Bethesda: Vývoj her pro PC je noční můrou

Diskuze čtenářů k článku

topolino  |  10. 11. 2011 21:18

Nemyslím si že by to byla doména jen PC. Spousta lidí má cracklý Xbox nebo PS. Občas mi to přijde jako chabá výmluva vývojářů. Ale souhlasím s tím, že člověk, která má hardware na to aby Skyrim pustil a nekoupí si ho je pirátské prase. Každý se chlubí grafikami za X tisíc, ale bez koupě her nám na Pc nebude vycházet nic.

 |   |  Odpovědět
sss  |  10. 11. 2011 21:45

Já na to hw mám a i tak si Skyrim stáhnu z warezu...Oblivion mě zas tolik nebavil, abych si koupil další díl...

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  11. 11. 2011 10:00

Zas chabá výmluva školáka:
Když tě nebavil, tak nechápu, proč se vůbec dalším dílem zabýváš a něco budeš stahovat.

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  24. 11. 2011 07:40

Já osobně volím možnost si hru nejdříve vyzkoušet, a v případě, že jde o kvalitní titul, rád si ho koupím. Samozřejmě netvrdím, že je to tak vždycky, často vsadím na značku či na vývojáře a hru koupím rovnou. Ale například u Skyrimu jsem na tom byl podobně. Morrowind ani Oblivion nebyly zrovna hry podle mého vkusu. Skyrimu jsem se chtěl úplně vyhnout, nakonec u mě ale pirátskou verzi stáhla přítelkyně a musím říct, že jsem jí ze srdce vděčný, protože ta hra je naprosto dokonalá. Stoprocentně kupuji v nejbližší době :) Je až k neuvěření, jaký skok prodělali TES od Oblivionu ke Skyrimu, ale té hře vážně zatím nemám co vytknout (možná až na občasný a drobný bug, ale to jí rád prominu). Interfacem počínaje, přes systém vývoje a grafickou dokonalostí konče (ne zdaleka), Skyrim je vynikající hrou. Už jsem u něj strávil víkend v kuse a sotva jsem načal příběhovou část, veškeré postranní úkoly a zkoumání krajiny mě doposud zaměstnali až kam a užíval jsem si každou vteřinu. Nechápu, že po dvou týdnech od vydání hry tu na Doupěti ještě není recenze.

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  11. 11. 2011 11:41

Třeba už na ty hry nemá právě proto, že utratil peníze za hardware :)

 |   |  Odpovědět
topolino  |  10. 11. 2011 21:20

Když na něco nemám neznamená to že si to mohu ukrást. To je logika leda cikánů. Také se mi líbí auta BMW, nemám na ně, tak se mi jen líbí, ale neukradnu si ho abych si ospravedlnil to že na něj nemám.

 |   |  Odpovědět
Haf  |  11. 11. 2011 08:29

Vis..kdyby se BMW dalo ukrast na internetu , tak ho ma kazdy...nemuzes tohle srovnavat..internet je jiny vesmir..zmatek , chaos a kazdy si tam dela co chce

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  11. 11. 2011 10:00

není to jiný vesmír. Pouze tím spousta lidí omlouvá fakt, že se chovají jak prasata.

 |   |  Odpovědět
brutal  |  13. 11. 2011 11:55

jako prase se tu chovas jedine ty, sprostaku

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  10. 11. 2011 22:56

"My se velmi snažíme, abychom své tituly dobře chránili..."

Heh, jak to myslí? Už teď je dostupná Skyrim warez edition.

BTW: Kopírování není krádež. Proč to tolik lidí nechápe?

 |   |  Odpovědět
Dave  |  11. 11. 2011 00:08

Jednoduse protoze to nechtej chapat

 |   |  Odpovědět
Sasakr  |  11. 11. 2011 00:43

Chápe, ale krádež zní dramatičtěji. Tím kopírování nikterak neobhajuju, ale taky nemám rád, když to lidi účelově označují za krádež.

 |   |  Odpovědět
Snow  |  11. 11. 2011 00:47

Kopírování není krádež, což je pravda. Kopírování se dá považovat za velmi rozumnou metodu k zachování duševního vlastnictví v mém držení. Pokud je tedy v mém držení za předpokladu, že došlo k nějakému legálnímu pořízení 'originálu.' (já sám jsem přišel před dvěma dny o GOTY Morrowindu, jelikož nějaké smítko v mechanice vybrousilo dokonalé kolečko do placky)
Nicméně se tedy dostáváme k faktu, že stáhnutí už nelegální je, jelikož nemám absolutně žádný drát s původním 'originálem', ale zkrátka jsem si stáhl něčí kopii a navíc porušil dohodu (EULA) tím,že jsem zasáhl do kódu (Crack je zásahem).
Už velice dlouho mám pocit, že základním kamenem obhajoby warezu je ten, že 'Yes, we can.' A čím dál častěji se to vrací ve formě DLC (only for supported regions) a faktu, že se z PC, které je hlavním iniciátorem i propagátorem warezu jako takového, stává pro vydavatele riziková platforma. Teď je to pravda ukradené, jelikož starší konzole nestíhají, ale 'přijde den..' a pak se můžeme dočkat nemilého překvapení.

 |   |  Odpovědět
goofysk  |  11. 11. 2011 08:45

"Teď je to pravda ukradené, jelikož starší konzole nestíhají, ale 'přijde den..' "
Myslím že při jednom rozhovoru zrovna vývojáři skyrimu řekli, že konzole zvládly vše co od nich požadovaly.

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  24. 11. 2011 07:46

Jo, to věřím. Ale pochybuju, že zvládli vše, co od nich požadují hráči :) Blizzard se pořád při tvorbě na konzole kroutí jako had, a je to jen dobře. Jsou hry, které jsou na konzolích nadřazené, troufám si použít to slovo, zážitku na PC. Ale stejně tak jsou hry, které konzole prostě nezvládnou. Periferie je na to příliš jednoduchá a nemá dostatek ovládacích prvků a přesnosti v porovnání s klávesnicí a myší. Jasně, může to být super zážitek si kecnout na gauč a zahrát mlátičku ala Darksiders na konzoli. Ale pokud chceš hrát hru, kde si chceš nastavit dvacet hotkeys, tak konzole nemá šanci.

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  11. 11. 2011 12:22

To, že PC je riziková platforma může říct jen někdo, kdo tomu vůbec nerozumí a poslouchá tak kydy brečících autorů, co vytvořili saračku, ale buď si to přiznat nechcou, nebo neumí.

Hry, které jsou kvalitní, mají mnohonásobně větší prodejnost. Ano, spousta lidí si je stáhne, ale lidí, kteří ví, co za svoje peníze chcou, a nejsou ochotni kupovat zajíce v pytli.

Takoví lidé si to stáhnou a potom koupí. A digitální distribuce toto chování jenom podporuje.

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  11. 11. 2011 12:55

Porad se mi nedari zjistit, kdo muze za to, ze Skyrim nejde dnes v CR koupit na Steamu. Pomozte mi to zjistit, prece neposlu tu bombu nekomu nevinemu !

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  24. 11. 2011 07:48

Jo, tak to by mě taky zajímalo. Na Gamestopu si jí pořídit můžu, ale Steam jí nenabízí. Zvláštní. No nic, u Skyrimu asi stejně sáhnu po krabici.

 |   |  Odpovědět
Jenda  |  11. 11. 2011 10:05

A zas argument jak ze školy.
Mohu se zeptat, v jakém oboru pracuješ?

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  11. 11. 2011 11:38

Argument jak ze školy? Tomu moc nerozumím, ale v tom případě jsi ve škole něco nepochytil. Zkusíme to takto:

questioncopyright.org ...

 |   |  Odpovědět
ano  |  22. 11. 2011 23:50

souhlasim s Jendou, Clarkie nema sajnu o tom ce je to neco naprogramovat a tim se i uzivit, hmm, ze bych si zjistil co je klark zac, okopiroval si jeho obcanku a sel si na tu obcanku pujcit nejake penizky ??? hmm zajimave, dyt preci kopirovat bez souhlasu cokoliv je podle nej legalni , normalni, proste, proste to jen mi poctivi hlupaci nechapame
sorry klarku ale tobe patri jen laugh na plny vrata

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  11. 11. 2011 00:06

Uz jsem si Skyrim mohl davno koupit. Ale na Steamu to z Ceske Republiky nejde. Na Direct2Drive to taky nejde .. to se hosi moc nesnazite tomu warezu branit.

 |   |  Odpovědět
darktomik  |  13. 11. 2011 21:02

pro me je nocni murou jejich distribucni politika. ze si nemuzu skyrim predobjednat na steamu bych jeste prekousnul, ale ze si to tam nemuzu normalnim zpusobem koupit ani po vydani, to uz je tristni. ze si muzu hru objednat z kamennyho obchodu neni argument, u jinych her, dokonce z jejich dilny s digitalni distribuci problem neni.

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  14. 11. 2011 00:18

Steam je nějaká povinnost?

 |   |  Odpovědět
ano  |  22. 11. 2011 23:39


trapna vymluva Bethesdy pokud to opravdu tvrdili, ano vyvoj na konzoli musi byt jednodussi, aje u PC to je lehke, za to jak bezi programy odpovida oepracni system a ovladace, takze maji jit po krku Microfostu i kdyz ten to dela dobre od toho ma direct x,
takze jako vyvojari her by to meli brat takto : Ok, chci delat hru pro PC ? ok na open GL nebo direct x ? ok direct x, ok delamt to dle pravidel a verze direct x, a jestli ta hra pak ma problemy diky ovladacum apod,, nene, to je chyba vyrobce karty, ze nedodrzel standardy direct x nebo open gl, tem se ma jit po krkru, dle me to byla vymluva Bethesdy, aby tim zakryli nejakou neschopnost a chyby hry na PC protoze to proste nedodelali a nedomysleli,, a mimochodem obhajcum toho ze si neco nekde zkopirujete bez zaplaceni bych doporucil, at se stanou programatory delaji sami nebo v nejake firme programy hry apod, a pak si jejich produkt byt sebelepsi jen lidi zadarmo kopiruji, a tim padem chcipnou hlady protoze nebudou mit na jidlo, takze si uvedomuji ,ze my co si to kupujem to platime i temhle smejdum co si neuvedomi co je to za drinu delat program,,,,,,

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  24. 11. 2011 08:02

Jasný, souhlasím s Tebou v tom, že vývojáři to nemají lehké, a chtějí-li se tvorbou her uživit, je nutné, aby si je lidi kupovali. Ale na druhou stranu... Když někdo stráví rok na tom, že se pokusí postavit (a teď jen zcela hypoteticky a imaginárně pro ilustraci) auto, které místo benzínu bude jezdit na bioodpad. Věnuje tomu rok života, ale ve výsledku to auto pojede max rychlostí 20 km za hodinu a na takto dlouhý provoz bude potřebovat 100 kg bioodpadu, koupí si ten výrobek někdo? Ne, a ubohý vynálezce chcípne hlady. Tak to chodí, a lidi určitě nechtějí svoje peníze, které si taky vydělalávají prací, vyhazovat za nekvalitní produkty, které naslibovaly mnohem více, než byly schopné dodat (viz Duke Nukem Forever např.). A ne ke každé hře je k dispozici demo, tak co potom? Dobrá, ještě jsou tu recenze, video recenze atd., ale to je všechno zkušenost z druhé ruky.
Vývoj her prostě není profesí, kde máš zaručený odbyt nehledě na to, co za ty roky práce nakonec vypotíš. Záleží tu na spoustě faktorů a jak to nakonec všechno dopadne. Podobně jako filmový průmysl. Jsou filmy, které si na sebe ani nevydělají a jsou filmy, které svými výdělky trhají rekordy. Ale to pak záleží také na marketingu atd atd, ale s hrami je to často podobné.
Nechci omlouvat pirátství, ale chápu, proč někteří lidé radši nejdříve sáhnou po ilegální verzi, než aby vyhodili peníze za něco, u čeho pak stráví dvě hodiny a znechuceně to zahodí. Lidi, co si ale hru stáhnou, oblíbí si ji, ba víc, budou si jí bezmezně užívat a nikdy za ní nezaplatí, to je sprosťárna.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

19 nejlepších strategických her, který si dnes můžete zahrát

19 nejlepších strategických her, který si dnes můž…

Strategickým hrám ještě neodzvonil konec, byť už se netěší takové popularitě jako dřív. Proto není od věci připomenout si ty největší pecky. A protože je strategických žánrů je mnoho, zaměříme se na válečné kultovky.

11.  10.  2020 | | 34 N/A
Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konzolí nové generace

Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konz…

Hráči už si začínají dělat sranda i z profesionálního simulátoru Microsoftu.

19.  10.  2020 | | 2 N/A