Avatar - vesmírná epika ve filmové akci

Filmový režisér James Cameron (Vetřelci, Propast, Titanic) se v květnu roku 2009 vrátí k tématice, která jej proslavila – k mimozemšťanům. Jeho nový snímek Avatar, na jehož základě vyjde souběžně s uvedením do kin nově oznámená hra z produkce vydavatele Ubisoft, se zabývá myšlenkou rozdílů mezi lidstvem a mimozemšťany rasy Na’Vi sídlícími na planetě Pandora. Na ní se ocitá bývalý, nyní postižený vesmírný mariňák, aby divák sledoval jeho příběh koketující mimo jiné také s galaktickou válkou.

Epická výprava do hlubin mimozemšťanovi duše není obstojným materiálem pouze pro film, ale rovněž pro hru, která zavdává naděje na jakési nové Halo, jež nyní neohroženě kraluje příběhovým akcím z vesmíru. Cameron ohlášení hry komentoval: „Pro Avatara vytváříme svět bohatý na postavy, detaily, konflikty a kulturní hloubku. Film má dostatek surového materiálu pro hru, který současní hráči stále více a více požadují a jenž je bohatý jak vizuálně, tak po stránce nápadů a herních výzev.“ James dále dodal, že dává tvůrcům zcela volnou ruku v tvorbě a rozhodně nechce, aby se Avatar stal další z řady obyčejných her podle filmů – cílem je zachytit především myšlenku a atmosféru.

Hru bude vyvíjet jeden z interních týmů Ubisoftu, přičemž o ní hráči stejně jako o filmu ještě brzy uslyší. Mimochodem, ve filmu se objeví i Sigourney Weaver, Ripleyová z původních Vetřelců. Že by se slavné časy Cameronových filmů vrátily?

Nejnovější komentáře