Battlefield 4 vs Call of Duty: Ghosts - multiplayerová bitva

Porovnáváme a hodnotíme multiplayerové části obou nejslavnějších stříleček. Takže je lepší Battlefield nebo Call of Duty?

Recenze na obě podzimní válečné pecky jsme vám už sice přinesli, ale to ještě neznamená, že jsme s Call of Duty a Battlefieldem tak úplně skončili. Věnovali jsme se totiž především singleplayeru a ačkoli něco málo na konto hry více hráčů zaznělo, je ten nejvyšší čas se ještě jednou vrátit zpátky a vzít to takříkajíc z gruntu. Takže jak se nám vlastně zamlouvají jednotlivé mapy, módy a nebo zbraňový arzenál?

Battlefield 4

Pěkné, ale náročné hraní

Čtvrtý Battlefield odešel z výše zmiňované dvojice recenzí s tou horší známkou, ovšem vinu na tom nesl především singleplayer. Multiplayer jsem více méně pochválil a hodlám v tom pokračovat i nadále. Hlavní překážkou pro mnoho hráčů byl totiž naprosto neuspokojivý stav hry.

bf4 2013-11-02 21-49-39-54.jpg bf4 2013-11-02 22-05-09-83.jpg bf4 2013-11-02 22-07-37-82.jpg

Po snad desítce patchů už se ale konečně jedná o stabilní zážitek a co jsem zvládl vypozorovat na fórech, tak především s otravnými pády uprostřed hry a tedy i ztrátou skóre se již takřka nesetkáte. Stabilnější je vlastně hra celkově, FPS konečně drží uspokojivou konstantní hladinu a jediné, na co bych si snad chtěl ještě postěžovat jsou vysoké HW nároky.

Pravdou ale je, že za ně dostanete odpovídající pokoukáníčko a kde multiplayer Battlefieldu 4 rozhodně vítězí nad konkurencí je audiovizuální zpracování. Naprosto libové zvuky a především povedené světelné efekty táhnou hru neuvěřitelně nahoru a to, že zničitelnost prostředí je od BFBC2 stále chabější a chabější bych protentokráte tvůrcům ještě byl ochoten prominout.

bf4 2013-11-02 21-44-10-96.jpg

Na vysoká nastavení se totiž stále jedná o nejhezčí multiplayerovku současnosti, a to ještě s velkým přehledem. Dejte ale pozor! Multiplayer dá vašemu železu zabrat mnohem více, než singl a tam kde jste smažili trojku na maximum se tady budete muset spokojit pouze se středním, někdy možní i vysokým nastavením grafiky.

Malými krůčky dopředu

I přes nemalou kritiku si nadále stojím také za tím, že čtyřka je ve skutečnosti jen malinko vylepšená trojka. Koncepce a základní herní mechanismy zkrátka zůstaly naprosto totožné a autoři z DICE šahali pouze na detaily. Největší novinkou je už několikrát zmiňovaný navrátivší se Commander mód, který se ale opravdu povedl a vyzvednout určitě zaslouží. Když se do role velitele dostane zkušený hráč, je radost tenhle Battlefiled hrát. Oproti Call of Duty je totiž, ať už s velitelem či bez něj, Battlefield pořád mnohem taktičtější a méně zběsilý.

bf4 2013-10-10 18-34-24-55.jpg bf4 2013-10-31 17-54-32-17.jpg bf4 2013-11-02 21-38-08-09.jpg

Obzvláště s kamarády nebo v trošku sehraném týmu se hraje jedna báseň. Může za to ovšem i fakt, že oproti třetímu dílu si najde roli na bojišti opravdu každý. Nemusíte být žádný mega level ani mít odemčenou nejlepší výstroj. Hodně bodů můžete získat třeba už jen za označování nepřátel a obsazování strategických bodů. Podpůrných akcí podobného rázu je přitom ještě mnohem více.

S tím se pak pojí ještě jedna věc, a sice daleko lépe uspořádaný Battlelog a rozsáhlejší možnosti vaší výstroje. V tomhle směru se Battlefiled hodně přibližuje ohromným možnostem Call of Duty a všemožných gadgetů je nepočítaně. Všechny věci navíc ovlivňují podobně jako v realitě celkové chování zbraně a svůj vytoužený kousek si najde opravdu každý. Snad jediný problém bych v tomto ohledu viděl v systému odemykání, který pořád vyžaduje hrát s určitými typy zbraní po určitou dobu. Řešení Call of Duty postavené na ingame žetonech je mnohem elegantnější.

Rozporuplné mapy

Dobrý multiplayer ale dělají především mapy a herní módy. Neřekl bych, že DICE slaví vyloženě úspěch, ale úplná tragédie to také není. Všechny mapy rozhodně mají něco do sebe a třeba Flood Zone s postupně stoupající vodou nebo Golmud Railway s projíždějícím vláčkem jsou opravdu úžasné kulisy. Na druhé straně ale stojí třeba podivně navržený Hainan Resort plný samých sniperů nebo Locker, kde zase všichni kempí. Nakonec si tak stejně jako v předchozích dílech vyberete dvě, možná tři mapy a ty budete hrát pořád dokola. Nepomohou tomu ani unikátní prvky jako pád mrakodrapu nebo zuřivá bouře. Jedná se totiž o pouhopouhé laciné pozlátko.

bf4 2013-10-10 18-19-11-59.jpg

Podobně jsem to pak měl bohužel i s herními módy. Kvalitní zážitek samozřejmě představuje Conquest a dobře hratelný je takřka na všech mapách i Rush. Ovšem třeba nový mód Obliteration je velkým zklamáním. Vedle toho, že mi moc nejdou do hlavy jeho principy se jedná o mód, který je na většině map prostě nehratelný. A to je ten hlavní problém čtvrtého Battlefieldu, který nějaký patch rozhodně nevyřeší. Možností, jak nakombinovat mód a mapu dohromady je zatraceně málo. Tedy pokud nechcete dostat zmršený zápas, kde celou hru jen pobíháte sami a pak vás sundá sniper.

Lepší čtyřka

I přes tohle negativum se ale Battlefield 4 v multiplayeru rozhodně povedl. Vytknout mu totiž opravdu mohu jen ty módy a mapy. Technická stránka konečně došla k uspokojivému stavu a těch pár menších změn v čele s Commander módem je určitě k lepšímu! Teď jen zbývá doufat v povedená DLC, která vyřeší i ten poslední nedostatek.

Hodnocení: 4/5

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,