Batman: Arkham City Lockdown - ve stylu Infinity Blade (recenze)

Na PC a konzolích Batman řádil, takže proč ho nevypustit i na iOS? Tvůrci se pokusili spojit vzorovou hru s další peckou, Infinity Blade.

Zas a znovu se nebezpeční padouši a lotři dostali z Gothamského vězení a bude právě na populárním „Batsovi“, aby je dostal opět tam, kam patří. Nikterak originální příběh, ale jelikož se jedná o jakýsi bonus k vydané hře pro PC a konzole, jsme ochotni toto přejít.

Město Gotham je rozděleno do čtyř částí. V každé z nich na vás čekají tři různé party trestanců, které když porazíte, půjdete proti bossovi dané lokace.

Mezi protivníky se řadí Joker, Two-Face anebo Solomon Grundy

Dobrá zpráva pro všechny fanoušky Batmana, mezi protivníky se řadí Joker, Two-Face anebo Solomon Grundy. Čtyři části nejsou ale bohužel tak rozdílné, jak bychom chtěli a kombinace míst, jako jsou kanalizace, střechy, temné uličky a ocelárna, rozhodně žádné extrémně pozitivní pocity nevyvolají. Chápu, že se autoři chtěli svézt na vlně, která Temného Rytíře provází, ale místy to spíš připadá, že se za potemnělé uličky a koridory snaží zamaskovat nudný design misí.

Batman Arkham City Lockdown 05.jpg

Bojový systém je potom další kopií Infinity Blade. Autoři z NetherRealm Studios však neodvedli v kopírování tak dobrou práci a souboje nejsou ani zdaleka tak zábavné jako nabízí zmiňovaný vzor. Hlavní vinu na tom nese nízká obtížnost, kvůli které bitky nepředstavují tu žádanou vzrušující herní výzvu. Ovládání je sice nastaveno velmi rozumně, ale to nic nemění na faktu, že souboje (kromě bossů) zvládnete hravě náhodným šoupáním prstu po displeji.

Až v soubojích s bossem naplno využijete potenciál ovládání. Ťuknutím na displej se vyhnete nepřátelskému úderu, přejetím prstu doprava či doleva zasadíte úder korespondující pěstí a posunem prstu směrem nahoru zase provedete efektivní hák. Samotná komba jsou velmi lehká na provedení a rychle si jejich postup zapamatujete.

Batman Arkham City Lockdown 01.jpg

Nebyl by to Batman, aby neměl kromě silných paží v rukávu ještě pár vychytávek. Tentokrát se vám dostanou do rukou celkem čtyři.  Health Pack na doplnění životů a Smoke Pellets pro zmizení nepřátelům z očí doplňují vrhací Bat Swarms a Electric Gauntlets (elektrické rukavice). Osobně jsem vychytávky použil především v souboji s bossy, nicméně narazíte i na okamžiky, kdy musíte navigovat Bat Swarm nakláněním iPhonu a trefit prchajícího lotra. Velmi efektivní moment, který mě příjemně vytrhl z poměrně stereotypních bojů.

Batman Arkham City Lockdown 03.jpg

Na konci každé mise obdržíte body zkušeností nazvané jako WayneTech. Za ně si v menu lze vylepšit dovednosti (sílu, rychlost anebo obranu), či vylepšit některou z vychytávek.

Nebyl by to Batman, aby neměl kromě silných paží v rukávu ještě pár vychytávek

Pro nedočkavé je tu i možnost pořídit si WayneTech body za reálné peníze, nicméně to osobně považuji za zbytečné, protože jich nasbíráte svým putováním poměrně dost.  Autoři přidali také několik Extras, které stojí za prohlédnutí. Několik Wallpaperů, či krátký komiks určitě potěší a pokud si budete chtít dokoupit i jiný batsuit, také není problém. Počítejte ale, že každý kostým stojí jeden dolar.

Batman Arkham City Lockdown 04.jpg

Ve výsledku Batman pro iOS není úplně špatnou hrou. Ačkoliv bych ocenil kvalitnější grafické zpracování, obtížnější souboje a možná i více bossů, byla by škoda Arkham City Lockdown zavrhnout. Na App Store totiž najdete jen málo povedených her s oblíbeným komiksovým hrdinou, a pokud zvládnete zmíněné nedostatky překousnout, na nějakou hodinku se zabavíte.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Third person akce
Výrobce: NetherRealm Studios | Webové stránky hry