Battlezone II

Počítačové hry se vždy tvořily a tvořit budou jako dílo individuální, ať to byl samostatný člověk, či tým tvořený z mnoha kreativních lidí. Byla to práce nelehká a náročná. Umění vytvořit hru a přizpůsobit ji na danou platformu se rok od roka liší s měnícím se hardwarem a tím i plnění snů herních designerů, možnost přiblížení se „realitě“ zase o krůček dále.
Battlezone II

Žánr: Akční strategie
Minimum: P 200, 64MB RAM, 3D Grafický akcelerátor, Windows 95/98, 500 MB na disku, zvuková karta, DirectX 7.0
3D: ano
Multiplayer: ano
Výrobce: Pandemic
Distributor:
Activision

Počítačové hry se vždy tvořily a tvořit budou jako dílo individuální, ať to byl samostatný člověk, či tým tvořený z mnoha kreativních lidí. Byla to práce nelehká a náročná. Umění vytvořit hru a přizpůsobit ji na danou platformu se rok od roka liší s měnícím se hardwarem a tím i plnění snů herních designerů, možnost přiblížení se „realitě“ zase o krůček dále. Není ovšem jednoduché, si jen tak představit hratelnou realitu, a tu přenést na monitory pomocí nejnovějších grafických akcelerátorů, ale i na možnost se do ní vložit ovládáním. Tvůrci již prvního Battlezone na PC si byli vědomi, co chtějí a kam až budou chtít dotáhnout prostou (geniální) pointu hry. Spojit 3D akci se strategií je nápadem začínajícím na nule, od kterého se dá odpíchnout hned několika směry. Zřejmě proto je aktérem jako v každé 3D hře člověk, jemuž je umožněno se volně pohybovat v komplexně navrhnutém 3D světě.

Aby hra dostala prostoru strategie, odehrává se na planetách Sluneční soustavy a i mimo ní v odlehlých částech vesmíru. Tam se bude odehrávat drama mezi lidmi a znepřátelenou mimozemskou rasou, proti které bude hráč postaven ve skafandru a plasmovou puškou modifikovatelnou během několika sekund na sniperku. Jelikož se ale jedná především o strategii, je hráči poskytnuto hned několik druhů vozidel, do nichž může usednou a provádět své průzkumy planety, budování základen a samozřejmě taktické bojové operace. Rozličnost jednotek, které máte možnost vyrobit a složit z nich nepřemožitelnou armádu, je velká. Nejen, že každá z nich může nést jakoukoliv palebnou zbraň, liší se i v rychlosti a typu pohonu. Obyčejný průzkumný Scaut je schopen nést tu nejobávanější zbraň ve hře. Omezení spočívá jen v pozicích na různé druhy, které se dělí do čtyř základních skupin (cannon, rocket, mortal a special), do kterých jsou zahrnuty už jednotlivé zbraně. Samozřejmě také malý a rychlý Scaut nese méně munice než obrovský a pomalý Rocket tank. Super nápad je možnost přepnout jakožto pilot obyčejnou plasmovou pušku na sniper a odstřelit v nepřátelském vozidle vetřelce, a tím získat vozidlo třeba i pro vlastní pilotování. Také není marné před útokem opustit na malou vzdálenost vlastní bojový stroj a projet zleva doprava sniperským zaměřovačem místo útoku pro rychlé a nenáročné vyřazení nepřátelských jednotek. Taktéž jde přijít do nepřátelské budovy a na ovládací panel položit bombu pro úsporu munice a z dálky si pak jen vychutnat její detonaci. Musí se jen dávat pozor na živočichy pobíhajících po planetách. Člověk nikdy neví, co ta či ona potvora může mít večer na jídelním lístku.

Prvně než se vůbec dostanete k výrobě a modifikacím jednotek je třeba vybudovat si základnu. Hlavní budovou je Recycler. S jeho pomocí se vybuduje základní struktura základny na těžbu jediné suroviny bio-metalu, jehož zdroje se nalézají na různých místech planety. Rozsah budov se bude zvyšovat s počtem odehraných misí a získávání nových technologií bude provázet celou hru. Nejvýraznějším postupem bude možnost stavět budovu Armoury, ve které lze vyrobit (postupem času) jakoukoliv zbraň pro bojové stroje. Jednotky lze samozřejmě také opravovat a doplňovat střelivo v budově Service Bays. Ve Factory se vyrábí samotná bojová technika.

I přes fakt, že hra je viděna z vlastního pohledu, je ovládací interface přizpůsoben maximálnímu pohodlí a kontrole nad základnou i připravované či odehrávající se bitvě. Všechny jednotky jsou bleskurychle dostupné funkčními klávesami, pod které si lze jednoduše přizpůsobit jednotky dle vlastní potřeby. Veškerá výroba se tak skrývá pod třemi klávesami a jedním stavěcím robotem, se kterým lze dosáhnout různých míst přístupných na mapě. Lze také využít možnosti vidět celou mapu pěkně z vrchu a klidně tak stavět, ovládat a vyhrát celou misi pěkně z bezpečí základny pomocí budovy Relay Bunkers. Stačí do ní vstoupit jako pilot a napojit se na ovládací terminál. Je to interface, díky kterému se hráč sám podílí z vlastního pohledu na jakékoliv činnosti a umožní mu dosáhnout úplného požitku z účasti.

Nejen výrobou a budováním je člověk živ. To bylo autorům zcela jasné hned od začátku a můžu s jistotou a nadšením říci, že příběh je propracovaný a od počáteční mise bude až po tu konečnou plný napětí. Nejde tedy jen o to postavit základnu, nepřemožitelnou armádu, mezi tím se ubránit nepříteli a nakonec ho jen převálcovat. Každá mise je založena na daném problému, který vznikl a hráč tam je od toho, aby nejen zachraňoval někomu neustále zadek, ale především se sám bavil nad rozmanitostí jednotlivých misí a labužnicky si je vychutnával místo již několik hodin odkládané večeře. Je to o tom, že když si člověk už myslel, že na něj nemohli nic nového vymyslet a mise končí, stane se něco úplně báječného a skočí na to jak pstruh na mouchu. Celý děj se odvíjí v řadách lidstva, a tak není možno se rozpoložit a vychutnat si atmosféru i za mimozemskou rasu. Multiplayeru se to ale netýká. To celé je oblečeno do takové nádherné atmosférou nabyté grafiky, že stačí jen vstoupit a vychutnávat ji naplno.

I přes několik nedostatků v inteligenci nepřátel a nestabilitu hry a tím způsobené občasné spadnutí je Battlezone 2 propracovaným a geniálně zpracovaným nástupcem téměř o tři roky staršího bráchy.

Grafika: 9/10
Zvuky: 9/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 10/10
Netradičně navržená 3D akce založená na strategické části, kde nejeden stratég zajásá nad nepřeberným množstvím variací taktik boje, labužnicky okořeněná příběhem a detailně propracovanou grafikou. A k tomu všemu multiplayer, který si cením na 10 s hvězdičkou.
Celkové hodnocení: 9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 16 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

21.  2.  2018 | | 18 N/A
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A