Baldur's Gate II - preview

Povídat něco o prvním Baldur's Gate, to by bylo jako nošení dříví do lesa. Každý ho zná a každého, co ho hrál, k němu poutají takové city, jaké jen může hráč ke hře cítit. A hle - firmám Black Isle a Bioware úspěch jedničky nestačí, máme tu dvojku...
Baldur's Gate II - preview
Povídat něco o prvním Baldur's Gate, to by bylo jako nošení dříví do lesa. Každý ho zná a každého, co ho hrál, k němu poutají takové city, jaké jen může hráč ke hře cítit. Ale jen pro kompletnost - Baldur's Gate před rokem a něco dokázal, že i v téhle době plné akčních her či realtime "strategií" se může prosadit čisté RPG. Baldur's Gate byl isometricky zobrazený, do detailu propracovaný, s velkým důrazem na příběh a na pravidlech AD&D postavený kousek, o jehož kvalitě svědčí mimojiné i milion prodaných kusů.

Na Baldur's Gate bylo obtížné najít větší chybičku, pozorné oko hráče nacházelo chyby pouze malé, v podstatě zanedbatelné a nad kterými se dalo zamouřit oko. A idea Baldur's Gate 2 je v dotažení toho, co ukázala jednička. Tím ale nemyslím něco špatného, tohle není žádný Tomb Raider. Právě naopak.

V Baldur's Gate 2 se vaše postavy (které si samozřejmě budete moci vzít z předchozího BG nebo datadisku Tales of the Sword Coast) přesunou na jih, do země Amn. Tam na ně čeká další spletitý a nelineární příběh s několika konci, v kterém ani nebude nouze o různé postranní questíky. Tentokrát jejich zkušenost vystoupne až na úžasných 2900000 (v BG bylo maximum 89000). To slibuje, při zachování vztahů z BG, opravdu úctyhodnou hrací délku. Přibude třicet nových nestvůr, přičemž ty staré se samozřejmě zachovají. Kouzel přibude závratných 130, což dohromady s těmi starými dá neuvěřitelných 300 kouzel. Nestvůry by měli být strašlivější a silnější než posledně. I na druhé straně se ale přidá tam, kde je třeba - na AI.

Bioware naznačují, že by prý vaše postavy během hry mohly dostat různé odměny jako jsou pro bojovníky hrady, pro kouzelníky magické věže, pro kleriky chrámy a pro zloděje guildy. Dalším vylepšením je třeba dělení povolání - během hry se bude povolání dělit (podobně jak v českém Dračím Doupěti). Po dosažení určité úrovně bude bojovníkovi nabídnuto, jestli chce být zuřivým berserkem nebo rozvážným samurajem.

To vše poběží ve vylepšeném Infinity enginu (Baldur's Gate, Planescape Torment). Už v Planescapu do něj byla implementována podpora 3D akcelerátorů, která samozřejmě zůstane. Od původních 640 x 480 se rozlišení zvýší na 800 x 600. To i větší důraz grafiků se podepíše na ještě lepším vizuálním zpracování. Nevidím žádné proti, proč by někdy v druhé polovině tohoto roku Baldur's Gate nezopakovalo úspěch jedničky. Ani jediné.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |