Bad Piggies – naštvaní ptáci ničí, prasata tvoří (recenze)

Kdyby prase mělo křídla, létalo by jako pták. No, v nové hře od tvůrců Angry Birds prasata křídla mít mohou. A kolečka. A balónky. A tak dále.

Rovio s Angry Birds bezesporu trefili zlatou žílu, ale sami dobře ví, že jim neposkytne nekonečnou zásobu zlaťáků. Logicky tak provádí další průzkumné vrty v podobě nových herních značek. Amazing Alex se sice tvářil jako slibné ložisko, ale nakonec se diamantu vyloupl zirkon – hra se jen krátce ohřála na vrcholu žebříčků a rychle spadla dolů. Bad Piggies jsou…ech, konec hloupých geologických výrazů. Bad Piggies jsou spin-off Angry Birds, tedy jakousi odbočkou, která využívá známého světa a postav, ale zasazuje je do jiných situací. Zde to konkrétně znamená, že hlavními hrdiny jsou zelená prasata a jejich nezlomná touha po ptačích vejcích.

Zápletka se pochopitelně točí kolem nich – prasata mají mapu s vyznačenou lokací vajec, jenže jim ji rozseká a odfoukne větrák.

Herní principy a cíle jsou ďábelsky prosté

Vepříci se ovšem nevzdávají a chtějí poztrácené kusy mapy najít a posbírat. Protože ale nemají nohy (asi z nich nadělali sulc), musí si k transportu vytvářet ty nejbizarnější dopravní prostředky. Tedy, skládat je musíte VY.

Herní principy a cíle jsou ďábelsky prosté. Na začátku úrovně je různě velká čtvercová síť a několik stavebních částí různých typů – rámy, kola, balónky, motory a tak dále. Z přidělených součástek je třeba v limitech sítě vytvořit nějakou formu přibližovadla, které následně vypustíte na trať a snažíte jej dostat až na konec, kde je další část mapy. Jednoduché na pochopení, nikoliv však na provedení. Stejně jako v Angry Birds si do sytosti užijete metody pokus/omyl, kdy nejen musíte postavit funkční dopravní prostředek, ale zároveň posléze ve správný čas využít i jeho předností.

V praxi to znamená, že když na vozidlo připevníte například měch, objeví se vám při jízdě na spodní části displeje ikona, jejímž stisknutím stlačíte měchy a popožene vozítko daným směrem. Podobným stylem pak můžete praskat balónky, které výtvor nadnášejí, zapínat ventilátory, zapalovat rakety a tak dále. Kromě kreativní mysli je tak vyžadováno i přesné načasování. Problémem je, že obojí se dostane pořádně do hry až v její druhé polovině.

Úvodní tutoriálové úrovně vám totiž nedávají moc možností ve vyblbnutí – buď vozítko postavíte správně a to se bez problémů dokodrcá do cíle, nebo jej postavíte špatně a čeká vás krutý neúspěch. Na začátku navíc není moc jasné, jak speciální součástky fungují, sice je k dispozici obrázkový průvodce, ale ten je občas až zbytečně zjednodušený.

V pozdější části se ale potenciál hry odhaluje naplno a vy tvoříte monstrózní bizarnosti se spoustou vrtulí, motorů, natlakovaných lahví a dalších součástek, přičemž máte hned několik různých způsobů, jak nástrahy úrovní vyzrát. Vrcholem je odemykatelný sandbox mód, kde máte prakticky volnou ruku v tvoření a před vámi opravdu rozlehlou úroveň s vždy 20 hvězdičkami. Škoda, že sandbox úrovní je jen pár.

Když padlo slovo hvězdička, v klasických levelech jste tradičně odměněni až třemi hvězdami, ovšem na rozdíl od Angry Birds je nezískáváte podle získaného počtu bodů, ale za specifické úkoly.

Tvoříte monstrózní bizarnosti se spoustou vrtulí, motorů, natlakovaných lahví a dalších součástek

Tím nejjednodušším je sebrání hvězdičky po cestě. Další můžete získat za splnění úrovně v daném časovém limitu, jindy za nenabourání, za nepoužití specifické součástky a tak podobně. Rozhodně je to lepší systém než v Angry Birds, kdy často ani pořádně nevíte, kolik bodíků vám chybělo k dosažení hvězdičky.

Bad Piggies nejsou tak intuitivně zábavní jak Angry Birds, ale rozhodně mají jejich stylovost a roztomilost. V základní nabídce je 90 úrovní, které vám pár hodin vydrží, přičemž prázdná políčka v menu slibují další přísun levelů. Hra rozhodně stojí za vyzkoušení, k dispozici je pro PC, MAC, iOS a Android, do budoucna se chystá verze pro Windows 8 a Windows Phone.

Dostupné pro: PC, iPhone, Android
Žánr: Logické | Budovatelsko logická hra
Výrobce: Rovio Entertainment | Webové stránky hry