752554.jpg assassins_creed_unity.jpg

Nepřerušované vyprávění

Ve slepé uličce ovšem rozhodně není hratelnostní koncepce a mechanismy, které hra samozřejmě přebírá od svých předchůdců. Opět se tak můžete těšit na objevování úžasného světa, nějaké ty souboje anebo třeba vyšetřování a zabíjení. Na tomto poli je prostě většina věcí při starém a tvůrci se soustředili hlavně na drobná vylepšení. Tak třeba boj nyní bude daleko živější, došlo k odstranění až příliš efektního protiútoku a nepřátele už nebudou čekat, až na ně přijde řada. O to větší důraz tedy budete muset klást na tichý postup a zcela předělaný stealth. Ten na prezentovaných videích dokonce funguje a ukrýt se můžete skutečně za vším. Assassin's Creed: Unity tak možná konečně naplní krédo a ideu série o tichém a nekompromisním zabijákovi.

assassins_creed_unity_e3_2014_2.jpg

Za zmínku pak stojí také trošku jinak postavený styl vyprávění. Nejen, že by jednotlivé mise na sebe měly mnohem těsněji navazovat, ale tvůrci se konečně chtějí oprostit od neustále stejného schématu končícího něčí smrtí. Nově by každý úkol měl mít až 5 zcela diametrálně odlišných možností řešení a je jen na vás, jak se k problémům postavíte. Mise dokonce ani neskončí, pokud selžete v některé z částí. Jen se prostě změní její podmínky a možná vyústění. To zní jako opravdu solidní krok kupředu, a také jako snaha opravdu vytvořit logicky zakotvený živoucí svět bez zbytečné frustrace.

 

Všechno má ve světě Unity svou perzistenci a není problém dokonce kdejaký úkol splnit i náhodou

 

Stejné je to pak i s vedlejšími úkoly, které budou nově vycházet přímo z počínání obyčejných NPC a z celkového počtu asi 200 by se jich měla většina opravdu lišit. Důležité ovšem je, že už je nemusíte plnit hned a ani v jasně daném pořadí. Všechno má ve světě Unity svou perzistenci a není problém dokonce kdejaký úkol splnit i náhodou, třeba nevědomým zabitím nějaké postavy.

Nakouknutí do budoucnosti

Assassin's Creed: Unity prostě zní našlápnutě a opravdu je z něj patrná snaha co nejvíce využít možností nové generace konzolí. Hratelnostně je to navíc starý dobrý Assassin's Creed, který se vrací k odkazu dvojky a staví na jeho ještě i dnes pevných základech. A pokud se na nich přeci jen stihla během let objevit nějaká ta prasklinka, vývojáři jí elegantně vyspraví nakouknutím do budoucnosti hraní tak, jako to dělají s novým systémem misí nebo stealth postupem. Navíc to není ani zdaleka všechno a do vydání, které je stanoveno na letošní říjen, nás Ubisoft ještě do světa parádně udělané Paříže pozve bezpochyby několikrát.

Váš názor Další článek: Trailer ukazuje, co nás čeká ve fantasy rubačce Hellraid

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,