Battlefield V: ve stopách minulosti

Spekulace o zasazení nového Battlefieldu do Vietnamu se sice nepotvrdily, ale do minulosti se i tak podíváme. Po první světové válce zaběhneme do největšího konfliktu v historii lidstva.

Zatímco konkurenční Call of Duty opět směřuje do budoucnosti, Battlefieldu se návrat z loňského roku docela zalíbil. Už nějakou dobu se bujně spekulovalo o tom, že nový díl bude zasazený do období druhé světové války, takže samotné odhalení nebylo zase až tak překvapivé. Pár věcí ohledně hry samotné nás ale docela zaujalo a rozhodně nás i zajímá, jak agresivní bude letošní konfrontace mezi dvěma velikány - Battlefieldem a Call of Duty. 

936789-battlefield-v-1920x1080.png
Tříd bude opět několik, každá se ale dočká nějakých změn a vylepšení.

Když se řekne EA, v současnosti se většině hráčů vybaví lootboxy, DLC a všemožné další praktiky, které jen z lidí tahají další peníze. V případě Battlefieldu V by se to mělo přeci jen o něco zmírnit. Několik hodin po uvedení traileru jsme se dozvěděli, že titul  lootboxy obsahovat nebude. Hned na to se ale začaly řešit dvě herní měny. Tohle nám trochu zavání praktikami free-to-play her, což bychom u AAA hry za plnou cenu rozhodně nečekali. Za speciální měnu bude možné nakupovat všemožné kosmetické doplňky do hry pro více hráčů. Hratelnost by tak mikrotransakce ovlivnit neměly, což už je samo o sobě dobře. Po fiasku s Battlefrontem II by si něco takového už EA nemělo dovolovat. A vlastně ani nemohlo. 

Druhým případem omezení placeného obsahu je odstranění Premium Passu, v rámci kterého jste v minulosti dostávali nejnovější mapy a obsah. Jeho cena ale kolikrát dosahovala hodnoty samotné hry. Přichází tedy stejný systém jako ve druhém Titanfallu, který je z hlediska multiplayeru a jeho sestavení výborný. Všichni hráči dostanou veškerý obsah, který po vydání hry vyjde. Ten by měl do hry přibývat minimálně ještě půl roku po vydání. Všimli jsme si, že světová média to berou jako něco neuvěřitelného, přitom tento systém nejen EA použilo už v minulosti. Slovům o tom, jak se ze svých chyb poučili, bychom moc velkou váhu nedávali. Kolikrát už jsme totiž to samé slyšeli právě od EA.  

¨¨.png936794-battlefield-v-1920x1080.png936799-battlefield-v-1920x1080.png
V Battlefieldu se bude tradičně válčit na zemi, ve vzduchu i na moři. 

Všechny výše zmíněné prvky se týkají jen multiplayeru, tak se pojďme podívat i na zbytek informací okolo hry pro více hráčů. Systém jako takový bude vypadat docela podobně jako v BF1, jen bude do značné míry vylepšen. Jednou z těch velkých novinek je možnost opevňovat určitá místa. Většinou půjde o oblasti, o něž bojujete s nepřátelským týmem. Budete si tedy moci vykopat menší zákop, postavit provizorní kryt nebo na sebe naházet pár pytlů s pískem. Vývojáři z DICE tvrdí, že se snaží hráči co nejvíce navodit pocit, jako by byl opravdu na bojišti. K tomu mají dopomoci nové animace a třeba možnost střílet v sedě či rychle proskočit oknem. Prožitek ze střelby se pak bude u každé zbraně více lišit, bude věrohodnější a reálnější.

936802-battlefield-v-1920x1080.png
Ze singleplayerových hrdinů nám byla odhalena prozatím pouze žena, co bude bojovat o rodinu.

Nový prvek by měla do strategie vnést možnost přemísťování těžkých zbraní, jako jsou třeba protiletadlové kanóny. Ručně to moc rychle nepůjde, takže je lepší, když si je zapřáhnete za tank. Nepřítel pak nemá nikdy jistotu, odkud na něj budete střílet.  

Velké změny přijdou i do týmů, tedy skupin, do kterých se v multiplayeru rozdělujete. Při vstupu do hry budete do některé automaticky přiděleni. Měl by přijít i větší důraz na týmovou spolupráci. Nově se díky samouzdravení nevyléčíte na 100%, ale jen do určité míry. Oživovat hráče bude moci kterákoliv třída, do maximální pohody vás však dostane jen Medik. Je to tedy podobné jako v PUBG. Než nepřátele zabijete, musíte ho ještě dostat k zemi. Pak ho může kdokoliv oživit. Tady přichází další nová mechanika, kdy můžete spojence odtáhnout do bezpečí a až poté ho zvednout.  

Pokud zemřete, opět se objevíte na bojišti, ale nebudete mít plnou zásobu munice a výbušnin. Kvůli tomu už si budete muset zajít ke třídě podpory, nebo zkusit něco sesbírat po padlých vojácích. O munici bude tedy nutné více dbát.  

936788-battlefield-v-1920x1080.png
Pestrobarevnost bije do očí, na finální vzhled si ale ještě počkáme.

Přišla řeč i na nové módy. Jedním z nich je kooperační Combined Arms, což by mělo být něco jako předěl mezi single a multiplayerem. Spolu s dalšími třemi hráči se pustíte do boje proti botům. Tyto bitvy vám prý dají pořádně zabrat a jejich dokončení nebude žádná legrace. Pokud uvidíte, že už nemáte šanci, můžete se z boje stáhnout a odnést si s sebou alespoň nějaké zkušenosti. Porážka totiž znamená ztrátu téměř všeho, co se vám během boje podařilo získat.  

Rozšíření se dočkají Operace, které tady najdete pod označením Grand Operations. Stejně jako v BF1 to budou multiplayerové minikampaně. Do hry se může zapojit až 64 hráčů. Jedna operace se bude skládat ze 3-4 herních dní, přičemž výsledek každého dne nějak ovlivní ten následující. Například při neúspěchu nebudete mít tolik zdrojů, než kdybyste cíl splnili levou zadní. S tím souvisí i množství příchozích posil.  

Více informací o multiplayeru se jistě dozvíme na akci EA Play, která probíhá ve stejné době jako E3. Teď už ale pojďme k singleplayeru. Na rozdíl od Infinity Ward, DICE na klasickou kampaň nezanevřelo. Tedy alespoň prozatím. Bude to fungovat stejně jako v BF1, tedy ve formě válečných historek War Stories. Vývojáři prý chtějí ve hře ukázat ne tak známé části tohoto konfliktu a obyčejné lidi, jejich osudy a životy. Mimo jiné se tak podíváme třeba do Norska, Rotterdamu, severní Afriky nebo na francouzský venkov. Podrobnosti známe jen v případě první zmíněné části. Hlavní hrdinka se bude snažit chránit svoji rodinu, ať to stojí, co to stojí. Rozhodně zajímavý způsob, jak pojmout příběhovou kampaň. 

936793-battlefield-v-1920x1080.png
Pokud vám nebude stačit multiplayer i kampaň, poslouží kooperační režim.

Ihned po vypuštění traileru do světa se samozřejmě rozběhla kontroverze ohledně historické akurátnosti a podobných témat. V diskuzích se můžete častokrát dočíst, že Battlefield V je pochlebováním SJW a podobné věci. Někdo tady nejspíš zapomněl, že to bude hra a jde především o to, jestli bude zábavná. Na druhou stranu je ale pravda, že když vývojáři říkají, že to je druhá světová válka, tak by se alespoň nějakých historických podkladů držet měli. Dle našeho názoru by většinu problémů vyřešilo, kdyby zkrátka řekli, že jako zasazení použili alternativní druhou světovou. Pak už by proti tomu nemohl nikdo nic namítnout. Na druhou stranu většina lidí nejspíše zapomněla, že ve druhé světové bojovaly jak ženy, tak afroameričani. Jen ne v takové míře a pouze v určitých místech. 

936787-battlefield-v-1920x1080.png936790-battlefield-v-1920x1080.png936792-battlefield-v-1920x1080.png
Kontroverze stranou, graficky hra vypadá skvěle.

Nás ale více než historické nepřesnosti odradily až příliš výrazné barvy. Oproti BF1, kde bylo všechno situované do šedivých odstínů, to vypadá, že tady to bude pravý opak. Z traileru samozřejmě nebudeme dělat předčasné závěry, ale moc by se nám nelíbilo, kdyby tak pestře vypadala celá hra. Uvidíme, jak se ukáže finální verze.

Už za dva týdny se jistě dozvíme víc a samozřejmě vás o veškerém dění z EA Play a E3 budeme informovat. To hlavní už ale ohledně nového Battlefieldu padlo. Datum vydání je stanoveno na 19. října tohoto roku, kdy vyjde pro PC, PS4 a Xbox One.

Diskuze (12) Další článek: Fallout 76 má být online RPG s prvky survivalu, tvrdí několik zdrojů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,