Battleborn: udatný boj za záchranu vesmíru (recenze)

vytisknout velikost písma
Od tvůrců Bordelands se na nás podíval multiplayerový titul, který nemá za cíl nic jiného, než záchranu celého vesmíru. Je to ale zábava?

Stále se divím, jak se mohl stát Battleborn tak populárním. Ne, že by hra vypadala špatně, ale titulů podobného formátu jsme tu již měli za poslední dobu mnoho. Tentokrát se ale o jeho tvorbu starali tvůrci ze studia Gearbox a v dnešní době na značce zkrátka záleží.

Za záchranu galaxie a tak vůbec

Pravdou ale je, že i když nám Battleborn přinesli velikáni, hra veliká není. V první řadě příběh. Asi jsme to čekali všichni, ale příběh opravdu moc zábavný není. Je zde sice menší snaha ze strany vývojářů znát, ale pravděpodobně skončíte u toho, že budete příběhové scény zkrátka ignorovat. S největší pravděpodobností dokonce budete hrát jednotlivé mise na přeskáčku.

battleborn_1.pngbattleborn_2.pngbattleborn_3.pngbattleborn_4.pngbattleborn_5.pngbattleborn_6.pngbattleborn_7.png

Ve hře sice singleplayer je, ale je o ničem. Příběhové mise jsou stavěny tak, aby sedly na míru partě několika lidí. V jednom jsou tedy nudné, chvílemi náročné, ale hlavně nevyužité. Více než příběhové mise by totiž sedlo pojmenování raid. Pokud vám to připomnělo Destiny, určitě je to bod pro vás. V případě, že neznáte Destiny, by možná sedlo i přirovnání k dungeonu z WoWka.

 

Ve hře sice singleplayer je, ale je o ničem. Příběhové mise jsou stavěny tak, aby sedly na míru partě několika lidí

 

Mluvíme-li totiž o raidu, mluvíme o slušné jedné polovině hry. S partou lidí prochází rozsáhlé úrovně, bojujete proti všelijakým bossům a jako bonus využíváte i pár prvků, kterými se hra například od Destiny liší.

Ještě jeden level a dám ti lepší luk

Začněme u postavy, u níž je výběr pro každou hru zásadní. Každou bitvu začínáte výběrem z mnoha různých postav, které se od sebe chvalitebně všechny více či méně liší. A je jich tedy hodně! Skutečně každá má krapet jinou schopnost či jinak použitelnou zbraň. V průběhu celé bitvy si ale postavu již nemůžete změnit, ale úroveň co úroveň ji vylepšujete a ze slabocha se brzy stane namachrovanej mariňák.

battleborn_14.pngbattleborn_15.pngbattleborn_16.png

Právě systém postav je jeden z prvků, kterými se vás hra snaží udržet. Ve hře je různých charakterů opravdu hodně a z hrstky nejzákladnějších trvá opravdu dlouho, než sesbíráte celý arzenál. Problém nastává v tom, že se postavy sice liší, ale ne dostatečně. Útočníci, odstřelovači a ranaři na blízko budou mít herní systém zkrátka vždy víceméně stejný.

battleborn_10.pngbattleborn_8.pngbattleborn_9.pngbattleborn_11.pngbattleborn_12.pngbattleborn_13.png

Tento problém ale nastává v celém systému raidů. I když každá mapa vypadá krapet jinak a máte tam krapet jiné cíle, z neznámých důvodů cpou vývojáři všude obranu, obranu a obranu. Přivoláte robotického pavouka, aby deaktivoval energetickou bariéru – chraňte ho. Aktivujete reaktor – chraňte ho. Když o tom tak přemýšlím, tak ochrana reaktorů a pavouků byla většina mého herního času. Nakonec to došlo do takového stádia, že mi jedna bitva splývala do druhé.

Jediným výrazným místem, o kterém jsem doufal, že vyplní toto chladné místo, je chytlavá hratelnost. Hra je rychlá a svižná, stále se vás ale snaží přinutit k taktizování. Tahle kombinace nakonec až překvapivě funguje. Bohužel ne zrovna na moc dlouho, hra vám totiž neklade dostatečné překážky a brzy se tento herní systém ohraje.

battleborn_20.pngbattleborn_17.pngbattleborn_18.pngbattleborn_19.png

Prvkem hratelnosti, který mě zpočátku hodně zaujal, byl i systém kupování vylepšení z vámi vytvořeného loadoutu z bojů získaných věcí, ale o zásadní prvek se také nejedná. To samé můžu říci o kupování ochranných věží a dronů, což opět zpočátku působí jako chytlavý prvek, ale postupně to svou krásu zkrátka ztratí.

I záchrana vesmíru jednou omrzí

Se stejným problémem se setkáte i v druhé části hry, a to PvP. To je v podstatě stejné jako v jiných hrách, až na to, že do něj hra přidává své charakteristické rysy jako rychlá a svižná hratelnost, navázání na jednu postavu, kupování všelijakých obranných věží a dronů a vylepšování postavy.

Tím se ze hry bohužel stává vcelku průměrná záležitost a je to škoda. Hned od začátku, kdy na vás vykoukne se svým anime epizodickým stylem zkrátka víte, že má svůj charakter a hodí se to k ní. Ale ani pocit, že jste seriálovým hrdinou nic nezmění na tom, že hra jede stále v těch samých kolejích.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční střílečka
Výrobce: Gearbox Software
Začátek prodeje: 3. května 2016
  • Mnoho postav
  • Příjemný grafický styl
  • Svižná hratelnost
  • Brzy se ohraje
  • Příběh není zajímavý
  • Chaoticky dělené mise

Neznamená to ale, že je úplně špatná. Pokud máte partu kámošů a chystáte se vrhnout na nějaký pořádný multiplayerový zážitek, je pro vám Battleborn tím pravým. Pokud ale hrajte sami, možná byste si spíš měli ještě jednou projet Bordelands. U něj totiž nenajdete jen komixově laděnou grafiku, ale i výbornou kampaň, která Battlebornu chybí.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

23.  7.  2017 |
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
TES Online: Morrowind – návrat do známého světa (recenze)

TES Online: Morrowind – návrat do znám…

MMORPG The Elder Scrolls Online se dočkalo svého nového rozšíření Morrowind, díky kterému se hra obohatila o nový pestrý svět a o novou třídu. Stojí za to vrátit se do Tamrielu?

10.  7.  2017 | | 2 N/A
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Nový rekord! Valve po letní slevové akci zabanovalo přes 40 tisíc uživatelů

Nový rekord! Valve po letní slevové ak…

Anti-Cheat systém společnosti Valve se překonal, zabanováno bylo rekordních 40 tisíc uživatelů.

11.  7.  2017 | | 5 N/A
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |