Battleborn: udatný boj za záchranu vesmíru (recenze)

Od tvůrců Bordelands se na nás podíval multiplayerový titul, který nemá za cíl nic jiného, než záchranu celého vesmíru. Je to ale zábava?

Stále se divím, jak se mohl stát Battleborn tak populárním. Ne, že by hra vypadala špatně, ale titulů podobného formátu jsme tu již měli za poslední dobu mnoho. Tentokrát se ale o jeho tvorbu starali tvůrci ze studia Gearbox a v dnešní době na značce zkrátka záleží.

Za záchranu galaxie a tak vůbec

Pravdou ale je, že i když nám Battleborn přinesli velikáni, hra veliká není. V první řadě příběh. Asi jsme to čekali všichni, ale příběh opravdu moc zábavný není. Je zde sice menší snaha ze strany vývojářů znát, ale pravděpodobně skončíte u toho, že budete příběhové scény zkrátka ignorovat. S největší pravděpodobností dokonce budete hrát jednotlivé mise na přeskáčku.

battleborn_1.pngbattleborn_2.pngbattleborn_3.pngbattleborn_4.pngbattleborn_5.pngbattleborn_6.pngbattleborn_7.png

Ve hře sice singleplayer je, ale je o ničem. Příběhové mise jsou stavěny tak, aby sedly na míru partě několika lidí. V jednom jsou tedy nudné, chvílemi náročné, ale hlavně nevyužité. Více než příběhové mise by totiž sedlo pojmenování raid. Pokud vám to připomnělo Destiny, určitě je to bod pro vás. V případě, že neznáte Destiny, by možná sedlo i přirovnání k dungeonu z WoWka.

 

Ve hře sice singleplayer je, ale je o ničem. Příběhové mise jsou stavěny tak, aby sedly na míru partě několika lidí

 

Mluvíme-li totiž o raidu, mluvíme o slušné jedné polovině hry. S partou lidí prochází rozsáhlé úrovně, bojujete proti všelijakým bossům a jako bonus využíváte i pár prvků, kterými se hra například od Destiny liší.

Ještě jeden level a dám ti lepší luk

Začněme u postavy, u níž je výběr pro každou hru zásadní. Každou bitvu začínáte výběrem z mnoha různých postav, které se od sebe chvalitebně všechny více či méně liší. A je jich tedy hodně! Skutečně každá má krapet jinou schopnost či jinak použitelnou zbraň. V průběhu celé bitvy si ale postavu již nemůžete změnit, ale úroveň co úroveň ji vylepšujete a ze slabocha se brzy stane namachrovanej mariňák.

battleborn_14.pngbattleborn_15.pngbattleborn_16.png

Právě systém postav je jeden z prvků, kterými se vás hra snaží udržet. Ve hře je různých charakterů opravdu hodně a z hrstky nejzákladnějších trvá opravdu dlouho, než sesbíráte celý arzenál. Problém nastává v tom, že se postavy sice liší, ale ne dostatečně. Útočníci, odstřelovači a ranaři na blízko budou mít herní systém zkrátka vždy víceméně stejný.

battleborn_10.pngbattleborn_8.pngbattleborn_9.pngbattleborn_11.pngbattleborn_12.pngbattleborn_13.png

Tento problém ale nastává v celém systému raidů. I když každá mapa vypadá krapet jinak a máte tam krapet jiné cíle, z neznámých důvodů cpou vývojáři všude obranu, obranu a obranu. Přivoláte robotického pavouka, aby deaktivoval energetickou bariéru – chraňte ho. Aktivujete reaktor – chraňte ho. Když o tom tak přemýšlím, tak ochrana reaktorů a pavouků byla většina mého herního času. Nakonec to došlo do takového stádia, že mi jedna bitva splývala do druhé.

Jediným výrazným místem, o kterém jsem doufal, že vyplní toto chladné místo, je chytlavá hratelnost. Hra je rychlá a svižná, stále se vás ale snaží přinutit k taktizování. Tahle kombinace nakonec až překvapivě funguje. Bohužel ne zrovna na moc dlouho, hra vám totiž neklade dostatečné překážky a brzy se tento herní systém ohraje.

battleborn_20.pngbattleborn_17.pngbattleborn_18.pngbattleborn_19.png

Prvkem hratelnosti, který mě zpočátku hodně zaujal, byl i systém kupování vylepšení z vámi vytvořeného loadoutu z bojů získaných věcí, ale o zásadní prvek se také nejedná. To samé můžu říci o kupování ochranných věží a dronů, což opět zpočátku působí jako chytlavý prvek, ale postupně to svou krásu zkrátka ztratí.

I záchrana vesmíru jednou omrzí

Se stejným problémem se setkáte i v druhé části hry, a to PvP. To je v podstatě stejné jako v jiných hrách, až na to, že do něj hra přidává své charakteristické rysy jako rychlá a svižná hratelnost, navázání na jednu postavu, kupování všelijakých obranných věží a dronů a vylepšování postavy.

Tím se ze hry bohužel stává vcelku průměrná záležitost a je to škoda. Hned od začátku, kdy na vás vykoukne se svým anime epizodickým stylem zkrátka víte, že má svůj charakter a hodí se to k ní. Ale ani pocit, že jste seriálovým hrdinou nic nezmění na tom, že hra jede stále v těch samých kolejích.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční střílečka
Výrobce: Gearbox Software
Začátek prodeje: 3. května 2016
  • Mnoho postav
  • Příjemný grafický styl
  • Svižná hratelnost
  • Brzy se ohraje
  • Příběh není zajímavý
  • Chaoticky dělené mise

Neznamená to ale, že je úplně špatná. Pokud máte partu kámošů a chystáte se vrhnout na nějaký pořádný multiplayerový zážitek, je pro vám Battleborn tím pravým. Pokud ale hrajte sami, možná byste si spíš měli ještě jednou projet Bordelands. U něj totiž nenajdete jen komixově laděnou grafiku, ale i výbornou kampaň, která Battlebornu chybí.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A