Autor Oriho kritizuje Microsoft za tvoření umělých bariér. Přeje si, aby skončil s exkluzivitami

Phil Spencer se před pár dny v rozhovoru pro Axios rozpovídal o studiu Bungie a o tom, že byla možnost, aby patřilo pod Microsoft i v současnosti. Na to docela ostře zareagoval jeden z vývojářů Moon Studios.

Studio Bungie kdysi patřilo mezi dvorní vývojáře Microsoftu. Přeci jen mají na svědomí původní díly série Halo. Phil Spence v rozhovoru pro Axios zmínil, že určitě bylo možné, aby k nim Bungie patřilo i v dnešní době. V souvislosti s tím se ozval Thomas Mahler, zakladatel Moon Studios, které má na svědomí výborné hry s Orim v hlavní roli, a řekl, že chápe, proč Bungie chtělo více samostatnosti a vytknul Microsoftu jeho taktiky s exkluzivitami.

"Microsoft je ve zvláštní pozici, kde tvrdí, že jejich vize pro budoucnost je bez jakýchkoliv umělých bariér a hranic, ale nechová se nutně podle toho," píše Mahler ve svém příspěvku na ResetEře. "Chápu Bungie - Je to také jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli dělat naši dalších hru s Private Division místo Microsoftu. Dostávali jsme spousty reakcí s tím, jak hráči milují Oriho, ale je jim líto, že si ho nezahrají na PlayStationu. Proč ne? Protože byl financovaný Microsoftem, proto je rozhodnutí na něm." To se samozřejmě netýká jen Microsoftu. Ohledně exkluzivit zmiňuje i PlayStation a Nintendo. "Ať udělají svoje hry a naportují je na VŠECHNY platformy, nevynechat nikoho. Dítě, jehož rodiče si mohou dovolit jen jednu konzoli, nevyroste s hraním Halo, protože Microsoft věří, že je pro ně z finančního hlediska výhodné vynechat hráče na PlayStationu. Jak to prospěje někomu jinému než Microsoftu?"

Dále uvádí, že by cílem pro výrobce konzolí mělo být to, aby hra běžela nejlépe na jejich platformě, a ne aby běžela jen na jejich platformě a nikde jinde. Podobné názory sdílí spousta hráčů, ale exkluzivity jen tak nevymizí. V posledních letech s těmi staršími začalo alespoň na PC přicházet Sony, ale pochybujeme, že v nejbližší době si velké značky Nintenda budeme moci zahrát někde jinde, než na Switchi.

Zdroj: exputer

Diskuze (1) Další článek: Matrix Awakens oficiálně oznámen. Předvede, co umí Unreal Engine 5

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,