Assassin's Creed: zůstaň prosím v Animu (filmová recenze)

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

Možná se mnou nesouhlasíte, jsem ale absolutně přesvědčen o tom, že Warcraft: První střet je výborný film. I přes to, že je vytvořen podle strategie, dokázal přinést zajímavý a napínavý děj a hlavně parádní fantasy dobrodružství posilněné vynikajícími vizuálními efekty. Možná, že se jeho výdělky nevyrovnaly Marvelovkám. Nebojím se však jeho zhlédnutí doporučit každému, ať je nebo není fanouškem.

Od Assassin‘s Creed jsem čekal to samé a vlastně možná ještě víc. Na rozdíl od Warcraftu odbočil tento film od ve hrách popsaných záležitostí a vytasil se s novým asasínem jménem Aquilar de Nerha. Znamená to tedy, že filmaři měli více volnosti a nedrželi se v okovech herních faktů.

Hrdina bez tváře

Bohužel cesta, kterou zvolili, je přesně tím, čeho jsem se obával. Pro neznalce série Assassin's Creed je hra o boji mezi asasíny a templáry, kteří spolu bojují již dlouhé věky (nový díl se údajně bude odehrávat ve starověkém Egyptě).

assassins_creed_4.jpgSeznamte se - Aquilar de Nerha

Ve hře se vlastně popisuje jejich boj v blízké budoucnosti, ve kterém hledají artefakty dávno ztracené mimozemské rasy, která obývala Zemi ještě před lidmi. Do minulosti se vrací díky speciálnímu přístroji Animus, aby prožili život svých předků, kteří se s určitým artefaktem již setkali. V případě tohoto filmu prožívá hlavní hrdina minulost svého předka asasína jménem Aquilar de Nerha ze Španělska z konce 15. století.

 

Filmaři se z nějakého důvodu zaměřili na budoucnost. Podle trailerů to tak sice nevypadá, ve skutečnosti však není Aquillar de Nerha nic jiného, než pouhý panák.

 

Respektive formát, který jsem popisoval, je mířen zejména na příběh Desmonda Milese a nové díly na něm už tolik nelpí. Důvod je naprosto jasný. Příběh blízké budoucnosti je sice docela zajímavý, ale pravá krása Assassin's Creed tkví právě v minulosti.

Dnešní doba vyspělé technologie zkrátka brání k tomu, abychom prožili takové dobrodružství, jako například Connor v Assassin's Creed III z doby americké války za nezávislost. Nehledě na krásu v podobě prožívání významných historických událostí a ještě lépe v jejich ovlivňování.

assassins_creed_6.jpgMilostný románek by vlastně nebyl vůbec špatný

Filmaři se však z nějakého důvodu zaměřili na budoucnost. Podle trailerů to tak sice nevypadá, ve skutečnosti však není Aquillar de Nerha nic jiného, než pouhý panák. Nebudete ho vnímat jako živou postavu a vztah si nevytvoříte k žádnému z dávných asasínů. Není tomu proto, že by nebyli zajímaví… to vlastně ani nemohu posoudit. Ve filmu se objevili zkrátka velmi málo a to obvykle v akčních pasážích.

Přidej se k nám nebo zemři

V celkovém důsledku si film ani nehraje na to, že by pro něj minulost byla důležitá a celá záležitost s Animem je pouhou kulisou. Pokud jste schopni zamáčknout slzu (nebo ji alespoň rychle setřít kapesníčkem) nad tím, že celá záležitost s inkvizicí nehraje důležitější v příběhu roli a že se žádného románku mezi asasínem s asasínkou nedočkáte, stále má film co nabídnout.

assassins_creed_3.jpgPodle stěny soudím, že ho vězení zásobuje pořádnou hromadou pastelek

Blízká budoucnost totiž je, jak jsem již zmiňoval, stále docela zajímavá. Naprosto hlavním středobodem filmu je Callum Lynch, který měl nepěkné dětství a pak… byl na oko popraven a Absterego Entertaiment ho odvezlo do svého sídla v Madridu a templáři chtěli díky jeho geneticky zabudovanému životu asasína Aquilara de Nerhy najít jablko ráje.

 

V průběhu vlastně ani nevíte, zda má film nějaký příběh.

 

Problémem Calluma Lynche jsou bohužel ty tři tečky v jeho minulosti. Je to škoda, protože ho ztvárnil Michael Fassbender, který je dle mého na tuto roli jako stvořený a vy byste si k této postavě tak rádi vytvořili vztah. Jeho minulost vám je však téměř neznámá a nemáte tedy možnost se s ním nějak ztotožnit.

assassins_creed_2.jpgCallum Lynch je docela zajímavá postava, bohužel nám ho film dostatečně nepředstavil

Ve stejné míře, jako je pro vás neznámý hlavní hrdina, se ztrácí i příběh samotný. Je zde řečen cíl templářů, tedy najít jablko ráje, ale není to příliš rozvětveno. Chtějí tím údajně vymýtit násilí a upevnit si svou světovou nadvládu, ale tato slova jsou řečena do mlhy jako Rákosníčkova úvodní věta.

V průběhu vlastně ani nevíte, zda má film nějaký příběh. Jde zde spíše o jisté uvědomění si hlavního hrdiny, že je asasínem, ač nemá tento řád moc v lásce. Dalo by se říct, že je to typický americký příběh o uvědomění si své povinnosti navzdory hrozbám a slibům od mocného Absterega.

Atmosféra, že by se dala krájet

Nakonec jsem u filmu však neusínal, protože atmosféra byla až překvapivě hutná. Myslím si, že vliv na to mají zejména tři faktory – dokonalé pozadí (holt Ubisoft svět Assassin's Creed promyslel velmi dobře), dobré herecké výkony (to nemohu to říct o všech hercích, líbil se mi však již zmiňovaný Fassbender a také Marion Cotillard) a velmi dobrý tajuplný soundtrack.

assassins_creed_5.jpg  S hereckými výkony jsem byl docela spokojený, hlavně v případě těchto postav

Velmi pěkně vypadaly samozřejmě i akční pasáže, leč mi vadila jejich nelogičnost, na to jsme však z amerických filmů již zvyklí. Vzezření filmu bylo velmi dobré, ostatně co čekat za ty obrovské peníze, co do toho Ubisoft vložil.

Jen mi vadilo, že Španělsko bylo trochu moc zakouřené pískem. Nejsem sice vystudovaný historik, třeba tak Španělsko opravdu vypadalo. Mému oku by však sluníčko sedlo mnohem víc. Jo a Animus byl také podivný, připomínal mi rameno Dr. Octopa ze Spidermana, nad tím však nakonec jen mávnete rukou.

Chce to druhý pokus

Jsem na rozpacích, zda nazvat film Assassin's Creed zklamáním. Nicméně jistě se mnou každý z vás souhlasí, že měl zkrátka na víc. Osobně si myslím, že se film Princ z Persie: Písky času docela povedl a Assassin's Creed je řekl bych o něco bohatší série a tedy logicky pro film vhodnější.

assassins_creed_7.jpgAkční scény jsou samozřejmě parádní

Na druhou stranu jsem však jakožto fanoušek ocenil trochu odlišný pohled na celou sérii a sídlo Absterega v Madridu a přiblížení, jak to tam vlastně funguje, nebylo zcela špatné. Pochybuji však, že to dokáží ocenit ti, kteří sérii vůbec nehráli.

Čím tedy film shrnout? Je to nic proti tomu, co mohl nabídnout. Stále je to ale Assassin's Creed, což mu nikdo neodpáře a nebudu lhát - mám chuť se na něj podívat ještě jednou. Pro příště to chce určitě zaměřit se více na Animus a přinést nám historické dobrodružství, na které jsme všichni čekali.

Hodnocení: 2,5 / 5

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A