Assassin’s Creed: Unity – problémy napříč platformami

Jak se to má s výkonem nového asasína a která platforma z toho nakonec vlastně vychází nejlépe? To se dozvíte v našem tématickém článku.

Když už nic jiného, tak Assassin’s Creed: Unity rozhodně vzbudil kontroverzi. A pokud se o hře nemluví ve spojení s očekávanou audiovizuální revolucí, pak jste o ní jistě slyšeli od rozezlených majitelů potýkajících se s bugy a neuspokojivým audiovizuálním podáním. Jak si ale vlastně stojí na jednotlivých konzolích a co na to PC hráči s kritikou zabržděného vývoje? Je opravdu kontroverze okolo Unity oprávněná, anebo jen hráči tradičně přehánějí?

Next-gen?

Toť otázka, na kterou vůbec není snadné nalézt odpověď. Problémy jsou rozhodně všude, ale už jejich samotné porovnání se zdá takřka nemožné. Platforma od platformy běhal a ostatně i stále ještě běhá Arno po pařížských střechách trošku odlišně a zatímco majitelům Xboxu One se většina problémů vyhnula, přívrženci Sony si to takzvaně vyžrali. Nebyli ale sami, komu přineslo Unity citelné zklamání. Že jste Assassina nové generace na svém starém železe nerozběhali?

Assassin's Creed® Unity_20141110213424.jpg Assassin's Creed® Unity_20141111113328.jpg Assassin's Creed® Unity_20141111115107.jpg

A čemu se divíte? Když už nic jiného, Unity aspoň dostálo slibům a rozdíl mezi nabušenou PC verzí a konzolovými odnožemi je tentokráte skutečně značný. Jelikož vývojáři změnili AnvilNext engine téměř k nepoznání a umožnili zobrazování i tisíce objektů najednou, a to včetně neskutečně fyzicky působících davů, zákonitě se to muselo někde podepsat. Aféru okolo uzamknutých 30 FPS a tvrzení o údajné větší filmovosti už asi slyšeli všichni, ale co takové rozlišení? 900p na obou konzolích zrovna dvakrát next-gen nepůsobí a nový asasín v tomhle směru zase trošku popírá onu mantru nové generace, ve které pořád ještě nemůžeme dostat hry ve Full HD.

Slovíčkaření a hra s čísly, řekl by někdo. Pokud si ale dáte vedle sebe PC a konzoli, rozdíl nakonec poznáte i obyčejným okem a na konzoli prostě Unity vypadá lehce mázle a neostře. Nejvíce za to ale může především použití rozdílné technologie vyhlazování hran. I přesto se Unity bez většího problému vyrovná třeba Black Flagu, který na konzolích nové generace poráží především hrubou kvalitou textur a množstvím detailů, které je hra schopna vám naservírovat až pod nos.

PC master race

Není to ale zadarmo. Zatímco pirátské dobrodružství se prakticky nikdy nezadýchalo a laťku 30 FPS drželo více než obstojně, Unity má své problémy. Ostatně to přiznal i sám Ubisoft a jako kompenzaci přispěchal s bonusovým DLC. Doskakující postavy těsně před vámi, měnící se obličeje nebo nemožnost lézt po některých objektech, to všechno si užili hráči na obou konzolích i PC.

Assassin's Creed® Unity_20141112173146.jpg Assassin's Creed® Unity_20141112173201.jpg Assassin's Creed® Unity_20141112173427.jpg

Problémem je podle prvních informací snaha ušetřit výkon, což vyústilo v chybné renderování některých objektů. Zatímco konzolisti si s tím ale sami neporadí, na PC eliminuje většinu problémů prosté přepnutí z nejvyššího grafického nastavení na trošku nižší. I tak ostatně pořád dostanete unikátní zážitek porážející konzole, a to především v oblasti vykreslování stínů.

Navíc získáte například takzvanou funkci HBAO+, která má na svědomí nepřímé stíny a tedy i fakt, že scény v šeru nepůsobí tak placatým a nereálným dojmem. V budoucnu pak na PC přibude i teselace, která by zase měla výrazně pomoci chodníkům nebo třeba pařížským střechám. PC tedy v tomto ohledu vyhrává na plné čáře.

Sekaná po francouzsku

Rozhodně to ale neznamená, že by snad Unity vypadalo na konzolích špatně. I navzdory nutným kompromisům pořád se jedná o jednu z těch vizuálně nejpůsobivěšjcích her nové generace a jak z Playstationu 4, tak i z Xboxu One ždíme co se dá. To ostatně dokládají i některé výkonnostní problémy, které se momentálně řeší.

Assassin's Creed® Unity_20141110195444.jpg

Zdaleka nejvíce asi hráči pocítí především propady ve FPS, obzvláště vzhledem k pevnému uzamčení na 30. Zatímco singleplayerové pasáže jsou ještě podle zkušeností hráčů celkem v pořádku, obyčejné toulání Paříží je mnohdy někde na hraně hratelnosti a problémy mají obzvláště majitelé konzole od Sony. Aby jim to ale zase nebylo líto, Xbox se momentálně moc nekamarádí s cut-scénami.

Podle pozorování navíc na vině není faktická náročnost hry, protože obzvláště Playstation trpí propady FPS i ve zcela nenáročných momentech a Xbox One je téměř vždy napřed tak o 5 FPS. Jediné, co s tím ale můžete dělat, je vypnout internetového připojení během hraní a počkat na patch, který snad všechny mouchy vylepšené technologie vychytá.

Rozbitá hra

Také vzhledem k četným problémům s latencí při online hraní, jich vůbec nebude málo. Multiplayer na Xboxu totiž k tomu všemu ještě přináší nepříjemný bug, kdy vám hra po úmrtí nepochopitelně začne běžet tak o 10 FPS hůře než dříve. Podle kritiků se jedná o důsledek kritické chyby v samotném renderovacím kódu hry a Ubisoft to nedávnými kroky a pomalou nápravou jen potvrzuje.

Assassin’s Creed: Unity – návrat ke kořenům (recenze)

Assassin’s Creed: Unity – návrat ke kořenům (recenze)

Ani majitelé PC verzí ale nejsou zcela z obliga. Dokonce i s obyčejnou i3 od Intelu si sice užijí konzolový zážitek bez výraznějších FPS dropů (Nvidia GTX 750), nicméně za cokoli znatelně lepšího si nechají výrobci v případě Unity zaplatit. Změna z i3 na i5 je téměř neznatelná a stabilních 60 snímků momentálně těžko dosáhnete i s těmi nejdražšími kartami od Nvidie. O kartách od AMD, které mají s novým asasínem ještě větší problémy, pak ani raději nemluvit.

Assassin's Creed® Unity_20141112114115.jpg

I tak ale platí, že na průměrném PC si asi Unity užijete nejvíce. Pravda, PC verze je vzhledem k problematickému kódu hry také tou nejméně stabilní, ale momentálně se dokáže nejlépe vyrovnat s přehnaně vysokými nároky hry na výkon procesoru. Ubisoft tedy rozhodně vydal rozbitý, nebo minimálně nedokončený produkt a mnoho problemů a chyb vám vyloženě brání dohrání, což už je solidní drzost! Jestli to spraví jedno DLC, to už si asi srovnejte sami.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve slevové akci digitální distribuce

GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku her na PC? Green Man Gaming má pro vás parádní slevy!

13.  9.  2017 |