Beijing 2008 – jen výš, jen dál

Namažte a protáhněte svaly, prokřupejte klouby na prstech a zasedněte za monitor. Je na čase začít virtuálně sportovat, na živo je to přeci jen drobet únavné.
Kapitoly článku

Sektor společně s již popsanou dráhovou atletikou představuje asi nejnudnější část Beijing 2008. Opravdu nevidím nic extra zábavného na co nejrychlejším mačkání dvou tlačítek, popřípadě točení analogem a stisknutí jedné ze spouští na gamepadu pro vypuštění koule/disku apod.

Sektor společně s  dráhovou atletikou představuje asi nejnudnější část Beijing 2008

Ještě zajímavější je pak situace při hodu oštěpem, kdy jsem doteď nepřišel na to, jak se vlastně určuje, pod jakým úhlem tuto tyčku s ostrým koncem odhodíte. Ve výuce se píše, že pomocí levého analogu, ale jak se určí výsledný náklon je mi záhadou.

beijing2008_07.jpg beijing2008_08.jpg

Házel jsem pořád stejně a ze tří pokusů to z toho jednou byl úhel 3°, podruhé asi 70° a potřetí cca 35°. Čert aby se v tom vyznal. Naopak u skoků do dálky, výšky a o tyči jsem šel s přesně daným cílem a přestože jsem většinou nevyhrál, rozhodně pro mě tato skutečnost neznamenala konec světa. Alespoň jsem narozdíl od jiných disciplín věděl, co a jak mám dělat. Pro upřesnění – u všech těchto disciplín se stačí rozbíhat jakou u klasických dráhových závodů a poté se ještě pod správným úhlem odrazit.

beijing2008_09.jpg beijing2008_10.jpg

O trošku složitější je právě skok vysoký, kdy i rozběh musíte přesně načasovat; vašim úkolem je zmáčknout dané klávesy přesně ve chvíli, kdy na jejich symboly na zemi umístí atlet nohu. Že už jste to mačkání a kroucení někde slyšeli?


TIP: Při rozdělování získaných bodů v olympijských kvalifikacích se vždy soustřeďte na eliminaci únavy. Nejvíce ovlivňuje výkon atletů.


Pravda, opakuji se. Jenže nemohu jinak, Beijing 2008 mi žádnou jinou možnost nedává. Vše se ovládá podobně a vše je víceméně o tom samém. A skoro vše je také stejně nudné, nezáživné a ještě podkopnuté právě nevhodným/nevysvětleným ovládáním, nebo přestřelenou obtížností.

A co Češi?

Projet na kajaku všechny branky se mi nikdy nepovedlo, stejně tak, jako jsem nebyl schopný vyhrát zápas v karate, či zvednout nějakou slušnou váhu při vzpírání. Nevím, jestli je to mou neschopností, ale vzhledem k tomu, že v již zmíněném porovnání výsledků jsem pravidelně obsazoval asi tisící místo, asi nebudu sám, komu tato hra nesedla. Nebýt střeleckých disciplín a výborného ping-pongu, asi by pro mě bylo celé recenzování titulu jedním velkým utrpením.

Takto jsem se při olympijském zápolení mohl aspoň těšit na těch několik zábavných disciplín. Přitom celkový systém není nijak špatný – za výkony v jednotlivých disciplínách jste ohodnoceni body, které pak můžete využít pro zlepšení statistik všech atletů v týmu. Pokud vás tedy čeká náročný běžecký maratón, je vhodné je přidat do rychlosti apod. Podobné zlepšování schopností snad v žádné jiné atletické hře nebylo a doufám, že zůstane zachováno do dalšího dílu. Vnáší totiž do hry i prvky strategie.

beijing2008_05.jpg beijing2008_06.jpg

Pokud se i přes mou nevoli těšíte, jak povedete Český tým k vítězství, ochlaďte své touhy. Tvůrci jednoduše na náš národ zapomněli a mezi těmi vyvolenými čtyřiceti byste jej hledali marně. Je fakt, že je Česká republika docela malý stát, ale její opomenutí mě mírně zklamalo – musel jsem tak šáhnout po týmu Velké Británie.


TIP: Používejte v ping-pongu smeče na opačnou stranu stolu, než na které je soupeř. Skutečně je to lepší, než si s ním hodinu pinkat normálními údery.


Další, tentokrát již menší výtkou, je i absence skutečných jmen sportovců. Pocit, že jste porazili PC AUS se rozhodně nevyrovná pocitu, který by se dostavil, kdybyste porazili světoznámého atleta.

Až na Olymp

O něco lépe, než po hratelnostní stránce, je na tom hra v oblasti audiovizuální. Animace a celkové vyobrazení atletů je skutečně na vysoké úrovni, stejně tak jako projevování emocí. A je jedno, zda sledujete své svěřence při výborném či nevydařeném pokusu. Samotné vymodelování pak udržuje vysoko nastavenou laťku, jak můžete ostatně posoudit sami podle okolních obrázků. Hudba ani ostatní zvuk potom při hraní neruší a zapadá spíše do průměru.

beijing2008_13.jpg beijing2008_14.jpg

Beijing 2008 jako takový je pro mě pouze další nepodařenou hrou. Není nutné, aby hra obsahovala všechny disciplíny. Mnohem radši bych byl, kdyby si jich autoři vybrali třeba deset a dopilovali je k dokonalosti.

Tvůrci na náš národ zapomněli a mezi těmi vyvolenými byste jej hledali marně

Je vidět, že u některých na to čas byl – povedený ping-pong a střelba. Ostatní však bylo evidentně příliš náročné zpracovat a já si tak mohu pouze postesknout. Za cenu, za níž se Beijing nabízí, doopravdy není dobrým kupem ani pro zaryté sportovce. Těch pět dobrých disciplín a pár zajímavých nápadů za to nestojí.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Sportovní | letní olympiáda
Výrobce: Sega | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 1. srpen 2008
  • Úprava statistik v průběhu olympiády
  • Střelecké disciplíny
  • Ping-pong
  • Nudné ostatní disciplíny
  • Ovládání
  • Stále to samé
  • Ovládání
  • Obtížnost
  • Zmínil jsem ovládání?
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,