Bandits: Phoenix Rising – šílená jízda!

Dnes se podíváme blíže na zoubek další netradiční hře, která však ve světě vzbudila velký ohlas – jedná se o počin Bandits: Phoenix Rising švédského vývojářského týmu GRIN, na který si snad někteří z vás vzpomenou v souvislosti s titulem Ballistics. Divoká jízda, střelba, post-apokalyptický svět, to vše vás čeká ve hře Bandits: Phoenix Rising.

Hned na začátku si odpovíme na tu nejzákladnější otázku - o co ve hře samotné běží? Vězte tedy, že "osedláte" zajímavě vypadající pojízdné vozítko s různorodou výbavičkou a vydáte se ničit nepřátele a plnit zadané úkoly. Taková je charakteristika hry Bandits, alespoň tedy ve zkratce, protože vše podstatné vám řeknou následující odstavce. 

Zmínku si jisto jistě vyslouží také příběh - silnou stránkou celého titulu bude samozřejmě singleplayer, i když se dočkáme i podpory hry více hráčů (o tom však až dále). Hlavními hrdiny celé hry jsou dva nevyzpytatelní šílenci, Fennec a Rewdalf, kteří jsou i přes svou oblibu v divoké jízdě a ničení zcela odlišní. Nejdříve se v kůži těchto hrdinů pokusíte ukradnout destilátor, který vyrábí výbornou pálenku, náplň dalších misí nebude o nic méně zajímavá.

 

Vaše vozítko a krajina kolem vás

Každý si pod pojmem jízda s vozítkem představí něco zhola jiného a tak vše uvedu na pravou míru. Ovládat budete terénní čtyřkolku, která díky svému výkonu zvládne zdolat většinu přírodních překážek - samozřejmostí však zůstává, že ne vše dokáže lidská technika překonat a tak tedy některé vyšší vrcholky zůstanou nedobytnou tvrzí. Všechny vozy, které v průběhu hry potkáte, jsou však povětšinou složeny z dostupných součástek - jedná se tak o pojízdné kupy šrotu, přičemž jen ti skutečně nejlepší a nejbohatší lidé v celém herním světě si mohou dovolit skutečný a nefalšovaný dopravní prostředek

V průběhu hry na vás bude čekat možnost vylepšit si stávající, či koupit (respektive nějakým způsobem získat) zbrusu novou čtyřkolku. Na kolik budou obě možnosti rozvedeny do krajností, to zatím netušíme, bude však jen ku prospěchu věcí a hry samotné, pokud se autoři nechají unést a nabídnou nám toho opravdu hodně. Samozřejmě však všechny vylepšení nesmí jít na vrub samotné kvality hry aneb, jak se říká, kvantita neporazí kvalitu!

Titul Bandits je zasazen do prostředí post-apokalyptického světa, jistě si tedy sami domyslíte, co vše z toho vyplývá. Čeká na vás povětšinou nehostinná krajina, pustina s minimem zárodků fauny i flóry - byť se najde výjimka v podobě zelenavých či sněhem pokrytých plání. Čas od času tak pro vás bude skutečným rozptýlením především setkání s nepřáteli, samotné prostředí v podstatě nemá co nabídnout. Vím, že autoři chtěli zasadit svou hru do nezvyklé krajiny a až příliš se nechali inspirovat Šíleným Maxem, přesto mohli tuto stránku hry, dle mého názoru, zpracovat mnohem lépe. Pravdou ovšem zůstává, že jsem zatím měl možnost otestovat pouze tři herní mapy, plná verze hry tak toho rozhodně nabídne mnohem více.

 

Kamera a ovládání

Místem, které z Bandits dělá dobrou, případně výbornou či naopak strašnou hru, je chování kamery. I když jsem se o tom v předcházejících odstavcích nezmínil, během hry ovládáte kurzorovými klávesami samotné vozítko, vše můžete korigovat také myší, kterou však využijete především k ničení okolo se prohánějících nepřátel. Není jednoduché skloubit obě činnosti tak, aby vaše posádka byla opravdu nepolapitelná a nezničitelná, přesto mi tento koncept ovládání po chvilce testování a troše trpělivosti padnul do rukou jako ulitý. Nepochybuji však o tom, že odlišný názor bude mít velká skupina vás, našich čtenářů, a tak ovládání zůstává, alespoň z mého pohledu, nejkontroverznější stránkou celé hry.

Měl bych se však ještě trochu blíže zmínit o kameře - její chování je ucházející, byť v některých momentech sledujete celou scénu z jiného úhlu, než byste si sami přáli a než by bylo vhodné. Ovládání a kamera jsou tedy věcmi, které ještě potřebují dopilovat - lze však stěží usuzovat, zda-li právě v jejich případě ještě dojde k nějaké změně.

Nepřátelé a jejich inteligence

Vaším hlavním protivníkem samozřejmě budou další kolegové "vozíčkáři", kteří se povětšinou shlukují do větších skupinek. Budete tak zaráz čelit hned několika strojům, což není v mnoha případech nic jednoduchého. Hra vás prakticky v těchto momentech nemá čím překvapit - buď se stanete lovenou zvěří, což bych vám nedoporučoval, nebo budete sami natolik aktivní, že se do této nelichotivé pozice z povděkem usadí některý z nepřátel.

 

Jak jsem se již zmínil, soupeři se povětšinou snaží sdružovat do skupinek, čímž získají minimálně psychologickou výhodu. Ani při boji povětšinou neztrácejí nic ze své "inteligence", snaží se vás nahánět z různých stran, zavést vás na pro ně přijatelnější místo, či dobře se ukrývat. Samozřejmě bychom nějaké ty mušky při bližším zkoumání našli, zatím však musím potvrdit, že umělá inteligence v případě titulu Bandits je dobrá. 

Zbraně, zbraně a zbraně!

Vaše vozítko by nemělo šanci na úspěch bez pořádné výbavy, což mimo jiné znamená, že se dočkáte skutečně rozmanitých zbraní. Stejně jako v případe leckteré akční hry, i zde můžete v průběhu hry přepínat mezi jednotlivými kousky, v závislosti na zvolené strategii či typu protivníka. O stavu "zdraví" vaší aktuální oběti vás informuje indikátor nad daným objektem, v našem případě tedy strojem.

Vraťme se však k vaší výbavičce - mezi základ, kterým je vybaveno takřka každé vozítko, na které narazíte, je kulometný kanón. Nechybí však ani užitečné rakety a mnohé další chuťovky, které vám hru ještě více zpříjemní.

 

Jak stvořené pro multiplayer!

Soupeření pojízdných vozítek vybavených nezměrným množstvím zbraní, to vše po Internetu či síti? To chci! Alespoň v mém případě se tak největší oblibě těší multiplayer, který by samozřejmě v případě jménem Bandits neměl chybět. Čekají na nás různorodé módy, mezi kterými nebude chybět klasika jménem Deatmatch. Dočkáme se také řady týmových módů - no řekněte, nebavilo by vás prohánět se s partou kamarádů a rozstřílet svého neoblíbeného spolupracovníka či spolužáka?

Autoři při tvorbě grafiky vsadily na svůj engine BLINK a rozhodnutí se to zdá být vcelku chytré - grafika zatím působí velmi pěkně, byť jsem mohl hru otestovat pouze na svém obstarožním a v nejbližších týdnech vyměněném Duronu o frekvenci 600 MHz + grafické kartě GeForce 2 MX. Majitelé silnějších sestav si jisto jistě užijí větších grafických orgií.

Ozvučení hry mi připadalo vcelku vkusné, hlasy herních postav taktéž, pouze hudba mě nijak nepřekvapila - ani kladně, ani záporně.

 

Vydrží vám tahle hra?

I když správnou odpověď na řečnickou otázku v nadpisu tohoto odstavce by vám měla definitivně dát až případná recenze, již teď se pozastavím nad tímto faktem. Samotná hra zatím nepostrádá nic na své atraktivitě, souboje s nepřáteli jsou v mnoha případech zábavné a z počátku nenudí - postupem času by však k tomu mohlo dojít, což jistě nechtějí připustit ani samotní tvůrci. Čekat by na nás tedy měla rozmanitá singleplayerová část, která bude dohromady čítat zhruba dvacítku misí. A to už by společně s perličkou jménem multiplayer mohlo stát za to!

Váš názor Další článek: Veřejný test C&C: Generals!

Témata článku: , , , , , , , , ,