Baldur's Gate II - preview

Povídat něco o prvním Baldur's Gate, to by bylo jako nošení dříví do lesa. Každý ho zná a každého, co ho hrál, k němu poutají takové city, jaké jen může hráč ke hře cítit. A hle - firmám Black Isle a Bioware úspěch jedničky nestačí, máme tu dvojku...
Povídat něco o prvním Baldur's Gate, to by bylo jako nošení dříví do lesa. Každý ho zná a každého, co ho hrál, k němu poutají takové city, jaké jen může hráč ke hře cítit. Ale jen pro kompletnost - Baldur's Gate před rokem a něco dokázal, že i v téhle době plné akčních her či realtime "strategií" se může prosadit čisté RPG. Baldur's Gate byl isometricky zobrazený, do detailu propracovaný, s velkým důrazem na příběh a na pravidlech AD&D postavený kousek, o jehož kvalitě svědčí mimojiné i milion prodaných kusů.

Na Baldur's Gate bylo obtížné najít větší chybičku, pozorné oko hráče nacházelo chyby pouze malé, v podstatě zanedbatelné a nad kterými se dalo zamouřit oko. A idea Baldur's Gate 2 je v dotažení toho, co ukázala jednička. Tím ale nemyslím něco špatného, tohle není žádný Tomb Raider. Právě naopak.

V Baldur's Gate 2 se vaše postavy (které si samozřejmě budete moci vzít z předchozího BG nebo datadisku Tales of the Sword Coast) přesunou na jih, do země Amn. Tam na ně čeká další spletitý a nelineární příběh s několika konci, v kterém ani nebude nouze o různé postranní questíky. Tentokrát jejich zkušenost vystoupne až na úžasných 2900000 (v BG bylo maximum 89000). To slibuje, při zachování vztahů z BG, opravdu úctyhodnou hrací délku. Přibude třicet nových nestvůr, přičemž ty staré se samozřejmě zachovají. Kouzel přibude závratných 130, což dohromady s těmi starými dá neuvěřitelných 300 kouzel. Nestvůry by měli být strašlivější a silnější než posledně. I na druhé straně se ale přidá tam, kde je třeba - na AI.

Bioware naznačují, že by prý vaše postavy během hry mohly dostat různé odměny jako jsou pro bojovníky hrady, pro kouzelníky magické věže, pro kleriky chrámy a pro zloděje guildy. Dalším vylepšením je třeba dělení povolání - během hry se bude povolání dělit (podobně jak v českém Dračím Doupěti). Po dosažení určité úrovně bude bojovníkovi nabídnuto, jestli chce být zuřivým berserkem nebo rozvážným samurajem.

To vše poběží ve vylepšeném Infinity enginu (Baldur's Gate, Planescape Torment). Už v Planescapu do něj byla implementována podpora 3D akcelerátorů, která samozřejmě zůstane. Od původních 640 x 480 se rozlišení zvýší na 800 x 600. To i větší důraz grafiků se podepíše na ještě lepším vizuálním zpracování. Nevidím žádné proti, proč by někdy v druhé polovině tohoto roku Baldur's Gate nezopakovalo úspěch jedničky. Ani jediné.

Váš názor Další článek: Deep Space Nine: The Fallen

Témata článku: , , , , ,