Battlezone II

Počítačové hry se vždy tvořily a tvořit budou jako dílo individuální, ať to byl samostatný člověk, či tým tvořený z mnoha kreativních lidí. Byla to práce nelehká a náročná. Umění vytvořit hru a přizpůsobit ji na danou platformu se rok od roka liší s měnícím se hardwarem a tím i plnění snů herních designerů, možnost přiblížení se „realitě“ zase o krůček dále.
Battlezone II

Žánr: Akční strategie
Minimum: P 200, 64MB RAM, 3D Grafický akcelerátor, Windows 95/98, 500 MB na disku, zvuková karta, DirectX 7.0
3D: ano
Multiplayer: ano
Výrobce: Pandemic
Distributor:
Activision

Počítačové hry se vždy tvořily a tvořit budou jako dílo individuální, ať to byl samostatný člověk, či tým tvořený z mnoha kreativních lidí. Byla to práce nelehká a náročná. Umění vytvořit hru a přizpůsobit ji na danou platformu se rok od roka liší s měnícím se hardwarem a tím i plnění snů herních designerů, možnost přiblížení se „realitě“ zase o krůček dále. Není ovšem jednoduché, si jen tak představit hratelnou realitu, a tu přenést na monitory pomocí nejnovějších grafických akcelerátorů, ale i na možnost se do ní vložit ovládáním. Tvůrci již prvního Battlezone na PC si byli vědomi, co chtějí a kam až budou chtít dotáhnout prostou (geniální) pointu hry. Spojit 3D akci se strategií je nápadem začínajícím na nule, od kterého se dá odpíchnout hned několika směry. Zřejmě proto je aktérem jako v každé 3D hře člověk, jemuž je umožněno se volně pohybovat v komplexně navrhnutém 3D světě.

Aby hra dostala prostoru strategie, odehrává se na planetách Sluneční soustavy a i mimo ní v odlehlých částech vesmíru. Tam se bude odehrávat drama mezi lidmi a znepřátelenou mimozemskou rasou, proti které bude hráč postaven ve skafandru a plasmovou puškou modifikovatelnou během několika sekund na sniperku. Jelikož se ale jedná především o strategii, je hráči poskytnuto hned několik druhů vozidel, do nichž může usednou a provádět své průzkumy planety, budování základen a samozřejmě taktické bojové operace. Rozličnost jednotek, které máte možnost vyrobit a složit z nich nepřemožitelnou armádu, je velká. Nejen, že každá z nich může nést jakoukoliv palebnou zbraň, liší se i v rychlosti a typu pohonu. Obyčejný průzkumný Scaut je schopen nést tu nejobávanější zbraň ve hře. Omezení spočívá jen v pozicích na různé druhy, které se dělí do čtyř základních skupin (cannon, rocket, mortal a special), do kterých jsou zahrnuty už jednotlivé zbraně. Samozřejmě také malý a rychlý Scaut nese méně munice než obrovský a pomalý Rocket tank. Super nápad je možnost přepnout jakožto pilot obyčejnou plasmovou pušku na sniper a odstřelit v nepřátelském vozidle vetřelce, a tím získat vozidlo třeba i pro vlastní pilotování. Také není marné před útokem opustit na malou vzdálenost vlastní bojový stroj a projet zleva doprava sniperským zaměřovačem místo útoku pro rychlé a nenáročné vyřazení nepřátelských jednotek. Taktéž jde přijít do nepřátelské budovy a na ovládací panel položit bombu pro úsporu munice a z dálky si pak jen vychutnat její detonaci. Musí se jen dávat pozor na živočichy pobíhajících po planetách. Člověk nikdy neví, co ta či ona potvora může mít večer na jídelním lístku.

Prvně než se vůbec dostanete k výrobě a modifikacím jednotek je třeba vybudovat si základnu. Hlavní budovou je Recycler. S jeho pomocí se vybuduje základní struktura základny na těžbu jediné suroviny bio-metalu, jehož zdroje se nalézají na různých místech planety. Rozsah budov se bude zvyšovat s počtem odehraných misí a získávání nových technologií bude provázet celou hru. Nejvýraznějším postupem bude možnost stavět budovu Armoury, ve které lze vyrobit (postupem času) jakoukoliv zbraň pro bojové stroje. Jednotky lze samozřejmě také opravovat a doplňovat střelivo v budově Service Bays. Ve Factory se vyrábí samotná bojová technika.

I přes fakt, že hra je viděna z vlastního pohledu, je ovládací interface přizpůsoben maximálnímu pohodlí a kontrole nad základnou i připravované či odehrávající se bitvě. Všechny jednotky jsou bleskurychle dostupné funkčními klávesami, pod které si lze jednoduše přizpůsobit jednotky dle vlastní potřeby. Veškerá výroba se tak skrývá pod třemi klávesami a jedním stavěcím robotem, se kterým lze dosáhnout různých míst přístupných na mapě. Lze také využít možnosti vidět celou mapu pěkně z vrchu a klidně tak stavět, ovládat a vyhrát celou misi pěkně z bezpečí základny pomocí budovy Relay Bunkers. Stačí do ní vstoupit jako pilot a napojit se na ovládací terminál. Je to interface, díky kterému se hráč sám podílí z vlastního pohledu na jakékoliv činnosti a umožní mu dosáhnout úplného požitku z účasti.

Nejen výrobou a budováním je člověk živ. To bylo autorům zcela jasné hned od začátku a můžu s jistotou a nadšením říci, že příběh je propracovaný a od počáteční mise bude až po tu konečnou plný napětí. Nejde tedy jen o to postavit základnu, nepřemožitelnou armádu, mezi tím se ubránit nepříteli a nakonec ho jen převálcovat. Každá mise je založena na daném problému, který vznikl a hráč tam je od toho, aby nejen zachraňoval někomu neustále zadek, ale především se sám bavil nad rozmanitostí jednotlivých misí a labužnicky si je vychutnával místo již několik hodin odkládané večeře. Je to o tom, že když si člověk už myslel, že na něj nemohli nic nového vymyslet a mise končí, stane se něco úplně báječného a skočí na to jak pstruh na mouchu. Celý děj se odvíjí v řadách lidstva, a tak není možno se rozpoložit a vychutnat si atmosféru i za mimozemskou rasu. Multiplayeru se to ale netýká. To celé je oblečeno do takové nádherné atmosférou nabyté grafiky, že stačí jen vstoupit a vychutnávat ji naplno.

I přes několik nedostatků v inteligenci nepřátel a nestabilitu hry a tím způsobené občasné spadnutí je Battlezone 2 propracovaným a geniálně zpracovaným nástupcem téměř o tři roky staršího bráchy.

Grafika: 9/10
Zvuky: 9/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 10/10
Netradičně navržená 3D akce založená na strategické části, kde nejeden stratég zajásá nad nepřeberným množstvím variací taktik boje, labužnicky okořeněná příběhem a detailně propracovanou grafikou. A k tomu všemu multiplayer, který si cením na 10 s hvězdičkou.
Celkové hodnocení: 9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |