Battlecruiser Generations - dokonalý vesmírný simulátor?

Klasiky jako Elite či Privateer jsou už zavaleny prachem věků. Nastupují nové generace vesmírných simulátorů, hry jako Freespace, Starlancer či připravovaný Freelancer. Mezi všemi těmito "novodobými" tituly se však vyjímá jeden, o němž dnes bude řeč - Battlecruiser Generations. Co je na něm tak výjimečného? Dočtete se v této novince.
Battlecruiser Generations - dokonalý vesmírný simulátor?

Derek Smart je pozoruhodný člověk. Možná je to blázen, třeba i snílek a megaloman, ale jedno mu upřít nelze - dokázal vytvořit obrovský, unikátní herní svět z daleké budoucnosti, jímž si podmanil tisíce hráčů po celém světě. Všechno to začalo už před nějakými třinácti lety, mezi lidi se ale hra Battlecruiser poprvé dostala roku 1996. Možná si ještě vzpomenete na tehdejší obrovskou kauzu jejímiž hlavními aktéry byl právě Derek Smart a jeho Battlecruiser. Ale to už je dnes, stejně jako v případě legend jako Elite či Privateer, daleká minulost. Připravují se nové hry série Battlecruiser a jednou z nich je také Battlecruiser Generations (dále jen BG).

Podstatou všech Battlecruiser her je rozsáhlá galaxie žijící si svým vlastním životem. Hráč se v ní pak ocitá jako velitel obrovského vesmírného bitevníku a křižuje ji křížem krážem. Cestou samozřejmě naráží na nejrůznější dobrodružství, ať již na povrchu mnoha planet, ve vesmíru či na mnoha různorodých vesmírných korábech nebo stanicích. Právě v tom je BC velice výjimečný - v naprosto komplexní simulaci života velitele vesmírné lodi. Bojujete na zemi, ve vzduchu i ve vesmíru (a v BG budete moct navíc bojovat i ve vodě). Ale nejen bojujete - spravujete svou loď, staráte se o posádku, nakupujete a prodáváte.

 

 

Základem pro BG je zatím poslední hra série Battlecruiser, totiž Battlecruiser Millenium vydaná koncem roku 2001. Derek Smart si ji vydal svépomocí a tak se nedostala k příliš mnoha hráčům. Vydavatelství DreamCatcher Games však rozpoznalo potenciál celého projektu a rozhodlo se do něj investovat. V nejbližší době se tak na trhu objeví nejen krabice s nápisem Battlecruiser Millenium Gold, jenž bude obsahovat původní BCM plus všechny pozdější přídavky a opravy a samozřejmě i "něco navíc", ale také titul BG, jenž je pro Dereka Smarta stěžejním projektem několika příštích měsíců.

 

 

Battlecruiser Generations má být minimálně dvakrát rozsáhlejší než verze Millenium, celkem tedy narazíte na více než 500 planet roztroušených po patnácti hvězdných systémech. V podstatě všechny 3D objekty ve hře jsou vytvářeny znovu od základu s důrazem na vyšší detail. Objeví se samozřejmě některé nové vesmírné lodě a stanice. Zcela novou možností je vysazovat své mariňáky na vlajkových lodích nebo stanicích a sledovat jejich postup v reálném čase. Na co si tvůrci dávají záležet asi nejvíc je ale grafika, protože právě ta je onou "zlatou cestou" k početnějšímu hráčskému publiku. Ačkoliv v současnosti využívá engine BG "pouze" funkce DirectX 8.1, je klidně možné, že ještě do vydání hry se objeví podpora některých funkcí z DirectX 9.0.

 

 

BG samozřejmě nezapomíná ani na multiplayerové módy, kterých slibuje hned několik. Jak klasický deathmatch všech proti všem, tak i týmovou hru, ve které si několik hráčů rozdělí úkoly.

Hlavní rysy hry:

  • ještě rozsáhlejší universum nežli dříve
  • nové možnosti při vybavování vašich vojáků do boje
  • boj na zemi, ve vzduchu, na vodě i ve vesmíru
  • nové dopravní prostředky (všech druhů) a vesmírné stanice
  • kompletní přepracování všech 3D modelů, terénu, atd.
  • obecně mnohem lepší grafické zpracování a podpora nových technologií
  • rozsáhlá podpora multiplayeru

V současné době se vývojový tým pomalu ale jistě blíží k první betaverzi. První hratelná ukázka je plánována na veletrh E3 v květnu 2003 a s vydáním plné verze se pak počítá na přelomu srpna a září tohoto roku.

Mimo hry Battlecruiser Generations pracuje ještě Derek Smart na titulu Battlecruiser Online, což je vlastně masivně multiplayerová verze Battlecruiserovských her. Údajně se také jedná úplně poslední z nich.

Oficiální stránka: http://www.3000ad.com/home.shtml
Výrobce: Derek Smart a jeho tým
Vydavatel: DreamCatcher Games (http://www.dreamcatchergames.com/)

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |