Atomic Ninjas: nindžové z Česka (recenze)

Českých her je málo, stejně jako českých vývojářů her. Na počátku října však do online obchodu konzole PS3 a PS Vita dorazil zajímavý titul od českého studia Grip Games. Jak si jejich titul vede? Máme důvod být na našince pyšní?

Tvůrci z Grip Games patří k poměrně zkušeným vývojářům menších herních titulů. Pracovali na titulech pro platformy iOS, PS Vita či Android. Atomic Ninjas je alespoň dle webové stránky již sedmým titulem, z řady všech ostatních však jednoznačně vybočuje jak netradičním námětem, tak stylovým "futuristicko-jaderným" zpracováním.

Každý z hráčů si na začátku boje zvolí svého ninju – vybírat budete moci ze sedmi

Jde o arkádovou 2D rubačku, která se zaměřuje na multiplayerové bitky nindžů. Bojovat budete moci jak online, tak na rozdělené obrazovce. Každý z hráčů si na začátku boje zvolí svého nindžu – vybírat budete moci ze sedmi, přičemž každý z nich má unikátní schopnost a také unikátní příběh. Tak třeba Sergei se řídí heslem, že lopata je mocnější než meč. Mezi další postavy patří Zombie, Old Monk (Starý mnich), Psycho Ninja a jiní.

Bohatý arzenál

Boje samotné probíhají na poměrně malých 2D mapách, kterých je dohromady sedm, a cílem je dotlačit nepřátele na hranu mapy, odkud spadnou do temných hlubin. To budete provádět nejen pomocí pěstních úderů nablízko, ale užijete si i hvězdic, mečů, katan a dalších skvostných artefaktů tak typických pro nindži. Součástí boje je i aktivní pohyb – budete moci využít lana, přídavného jetpacku či skákání, díky čemuž boje získávají nové rozměry.

Tempo bojů je nastaveno poměrně vysoko a jakékoliv zaváhání se trestá smrtí

Všechny zbraně jsou rozeseté po mapě, hráči k nim proto mají rovnocenný přístup. V boji budete moci taktizovat a být lepším jednak díky zvláštním schopnostem každého nindži, druhak – a především v tom tkví podstata Atomic Ninjas – postupným zlepšováním se ve hře samotné. Tempo bojů je totiž nastaveno poměrně vysoko a jakékoliv zaváhání se trestá smrtí.

Chybí hráči, chybí zábava

Jak již bylo řečeno, Atomic Ninjas se soustředí na hru více hráčů, a proto obsahuje klasické a známé herní módy jako je deathmatch, capture the flag a jejich týmové varianty. Jedním z těch zajímavějších je pak mód, v jehož časovém rámci jsou vám dynamicky zadávány různé úkoly (jako třeba zlikvidovat určitého nindžu, dostat se někam, použít danou zbraň atd.), které musíte plnit.

Největším problémem Atomic Ninjas je zatím dost nízký počet hráčů celkově. V době, kdy jsme hru testovali, jsme našli dvě, maximálně tři hry. To částečně kompenzuje přítomnost offline hraní skrze rozdělenou obrazovku a především možnost hrát s AI řízenými zápasníky. Ti však nepředstavují tu správnou výzvu – ať už proto, že někdy bojují až strojově, nebo dělají školácké chyby. Co taky od plechů čekat.

Všudypřítomný humor

Atomic Ninjas je nejen řemeslně dobře odvedenou prací, ale i titulem, kterým skrz naskrz prostupuje humor a nadhled. Už samotné technické ztvárnění a barevný styl dávají tušit, že tohle je hra od slova hrát si – hrát si se stylem, s nadhledem a s radostí. Pastelové barvičky, skromné speciální efekty, podivné zvuky, vousatí nindžové a srandovní hlášky, to všechno jsou Atomic Ninjas.

Řemeslně dobře odvedená práce se reflektuje i v kvalitně navrženém ovládání pomocí dvou analogů. Samotné boje probíhají rovněž zcela bez problémů a plynule, a váš nindža dělá vždy přesně to, co chcete – respektive přenáší vaše umění do virtuálního bojiště – takže pokud nejste dostatečně zdatní, ve hře se to projeví, stejně jako když váš um bude převyšovat um ostatních, nebudete mít problém vyhrát každý zápas.

Dostupné pro: PS3, Vita
Žánr: Arkády | Akční arkáda
Výrobce: Grip Games
Začátek prodeje: 2. října 2013
  • Stylová grafika
  • Zábavná hratelnost
  • Motivuje se zlepšovat
  • Cena
  • Někdy až příliš rychlé

Pokud máte rádi rychlou a zběsilou multiplayerovou rubačku, ve které se pro úspěch musíte neustále zlepšovat, je Atomic Ninjas jako stvořené pro vás. Nezapomeňte však na to, že jakožto jeden hráč si s Atomic Ninjas moc neužijete, bojování s AI protivníky totiž není příliš velká zábava - opravdový potenciál Atomic Ninjas objevíte teprve při hře s kamarády na jedné obrazovce nebo přes internet. Tam jde o tu správnou old-schoolovou řežbu!