Legendární RPG z přelomu tisíciletí se vrací a ujmou se ho autoři jednoho z nejlepších současných velikánů žánru. Jak se s nelehkým úkolem poperou je pro fanoušky zatím sporná otázka.
V dobách, kdy se Baldur's Gate zrodilo a spatřilo světlo světa, bylo studio Larian teprve v plenkách a vypadalo to, že ho čeká brzký zánik. Maličká belgická skupinka vývojářů se ale nakonec dokázala prosadit a o dvacet let později se uznávaní jako současní mistři RPG žánru ujmou nelehkého úkolu přivést slavnou sérii zpět k životu.
Baldur's Gate zažilo obrovský úspěch a v dobách největší slávy se jedním z jeho fanoušků stal i současný vedoucí studia Larian. "Neřekl bych, že bych jim záviděl. Ale rozhodně jsem si říkal, že bych chtěl za takovou hrou stát já," rozpovídal se o svém uznání pro původní tvůrce z BioWare. Nakonec svého snu dosáhl, když se studio Larian dostalo na trh se sérii Divinity: Original Sin, která se stala pomyslným nástupcem Baldur's Gate. Stavěla na podobných principech a přinesla neuvěřitelně komplexní svět plný až šíleného množství interakcí.
Baldur's Gate má běžet na upraveném enginu Divinity: Original Sin II, takže můžete očekávat jisté podobnosti. Vývojáři však zatím nesdělili, jestli nás čeká tahový bojový systém, nebo tentokrát budeme bojovat v reálném čase. Stejně jako v Divinity ale budete muset dávat pořádně pozor na své okolí.
Vicke slibuje, že si nový díl Baldur's Gate uchová svého ducha a nepůjde o další díl Divinity, které by jenom neslo jiné jméno. "Bude to jiné. Mnohem temnější a vážnější. Ale i vážné příběhy působí mnohem lépe, když je v nich i troška humoru. A o tom D&D je. Bavit se s přáteli. Takže věřte, že vás stále čeká spousta momentů, které vám vykouzlí úsměv na tváři," podotkl k tomu, jak bude oživené RPG vypadat.
Návrat Baldur's Gate ve třetím dílu bude vítaný především fanoušky prvních dílů, které dostaly i několik předělávek pro moderní železo. V současné době bohužel nemáme žádné informace o tom, kdy se třetího dílu dočkáme. Hra je zatím potvrzená pro PC.